Zanimljiva mapa gvozdenih kočija: Evo gde je Beograd bio na velikoj karti austrougarskih železnica

M. B.
M. B.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Austrougarska je uoči Velikog rata bila isprepletena gvozdenim kapilarima - prugom koja je spajala moćnu carsku prestonicu sa najudaljenijim krajevima.

Okolina Beča bila je na dva do četiri sata vožnje, a do Budimpešte je trebalo šest. To je bilo jezgro carevine, dok se do Transilvanije i Bosne putovalo i do 32 sata.

To se sve lepo vidi na mapi pruga Austrougarske davne 1912. godine. Beograd je u to doba, sudeći po mapi, bio udaljen oko 18 sati klackanja od Beča.

Railway network of the Austro -Hungarian Empire, 1912 byu/Goodbye-Nasty inMapPorn

Istina, Beograda nema na mapi, jer je on tada bio deo Kraljevine Srbije, ali se vidi da se do Zemuna putovalo između 16 i 18 sati, a ka zapadnom delu Srema i ka Bosni putovanje je prerastalo u agoniju. Bila je to daleka periferija moćne Austrougarske.

Slično je bilo i sa delovima današnje Rumunije i Ukrajine. Do Lavova, koji je bio deo Austrougarske putovanje je trajalo slično kao do Beograda, a ulazak u zonu Karpata značio je dvodnevno putovanje.

Inače, veza Beograda s Austrougarskom preko Zemuna bila je veoma važna.

Srbija se na Berlinskom kongresu obavezala da izgradi prugu do Niša i bugarske granice. Tako bi i Beč bio spojen s Istanbulom.

Prvi voz krenuo je iz Beograda 15. septembra 1884. godine za - Zemun, koji je tada bio pogranični austrougarski grad.

(Telegraf.rs)

Video: Jedan od ovih 6 vozova će tutnjiti beogradskim podzemljem: Građani donose poslednju odluku

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA