≫ 

Prve fotografije pasarele koja povezuje Savski kej i Kalemegdan

Pogledajte kako sada izgleda veza između beogradske tvrđave i Savskog keja

  • 3
Pasarela, tvrdjava Kej Foto: Tanjug/ Dragan Kujundžić

Radovi na pasareli, koja povezuje Beogradsku tvrđavu i Savski kej, završeni su, tako da se Beograđani i Beograđanke tom rutom mogu spustiti do reke, a fotografije koje su danas napravljene na ovoj lokaciji najbolje islustruju urađeno.

– Ovo je prvi put da imamo fizičku vezu između Beogradske tvrđave i Savskog keja, i ovo je, na neki način, pravi silazak Beograda na reku – naveo je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić za Tanjug.

U nastavku pasarele, dodao je, nalazi se rekonstruisani Savski kej kod Beton hale, a sada predstoje radovi na uređenju Savskog keja do Brankovog mosta, odakle se dalje nastavlja Sava promenada u okviru „Beograda na vodi”.

– U narednih nekoliko meseci imaćemo potpuno uređen Savski kej, rekonstruisan i napravljen po svim svetskim standardima od Beogradske tvrđave pa sve do Gazele – rekao je Vesić.

Jedna od 40 fontana

Prostor sa druge strane pasarele čini uređeni park sa klupama i fontanom u sredini, koja je, prema rečima zamenika gradonačelnika, jedna od 40 fontana koje je Grad Beograd najavio da će izgraditi.

– Nadam se da će Beograđani i Beograđanke uživati u ovoj pasareli. Mislim da smo dobili jedan pravi objekat koji povećava komfor našeg stanovništva. Naša tendencija jeste da se povećavaju pešačke zone i biciklističke staze, kako bi građani što više pešačili i uživali u svom gradu, a ovo je još jedan doprinos tome – istakao je Vesić.

Glavni urbanista Marko Stojčić naglasio je da je dugogodišnji san povezivanja grada i reke ostvaren otvaranjem pasarele, kao i da je ona primer efikasne saradnje arhitekata, urbaniste i vajara.

– Skulptura koja je deo kompleksa pasarele delo je velikih svetskih i domaćih umetnika Ričarda Dikona i Mrđana Bajića. Oni su zaslužni i za ovako lep izgled pasarele – kazao je Stojčić.

Veza sa garažom

On je objasnio da je pasarela kombinacija čelične i armirano-betonske konstrukcije, prilagođena osobama s posebnim potrebama, ima lift i osvetljena je, a povezana je i s garažom na Beton hali.

– Prostor uz pasarelu je potpuno nov i Beograđani ga nikada ranije nisu koristili za rekreaciju ili za bilo šta drugo. Osim toga, ova tačka se nastavlja na budući linijski park u dužini od četiri i po kilometara, čiju izgradnju počinjemo u drugoj polovini sledeće godine – precizirao je Stojčić.

On je dodao da čitav prostor duž obale Save i Dunava čini ukupno sedam kilometara novog atraktivnog prostora, koji osim estetike ima važnu funkciju povezivanja urbanog dela grada sa rekama.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Gile 78

    3. maj 2020 | 12:51

    Sramno je da se izvode bilo kakvi radovi u istorijskom delu grada!

  • Expert

    3. maj 2020 | 23:20

    Ružno je. Izgleda kao tobogan. A ovaj kamen od spomenika da ne pominjem. I to se gradilo 3,5 godine i koštalo 2 mil. €? Bruka i sramota! Isto kao što je i Obilićev venac besmislen, Trg republike, fontana na Slaviji... Most na Adi mi je ok, ali isti takav postoji u Roterdamu, tako da je bezveze... Skupo i ružno! A takav će biti i Beograd na vodi. Ona kula uopšte nije lepo i specifično dizajnirana, velika šteta što upošljavate ljude koji nisu kreativni uopšte...

  • seljo

    3. maj 2020 | 17:59

    katastrofa

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA