≫ 

Vesić otkrio šta se sve menja u Beogradu: Grad će dobiti biciklističko-pešačke ulice

U ovom trenutku radi se 7,7 kilometara biciklističkih staza, a u Beogradu za sada ima oko 110 kilometara biciklističkih staza

  • 2
goran vesic biciklizam Foto: Skupština grada

Grad Beograd će sledeće sedmice uputiti Vladi predloge za izmene zakona kojima će u prestonici Srbije biti omogućeno da se naprave biciklističko - pešačke ulice, izjavio je danas zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

Kako je naveo za TV Prva, s obzirom da će parlamentarni izbori biti održani 21. juna, ti predlozi, koje je grad formulisao zajedno sa udruženjima biciklista, će najverovatnije sačekati novu vladu.

Predlozi za koje su dobili podršku od premijerke Ane Brnabić, kako je rekao Vesić, jesu da se uvedu biciklističko - pešačke ulice, u kojima biciklisti i pešaci imaju prednost u odnosu na automobile, što znači da automobili u tim ulicama ne mogu da voze brže od 10 kilometara na čas.

- To će biti uglavnom manje ulice, koje će povezivati različite biciklističke staze kako bi u starom delu grada biciklisti mogli da koriste staze, a jedna od tih ulica biće Kneginje Zorke - ispričao je Vesić.

Dodaje da će se tražiti još neke izmene zakona, kao što su da biciklisti koriste žute trake, određene subvencije za kupovinu bicikala domaće proizvodnje i da biciklisti mogu da koriste jednosmerne ulice u oba smera.

U naredne 2 godine 120 km

Vesić kaže da se u ovom trenutku radi 7,7 kilometara biciklističkih staza, a ukupno u Beogradu za sada je oko 110 kilometara biciklističkih staza.

Plan je da u naredne dve godine se uradi još 120 kilometara, a u septembru će biti raspisan tender za javne bicikle.

Vesić kaže da je taj tender već dva puta propao jer se niko nije javljao, te da je zato Grad odlučio da sami kupi bicikle i napravi stanice, a da onda traže operatera.

- Mi ćemo zvanično predlog proslediti već naredne nedelje, ali izbori su 21. juna i ti predlozi će sačekati novu vladu, ali ja sam siguran da će i nova vlada kao i sadašnja imati sluha za biciklizam jer to nije samo rasterećenje javnog prevoza, već i promocija zdravog načina života - kaže zamenik gradonačelnika.

Tender za ulice Save Maškovića i Crnotravsku

Vesić je najavio da će u utorak biti raspisan tender za projektovanje i izgradnju ulice Save Maškovića i Crnotravske ulice na Voždovcu i istakao da ne samo Voždovčani, već mnogi koji koriste taj deo grada, znaju kakav je to saobraćajni čep.

Prema njegovim rečima, protekle dve godine rešavana je restitucija i imovina.

- Trebaće nam dva, tri meseca da izaberemo proizvođača, ulice će biti proširene na četiri trake, što će bitno rasteriti taj deo grada - kazao je Vesić.

Video: Rekonstrukcija Savskog trga pokazatelj razvijanja Beograda

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ana

    14. jun 2020 | 10:39

    Pred izbore se sve gradi i popravlja.

  • MP

    14. jun 2020 | 11:57

    Gospodo, moja cetvoroclana porodica ima dva auta i 4 bicikla. Svi bismo isli na posao, u nabavku bicikom, kada biste vi to omogucili. Svima bismo ucinili uslugu da ne pokreceno automobile i ne zagadjujemo vazduh, ne pravimo guzvu... Ali, ovdeje to gotovo sramota, a na zapadu, severu Evrope, to je tradicija. Gradonacelnici i nihove porodice, biznismeni... idu na posao i bilo gde biciklima. Ako to omogucite, ne cinite uslugu samo biciklistima, vec i sebi, svim gradjanima. Jedino Vojvodina ima tu tradiciju. Recicete Beograd je brdovit. Jeste, dok ne udjete u formu ili kupite elektricni bicikl za pomoc (na uzbrdici).

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA