≫ 

Bodovi iz srpskog i matematike nedostižni za maturante: Odlično prošli samo đaci jedne beogradske škole

Deci su najteže padali zadaci koje je trebalo čitati

  • 0
učenici, škola, test prijemni ispit TIMSS22 TESTIRANJE Foto: Tanjug/Jadranka Ilić

Na testovima iz srpskog jezika i matematike, koji su rađeni na probi državne mature, sudeći po nezvaničnim rezultatima, niko od maturanata u Srbiji nije osvojio maksimalan broj poena, prenose Novosti.

Konačni rezultati još nisu poznati, ali prema onome što su ispričali direktori škola i nastavnici koji su ispravljali testove, maksimum od 36 bodova iz matematike i 30 iz srpskog jezika - bio je nedostižan cilj.

Najbolje rezultate iz oba predmeta ostvarili su đaci Matematičke gimnazije u Beogradu, u kojoj je maksimum osvojenih poena iz matematike bio 35, dok su neki učenici imali po 34, 33 i 32. Iz srpskog jezika đaci ove škole od maksimalnih 30 osvojili su 28 bodova.

U ovoj gimnaziji 70 odsto učenika kao izborni predmet uzelo je fiziku, a od maksimalnih 48 bodova jedan učenik osvojio je 47, a više njih između 40 i 47 poena.

- Lično bih volela da su rezultati još bolji, ali ja sam stroga i zahtevna - kaže direktorka Matematičke gimnazije Mirjana Katić i dodaje:

- Uverena sam da će na zvaničnoj državnoj maturi motivacija biti mnogo veća, a rezultat bolji.

Istovremeno, u Gimnaziji u Čačku, u najelitnijem odeljenju, samo je jedna učenica stigla do 24 poena iz srpskog jezika. Najmanji broj osvojenih bodova je 11.

Na polugodištu imali 4, test uradili za trojku

- U našem odeljenju su najbolji đaci koji se spremaju za upis na prestižne fakultete, ali znanje koje su pokazali nije na zadovoljavajućem nivou - kaže Aleksandra Mišić, profesorka srpskog jezika.

Kako dodaje, upoređivali su ocene sa polugodišta i zaključili da su deca koja su imala četvorku iz srpskog na polugodištu test uradila za trojku.

Profesorka Mišić kao jedan od razloga za slabiji rezultat vidi u nedostatku motiva, jer od probnog testa đacima ništa ne zavisi, ali smatra da je i onlajn nastava jedan od krivaca.

- Mi smo se baš mučili sa časovima na daljinu. Ja sam im "Anu Karenjinu" predavala onlajn, to nije imalo nikavog smisla. Ima dece koja najveći deo gradiva upamte na času i to su odlični đaci, a na onlajn nastavi to nije moguće - kaže ova profesorka.

S druge strane, njena koleginica Sanja Perovanović, koja predaje srpski jezik u čačanskoj Medicinskoj školi, zadovoljna je rezultatima.

- Maksimalan broj poena u našoj školi je 22 i to je veoma dobro, s obzirom na to da je reč o stručnoj školi - kaže ona i dodaje:

- Mi imamo pet smerova i na svim je bilo đaka sa po 22 poena, a najmanji broj bodova bio je pet i to su imala samo dva učenika.

U Prvoj ekonomskoj školi u Beogradu, maksimalan broj bodova iz matematike je 13.

- Zadaci su bili nešto teži. To je gradivo koje su učili tokom celog školovanja - kaže direktor Mile Saković.

On, međutim, ističe da je pokazano bolje znanje iz četiri stručna predmeta - statistika, osnovi ekonomije, poslovna ekonomija i računovodstvo - pa je 70 odsto dece osvojilo dvocifren broj poena.

- Ova generacija je dve godine časove slušala na daljinu i to će se odraziti na njihovo školovanje do kraja fakulteta - smatra Saković, uz napomenu da se nisu spremali za test jer nisu imali motiv.

Deci su najteže padali zadaci koje je trebalo čitati, bilo da je reč o tekstualnim zadacima iz matematike ili tekstovima iz srpskog jezika i književnosti.

Ističu da su većinu takvih zadataka učenici preskakali ili jedva jedanput čitali, ali i tada ih, uglavnom, nisu razumeli.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA