"Moju majku je prevario za 5.000 dinara": Beograđanka upozorava na lažne klima majstore koji pljačkaju građane

   
Čitanje: oko 4 min.
  • 1

Klima uređaji često su prva i glavna opcija građanima za rashlađivanje tokom vrelih letnjih meseci, ali sa dolaskom nove sezone neophodan je i redovni servis što su iskoristili i mnogi prevaranti. Iako su građani upozoreni na opasnost, neki "lopovi u kombinezonima" koriste još jednu metodu mimo samih oglasa, iskorišćavajući ranije stečeno poverenje.

Redakciji Telegraf.rs javila se Beograđanka koja tvrdi da je njenu majku baš jedan takav obmanuo i uzeo joj ni manje ni više nego 5.000 dinara iz džepa.

- Mama i mi redovno servisiramo klima uređaje i uvek dolaze majstori iz istog servisa, ali je prošle godine izgleda u telefon upisala i broj majstora koji ju je zvao pre dolaska, misleći da je još jedan broj te firme. Pozvala je, on joj je potvrdio kada može da dođe i sve se činilo normalnim dok se nije pojavio. Došao je sam što nije tipično za taj servis, ali mama nije pridavala mnogo pažnje tome jer je nosio kombinezon poput onog koji njihovi majstori inače nose, pa jedino ako su se detalji razlikovali, to nije gledala - priča nam Hana T.

Kako kaže, otišao je do uređaja i sve se činilo standardnim.

- Ništa nije ukazivalo na to da bilo šta nije kako treba. Onda joj je rekao da je potrebno da za "servis" plati 15.000 dinara. Zbunila se, a na objašnjenje zašto toliko rekao joj je da navodno nešto nije u redu sa protokom freona. U toj konfuziji još je i pomišljala da smisli kako da mu plati, ali se srećom setila da pita oko garancije - kaže Hana.

Na to pitanje, ženi je rečeno da "on nije u mogućnosti da joj da garanciju" zbog tog protoka koji je faličan i jer je "starija klima".

- Moja mama je izuzetno pametna žena i uprkos konfuziji shvatila je da nešto ozbiljno nije normalno u toj priči. Ako bi toliko koštala popravka i uređaj bi bio popravljen za taj novac, kako onda da nema garancije posle? Ipak, ume da bude naivna i žao mi je što se to sad desilo, ali ne mogu da je krivim jer je bila sama i na kraj pameti joj nije bilo da je u pitanju bilo kakva prevara. Srećom, rekla mu je da mora da razmisli, a tada je usledila nova neprijatnost jer joj je taj "gospodin" tražio 5.000 dinara za "izlazak na teren" - priča nam.

Kako nam kaže, žena mu je dala novac pripremljen za servis jer nije znala šta drugo da uradi.

- Nije joj bilo svejedno, bila je sama kući, plus je sitna, u godinama, a on muškarac, da ga ne nazovem drugačije sad, u punoj snazi koji je već bio unutar njenog stana, tako da mu je dala novac u želji da samo ode što pre - ispričala nam je.

Pitali smo da li je slučaj prijavila, ali nam kaže da nije, kao i da je sačekala da prođe neko vreme pre nego što je njima rekla.

- Nije bila sigurna kome bi trebalo da prijavi tako nešto jer ga je ipak ona pozvala iako je mislila da zove servis koji joj redovno održava klimu, a nama nije odmah ispričala jer je znala da bih ga ja odmah zvala i onda je pitanje kako bi se sve završilo. Evo još neće da mi da taj broj telefona. Žao mi je što je u strahu jer smatram da ta osoba treba da odgovara, a javila sam se sad da bi drugi znali da pažljivo provere i brojeve koje već imaju upisane jer ovi prevaranti ne znaju za sramotu - kaže nam.

U pitanju su masovne prevare

Udruženje potrošača Efektiva, podsetimo, upozorilo je građane da se na internetu oglašavaju lažni majstori koji su osmislili prevaru tako što samo naplaćuju izlazak na teren.

Efektiva je navela u objavi na društvenoj mreži X slučaj u kom je oštećena žena pozvala majstora za popravku klime, kog je našla putem interneta. Kako je navedeno, čovek je došao u radnom kombinezonu, bez oznaka firme, ogledao je klimu i rekao da popravka košta 150.000 dinara.

Oštećena je, nakon toga, uz izvinjenje majstoru rekla da je klima plaćena tri puta manje i da se njoj popravka ne isplati. Kako je navedeno, majstor je zatražio da oštećena plati izlazak na teren 5.000 dinara što je ona i uradila.

Efektiva upozorava da se nekoliko takvih prevara desi svakog dana, a više o tome u odvojenoj vesti.

(Telegraf.rs)

Video: Telegraf u poseti plemenu Masai u Keniji: Evo kako žive i šta imaju u kućama

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivica

    31. jul 2025 | 12:04

    Nama naš zlatni majstor 10 g sve uređaje održava uzeo 4000 RSD ,a majstor za 10.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA