Vreme čitanja: oko 3 min.

Višestruke prednosti održavanja liftova kod "Stambenog"

B. M.

Vreme čitanja: oko 3 min.

Liftovima se u Beogradu svakoga dana preveze oko 700 000 ljudi, više nego svim vozilima gradskog saobraćajnog preduzeća

  • 1
JKP Gradsko stambeno Foto: Dušan Košutić

Javno preduzeće „Gradsko stambeno“ Beograd održava oko 6 500 liftova, čija je prosečna starost veća od 42 godine, a radni vek im je 25. To znači da su liftovi u fondu „Stambenog“ u proseku već 20 godina u upotrebi duže od predviđenog eksplatacionog perioda.

Zbog toga je posao majstora ovog preduzeća teži i kompleksniji. Oni moraju da održe u ispravnom i bezbednom stanju čak i ona liftovska postojenja koja „pamte“ Drugi svetski rat. Za takve mašine rezervnih delova često na tržištu nema, jer se decenijama ne proizvode, i tada do izražaja dolazi iskustvo majstora koji deficit nekada rešavaju i izradom delova u radionicama.

JKP Gradsko stambeno Foto: Dušan Košutić

Ipak, liftovi su samo mašine koje nije moguće večno koristiti bez zamene novim ili generalnog remonta postojećih. Zato predstavnici „Stambenog“ povremeno svim korisnicima liftova starijih od 25 godina šalju obaveštenja u kojima ih podsećaju da će u dogledno vreme iste morati da zamene ili remontuju. Samo preko JP „Gradsko stambeno“ te radove mogu da izvedu uz plaćanje na do 60 mesečnih rata, stručni nadzor, garanciju i plaćanje po završetku posla putem objedinjenih ulatnica JKP „Infostan tehnologije“.

To ne znači da za izvođenje radova ne mogu da angažuju i bilo koje drugo preduzeće, o čemu odlučuje isključivo stambena zajednica. Ipak, u tom slučaju neće moći da računaju na višestruke povlastice i povoljnosti koje sa sobon nosi saradnja sa ovim gradskim preduzećem koje na tržištu postoji još od 1966. godine.

Postojanost je naročito važna, uzimajući u obzir da se mnoge firme registruju za delatnost remonta i servisa liftova, ali i „ugase“ za svega nekoliko meseci.

U svim liftovima koje održava JP „Gradsko stambeno“ vrši se mesečni servis svakog lifta, koji podrazumeva proveru osnovnih parametara postrojenja. To podrazumva i pripadajući materijal prema Pravilniku o Bezbednosti liftova.

Takođe, svi liftovi jednom godišnje imaju tehnički pregled od strane nezavisnih, tehničkih, akreditovanih tela, što podrazumeva ispitivanje ispravnosti celokupnog liftovskog postrojenja radi dobijanja sertifikata. Onda kada lift ima takve nedostatke da se ne može izdati pozitivan sertifikat za nastavak rada, isti se odmah isključuje iz pogona, radi bezbednosti korisnika. Nakon toga se stambenoj zajednici upućuje ponuda za izvođenje neophodnih radova u cilju otklanjanja nedostataka, kako bi se lift vratio u pogon. Odluku o prihvatanju ili odbijanju ponude donosi isključivo stambena zajednica.

Neretko oni koji odluče da održavanje liftova povere nekom drugom, prekidajući saradnju sa „Stambenim“, ubrzo ponovo ovom javnom preduzeću podnose zahteve da liftove vrate u sistem. Tada je situacija već kompleksnija, jer je na tržištu dosta neproverenih firmi koje posle preuzimanja lifta za kratko vreme na istom načine ispravke i greške koje se ne mogu otkloniti bez generalnog remonta, što postaje i uslov da se liftovi vrate pod okrilje „Gradskog stambenog“, a sve to znači i povećane troškove za stanare.

Uz upotrebu sertifikovanih materijala, stručni nadzor, garanciju, početak otplate nakon izvedenih radova, „Stambeno“ nudi i najpovoljniji sistem otplate u regionu na do 60 mesečnih rata, sa ciljem smanjenja udara na kućni budžet svojih korisnika. Sve detaljnije informacije, zainteresovani mogu dobiti putem elektronske pošte slanjem imejla na jpgs@stambeno.com ili kontaktiranjem Servisnog centra grada Beograda pozivom na broj 11 0 11.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 🤣 kad nema boljih

    12. april 2024 | 22:09

    Jaoj,jos kad bi imali prave majstore pa da vam poverujemo. Zivim u ulazu sa 3 lifta. Jedno porave,drugo pokvare. Dolaze svake nedelje. Osnovne stvari izmesaju( na displeju se pokazuje pogresna spratnost, ne memorise zeljeni sprat,nego se vozamo gore-dole,kako ga ko pozove)

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA