Privatni prevoznici mole Grad za poskupljenje, a 40 odsto autobusa kojima se vozimo su njihovi: Ovo je odgovor

Gradski prevoz je poslednji put poskupeo 2015. godine

  • 5
Autobus GSP Autobus 88 Linija 88 Gradski prevoz Foto: Mateja Beljan

Privatni prevoznici koji obezbeđuju više od 40 odsto vozila javnog prevoza u Beogradu, uputili su molbu Gradu za poskupljenje, javlja RTS. Njihov argumenti i računica su jasni, u trenutku kada su potpisali aneks ugovora, gorivo je koštalo oko 160 dinara po litru, a sada više od 200.

Gradski prevoz je poslednji put poskupeo 2015. godine, a grad u ovom trenutku ne planira povećanje cene prevoza i neće se menjiti ni kriterijumi za one koji se voze po povlašćenim uslovima, navodi se saopštenju koje smo dobili od gradskog sekretarijata za javni prevoz.

Građani sa kojima smo razgovarali više su komentarisali uslove u kojim se voze. Nije skup ali je loš, kaže jedan sugrađanin.

- U odnosu na usluge koje pruža GSP, nije malo, a u odnosu koliko vozača nemamo, u situaciju u koju smo došli, recimo da je realno - smatra sugrađanka.

Drugi veruju da će prevoz sigurno poskupeti dok penzioneri ne brinu jer imaju godišnju kartu. Konzorcijum privatnih prevoznika, koji u gradskom prevozu učestvuje sa više od 40 odsto vozila, podneo je zahtev za korekciju cena jer gorivo je od marta poskupelo za oko 30 odsto.

- Mi smo poslednji zahtev podneli 27. marta sa povećanjem cene rada od 10,34 odsto i očekujemo da će to u najkraćem roku biti ispoštovano. U međuvremenu su se parametri stekli da se poveća za još 5-6 odsto cena rada - kaže Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Po ugovoru koji imaju sa gradom, mogu dva puta godišnje da povećaju cene, ukoliko su troškovi na osnovu 4 kriterijuma, od kojih je cena goriva svakako najznačajniji, porastu za više od 5 odsto.

Grad je zahtev prevoznika za povećanje cena, podnet u septembru prošle godine, usvojio u martu, ali su toškovi u međuvremenu znatno porasli.

- Za prva četiri meseca kašnjenja povećanja cene rada izgubili smo preko 120.000.000 dinara a u ovom drugom kašnjenju koje je trenutno smo izgubili preko 200.000.000 dinara. Ta tu cenz, za to što nam je izostavljeno povećanje mogli smo da izvršimo nabavku preko 20 autobusa solo. Prema onome što smo u poslednjim inteziviranim razgovorima dobili je da će naš zahtev biti usvojen na prvoj sednici Skupštine grada - objašnjava Tošić.

Činjenica je da se naplatom karata podmiruje oko četrvtina troškova javnog prevoza u Beogradu, a ostalo se finasira iz gradskog budžeta.

Prevoz bi morao darastično da poskupi ukoliko bi grad odlučio na taj način da obezbedi više sredstava za javni prevoz, a to se, zbog socijalne politike, izvesno, neće desiti.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • bus plus

    12. jul 2022 | 10:01

    Moze, ali gde su uslovi u autobusu za putnike???!!!!! Dajte klimu leti, a ne da se ljudi onesvescuju od vrucibe u kantama. Dajte grejanje zimi. Dajte da nema vode u busu cim padne malo jaca kisa. Date higijenu!!!! Kad zo bude ispunjeno niko nece zakerati ako trazite poskupljenje!

  • Pitajte

    12. jul 2022 | 11:10

    Nadlezne u GSP zasto ne preuzimaju autobuse koje su porucili putem raspisanog tendera i koji su vec pristigli...novi, sa klimom, sve kako su i zahtevali i trebovali...godisnji odmori, pa cekaju od septembra da se slikaju...sramota sta se radi ovom narodu...

  • Moca

    12. jul 2022 | 15:11

    Gradski prevoz grada veličine Beograda mora imati posseban a ne tržišni tretman. A od privatnika ko se prilagodi i troškovno uklopi dobro jeste a ko ne adio mu bilo.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA