• 48

Koliko vozila GSP-a u Beogradu ima funkcionalnu klimu? Vožnja prevozom tokom toplotnog udara lutrija

, Telegraf

Ljudi strahuju kako će izdržati na puti do posla i nazad

  • 48
Autobusi vrućina

Foto: Mateja Beljan

Vožnju prevozom u Beogradu u vreme vrućina mnogi doživljavaju kao pakao ili lutriju pošto putnik nikad ne zna da li će da "pogodi" da uđe u ono vozilo u kome postoji klima. 

- Vozila sam se autobusom u kome je bilo "hiljadu" ljudi a u kome nema klime. Ne znam kako sam preživela paklenu vrućinu koja je dodatno neizdrživa zbog broja ljudi u njemu. Nije mi jasno kako i zašto nema svako vozilo klimu? - kazala je za Telegraf.rs jedna Beograđanka koja svakodnevno koristi prevoz.

Napomenula je da vrlo često nailazi na vozila u kojima ne postoji uređaj za rashlađivanje.

Maksimalna temperatura u glavnom gradu danas je 36 stepeni. Za četvrtak je najavljeno čak 39. Mnogi se pitaju kako će da "prežive" toplotni udar koji je zahvatio našu zemlju.

Kako kažu, najviše strahuju kako će ga izdržati na putu do posla i nazad.

- Po redu vožnje svakodnevno putnike prevozi 1.157 autobusa, od toga 665 GSP-ovih (492 su privatni), 80 trolejbusa, četiri elektroautobusa i 130 tramvaja. Trenutno 75 odsto autobusa i 70 odsto trolejbusa JKP GSP Beograd, koji redovno saobraćaju imaju ispravne i funkcionalne sisteme klimatizacije. Ostalo su vozila starije proizvodnje u kojima nema fabrički ugrađenih klima - rečeno je za Telegraf.rs iz JKP GSP Beograd.

Kako nam je objašnjeno, u tramvajskom podsistemu samo 30 KAF tramvaja imaju fabrički ugrađene klime. Nabavkom novih vozila procenat klimatizovanih će se povećavati.

Autobusi vrućina

Foto: Mateja Beljan

- Inače u vozilima GSP-a se svakodnevno proveravaju sistemi za klimatizaciju i gde je potrebno otklanjaju nedostaci - dodali su iz navedenog Preduzeća.

Požari u vozilima i toplotni udar

S obzirom na to da požar najčešće dolazi iz motora, a da nam sledi tropski talas, laik bi pretpostavio da visoke temperature pogoduju pojavi vatre.

Ali, to nije tako - naš sagovornik, komandant vatrogasno-spasilačke jedinice Beograd Miloš Majstorović kazao je ranije za Telegraf.rs da su požari na motornim vozilima, dakle, automobilima, kamionima i autobusima jedini tipovi požara koji se dešavaju podjednako i leti i zimi.

U maju ove godine zabeležena su dva požara na vozilima gradskog prevoza, a ovog meseca najmanje tri.

Poslednji požar bio je u ponedeljak ujutru na liniji 79 u Mirijevu, a svi putnici bezbedno su izašli pre nego što je plamen zahvatio unutrašnjost autobusa.

Video: Goreo autobus kod pumpe na Banjici

(Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ana

    Nijedan bus iz i za batajnicu nema klimu pocrkacemo!napolju 40 stepeni a unutra 50 ,neki dan se zena srusila u sred autobusa

  • Zus

    Laž ja vozim bus na liniji 95 i ne radi klima možda u tri autobusa......pogon karaburma je najgori što se tiče toga.....bruka i sramota u kakvim uslovima radimo

  • Struka

    Svaki 15 autobusu radi klima i kako su ovi iz gsp izračunali da 75 posto vozila ima klimu.privatni prevoznici imaju mnogo vise klimatizovanih autobusa dok u GSP u mali broj ima ispravne rashladne sisteme.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima