≫ 

Ove rute brže biste prešli brodićem sa 15 km/h nego prevozom: Još 2008. postojale su rečne linije

Pokušali smo da napravimo nekoliko predloga linija koje bi delove grada povezivale brže nego autobus ili tramvaj

  • 4
Rečni prevoz 2008 Foto: Mateja Beljan
Rečni prevoz 2008 Foto: Mateja Beljan

Poput mnogih evropskih gradova koji leže na velikim rekama i Beograd je otvorio vrata za uređen rečni prevoz, koji će u budućnosti postati integrisan u sistem javnog transporta, zajedno sa busevima, tramvajima i vozovima.

Rečni javni prevoz, zapravo, u Beogradu oduvek postoji - primer su linije koje malim plovilima obavljaju privatni prevoznici između Novog Beograda i Ade, potom između Zemuna i Lida, za Adu Međicu i sl.

Brod je pre izgradnje drumskih mostova bio osnovno prevozno sredstvo za Zemun, a vozio je i pedesetih godina kada su se beogradski mostovi nakon rata obnavljali...

Međutim, i 2008. godine postojao je pokušaj da se uvede gradski rečni prevoz u organizaciji Grada, tačnije, radile su dve linije na Savi poznate kao "Metro na vodi". Nekoliko dana je čak mogla da se koristi i markica za gradski prevoz, a brodići su bili puni, dok nisu lagano postajali sve prazniji kada su markice prestale da važe, jer ljudima se nije isplatilo da plaćaju posebno rečni, a posebno autobuski prevoz.

Radile su linije: Brankov most - Blok 70, sa stajanjem na Adi Ciganliji, kao i Ada Ciganlija - Blok 70.

Međutim, novi planovi su ozbiljniji - predviđeno je javno-privatno partnerstvo za nove linije, spominje se mogućnost da brodovi saobraćaju do Obrenovca i Grocke, a budući rečni prevoz biće integrisan u naplatu javnog prevoza u Beogradu. Dakle "Beogradska kartica" biće način plaćanja usluge.

Ono što, međutim, ovaj prevoz može da učini atraktivnim nije samo turizam. Naravno da je prijatnije i lepše putovati rekom, ali mnogi će reći i da je sporije. Možda jeste tako na nekim deonicama, ali grad koji leži na Ušću ima i bezbroj mogućnosti da se pojedine tačke u gradu povežu čak i brež, efikasnije, pa i konfornije nego drumom ili šinama.

Pokušali smo da napravimo nekoliko predloga linija koje bi delove grada povezivale brže nego autobus ili tramvaj, a vi nam u komentarima ostavite poruku koja bi bila "pun pogodak" ili koji je vaš predlog.

Računali smo da bi se brodići kretali brzinom od 15 kilometara na sat, a kada bi tehničke mogućnosti i pravila plovidbe to dozvolili, brzina od 20 do 30 kilometara na sat definitivno bi rečni prevoz učinila konkurentnijim od drmskog u priobalnim delovima grada.

1. Zemun - Dorćol

Od Zemuna do Dorćola (25. maj) ima 3 i po kilometara, a brodić bi tu razdaljinu prešao za svega 14 minuta. Toliko bi vam autobusom, bez i malo zastoja, trebalo samo da stignete do Zelenog venca, a najmanje još 25 minuta putovali biste do 25. maja.

Dunav u Zemunu prolazi kraj samog centra opštine i velike autobuske okretnice linije 88.

Autobuski prevoz do obale postoji i na Dorćolu.

Nešto malo duže trajala bi vožnja do Kule Nebojša.

2. Brankov most - Blok 70

Ova linija bila bi dugačka 5 kilometara, a brodići bi je, bez usputnih stanica, prevalili za 20 minuta.

Takva udobna vožnja brodom više se isplati nego vožnja autobusom 95 u špicu, kojem, kada krenu gužve, treba više vremena za tu distancu.

Ukoliko bi se uvela stanica kod Promenade vožnja bi bila nešto duža, ali zato bi se od Bloka 70 do Beograda na vodi stizalo za 12 minuta.

3. Krnjača - Dorćol

Od Pančevačkog mosta u Krnjači do SRC 25. maj brodićem biste putovali 12 minuta, što je definitivno najbrža moguća veza budući da ne postoji direktna autobuska linija, a putovanje gradsim ulicama podrazumeva i zaobilaženje Luke Beograd, a to znači vožnju maltene kroz centar grada.

4. Blok 45 - Ada Ciganlja

Premda je najkraća i najbrža rečna veza između Novog Beograd ai Ade ona od Bloka 70, kada bi se uvela brodska linija od Ade do Bloka 45, vožnja bi trajala svega 10 minuta. Sa stajanjem na Bloku 70 vožnja bi se malo produžila, ali bi time Novi Beograd bio najbolje povezan sa "Beogradskim morem".

5. Pupinov most - Kej oslobođenja

Vožnja od pupinovog mosta do centra Zemuna trajala bi 12 minuta. Iako je ovaj deo grada odlično povezan gradskim prevozom, reč je o relativno kratkoj distanci za brodić, pa bi prevoz mogao da bude efikasan, a da se, recimo, centar Zemuna rastereti pojedinih autobuskih linija.

6. Dorćol - Sajam

Linija koja bi povezala Dorćol i Adu mogla bi turistima da obezbedi efikasnu vezu sa Donjim gradom Beogradske tvrđave, gde prevoza trenutno nema. Tako bi brodići mogli da krenu od 25. maja, a potom stanu kod Kule Nebojša, brankovog mosta, Starog savskog mosta, Promenade i, na kraju, kod Sajma.

Bez stajanja brodići bi ovu dostancu od nešto preko 5 kilometara prevalili za 20 minuta, dok bi sa stajanjima vožnja trajala duže zbog prijema putnika.

7. Krstarenje Savskim jezerom

Mnogima je, kada dođu do "kraja" Ade mrsko da se isptim putem vraćaju. Osim autobusa 92, koji je leti prepun kupača, na raspolaganju im je vozić. A kada bi preko celog jezera prešli brodićem, vožnja bi trajala petnaestak minuta.

Video: Stefan je kapetan rečnog broda

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Licno mislim

    1. septembar 2021 | 18:32

    ...da "svaka roba" ima svoju musteriju. A u ovolikom gradu zasigurno bi i nabrojane linije bile rentabilne ukoliko bi se zaista postovao vozni red,sto kod nas bas nesto ne funkcionise .. .

  • Neko

    1. septembar 2021 | 19:07

    Samo hidrogliser kao nekad do Đerdapa. Neki manji, jeftiniji makar, ali bitno da je brz, jer u suprotnom neće niko da koristi uz obavezno važenje mesečne markice u skladu sa zonom...

  • Fiki

    1. septembar 2021 | 20:11

    Sad ce metro 2745 god

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA