Prve fotografije pasarele koja povezuje Savski kej i Kalemegdan
Pogledajte kako sada izgleda veza između beogradske tvrđave i Savskog keja
Radovi na pasareli, koja povezuje Beogradsku tvrđavu i Savski kej, završeni su, tako da se Beograđani i Beograđanke tom rutom mogu spustiti do reke, a fotografije koje su danas napravljene na ovoj lokaciji najbolje islustruju urađeno.
– Ovo je prvi put da imamo fizičku vezu između Beogradske tvrđave i Savskog keja, i ovo je, na neki način, pravi silazak Beograda na reku – naveo je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić za Tanjug.
U nastavku pasarele, dodao je, nalazi se rekonstruisani Savski kej kod Beton hale, a sada predstoje radovi na uređenju Savskog keja do Brankovog mosta, odakle se dalje nastavlja Sava promenada u okviru „Beograda na vodi”.
– U narednih nekoliko meseci imaćemo potpuno uređen Savski kej, rekonstruisan i napravljen po svim svetskim standardima od Beogradske tvrđave pa sve do Gazele – rekao je Vesić.
Jedna od 40 fontana
Prostor sa druge strane pasarele čini uređeni park sa klupama i fontanom u sredini, koja je, prema rečima zamenika gradonačelnika, jedna od 40 fontana koje je Grad Beograd najavio da će izgraditi.
– Nadam se da će Beograđani i Beograđanke uživati u ovoj pasareli. Mislim da smo dobili jedan pravi objekat koji povećava komfor našeg stanovništva. Naša tendencija jeste da se povećavaju pešačke zone i biciklističke staze, kako bi građani što više pešačili i uživali u svom gradu, a ovo je još jedan doprinos tome – istakao je Vesić.
Glavni urbanista Marko Stojčić naglasio je da je dugogodišnji san povezivanja grada i reke ostvaren otvaranjem pasarele, kao i da je ona primer efikasne saradnje arhitekata, urbaniste i vajara.
– Skulptura koja je deo kompleksa pasarele delo je velikih svetskih i domaćih umetnika Ričarda Dikona i Mrđana Bajića. Oni su zaslužni i za ovako lep izgled pasarele – kazao je Stojčić.
Veza sa garažom
On je objasnio da je pasarela kombinacija čelične i armirano-betonske konstrukcije, prilagođena osobama s posebnim potrebama, ima lift i osvetljena je, a povezana je i s garažom na Beton hali.
– Prostor uz pasarelu je potpuno nov i Beograđani ga nikada ranije nisu koristili za rekreaciju ili za bilo šta drugo. Osim toga, ova tačka se nastavlja na budući linijski park u dužini od četiri i po kilometara, čiju izgradnju počinjemo u drugoj polovini sledeće godine – precizirao je Stojčić.
On je dodao da čitav prostor duž obale Save i Dunava čini ukupno sedam kilometara novog atraktivnog prostora, koji osim estetike ima važnu funkciju povezivanja urbanog dela grada sa rekama.
(Telegraf.rs)
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gile 78
Sramno je da se izvode bilo kakvi radovi u istorijskom delu grada!
Podelite komentar
Expert
Ružno je. Izgleda kao tobogan. A ovaj kamen od spomenika da ne pominjem. I to se gradilo 3,5 godine i koštalo 2 mil. €? Bruka i sramota! Isto kao što je i Obilićev venac besmislen, Trg republike, fontana na Slaviji... Most na Adi mi je ok, ali isti takav postoji u Roterdamu, tako da je bezveze... Skupo i ružno! A takav će biti i Beograd na vodi. Ona kula uopšte nije lepo i specifično dizajnirana, velika šteta što upošljavate ljude koji nisu kreativni uopšte...
Podelite komentar
seljo
katastrofa
Podelite komentar