Vreme čitanja: oko 2 min.

"PANIK-TASTERI" u liftovima "Gradskog stambenog" s razlogom oduševili korisnike

A. V.

Vreme čitanja: oko 2 min.

JP "Gradsko stambeno" Beograd konstantno traži način za unapređenje svih poslovnih procesa, pa tako i komunikacije sa korisnicima

  • 1
JP Gradsko stambeno Foto: Promo/ Dušan Košutić

Ugradnjom "PANIK-TASTERA" u gotovo sve liftove koji su u sistemu održavanja ovog javnog preduzeća, značajno je unapređen nivo efikasnosti samih intervencija a višestruke su prednosti i po pitanju samog održavanja liftovskih postrojenja u koje je ugrađen ovaj multifunkcionalan uređaj.

Pozivni taster (panik – taster) je elektronski uređaj osmišljen i dizajniran da pomogne u vanrednim situacijama u kojima postoji akutna pretnja po bezbednost ljudi i imovine. Ovi tasteri se povezuju sa dispečerima službe za hitne intervencije i za komunikaciju nije potreban telefon, niti internet mreža.

Svi liftovi u kojima su ugrađeni panik – tasteri su povezani u jedinstvenu L3VPN mrežu. Podaci se prenose od lifta do centralnog čvorišta za obradu podataka i to dvosmerno. Za povezivanje lokacije u L3VPN mrežu potrebna je isključivo VPN mreža koja je odvojena u odnosu na globalni Internet.

Panik – taster je uređaj u metalnom anti-vandal kućištu, ugrađen u kabinu lifta, a spoljna jedinica uređaja nalazi se na kabini. Prilikom ugradnje tastera, vrši se kalibracija od stanice do stanice tako da uređaj "zna" tačno gde se nalazi kabina u svakom trenutku.

JP Gradsko stambeno Foto: Promo/ Dušan Košutić

Kada se kabina nalazi u nivou bilo koje stanice ili kada je u toku vožnja lifta, pritiskom na panik – taster neće doći do komunikacije sa operaterom te se na taj način sprečavaju potencijalne zloupotrebe. Do komunikacije dolazi isključivo onda kada je kabina zaustavljena van nivoa stanice. Tada se pritiskom na taster poziva operater koji stupa u kontakt sa osobom u liftu i istovremeno dobija informaciju odakle dolazi poziv (ispisuje se adresa objekta). Komunikacija sa tasterom je dvosmerna, pa tako zaglavljena osoba dobija informacije o planiranom dolasku interventne ekipe, kao i druge informacije ako su mu potrebne. Operater prima zahtev koji se odmah beleži, a zatim se prenosi poziv dežurnoj ekipi koja odmah kreće na intervenciju.

Korišćenjem ovog uređaja ne dolazi do zabune oko lokacije odnosno pozicije zaglavljene osobe, a zaglavljena osoba dobija tačne informacije, a neretko i psihološku podršku - razgovor sa operaterom u realnom vremenu može da umiri uznemirene osobe i spreči pojavu.

Pored svega navedenog, ovaj uređaj u mogućnosti je da obezbedi seriju podataka o svakom posebnom liftu na kome je ugrađen, i to:

• podatke o svakom radnom ciklusu i dnevne informacije o upravljanju;

• podatke o frekvenciji i temperaturi komande;

• podatke o krajnjim prekidačima;

• podatke o vremenu otvaranja-zatvaranja vrata

• podarke o sigurnosnom kolu, prekidaču za ograničenje zatvaranja;

• podatke istoriji održavanja, mesečnog servisiranja, godišnje kontrole o tehničkoj ispravnosti, itd.

Na taj način moguće je napraviti jasnu predikciju određenih kvarova, preciznije planirati servise, zamenu određenih delova, preventivno reagovati pre nego što dođe do havarije a sve u cilju da se obezbedi što duži radni vek lifta uz što manje zastoja.

(Telegraf.rs/PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA