
Drajzerova od sutra u funkciji! Čučković: Radi se na rešenjima za liniju tramvaja broj 2
Menadžer Grada Beograda Miroslav Čučković izjavio je danas da će od sutra Drajzerova ulica ponovo biti na raspolaganju svim stanovnicima glavnog grada, kao i da se radi na saobraćajnim rešenjima koja će omogućiti da sama tramvajska linija broj 2 funkcioniše, jer je želja gradske vlasti da tramvajski prevoz bude atraktivniji.
- Ta Drajzerova ulica je spas u vanrednim zdravstvenim situacijama za građane koji imaju neko akutno oboljenje, na primer infarkt, ili tako neku potrebu da se brzo životno spasu. Građani dolaze i ka porodilištu Mišović, i ka KBC-u Dedinje, ka VMA, a i veliki broj ljudi iz tog kraja Beograda ima potrebu da se tom ulicom kreću. Ona će biti šira u odnosu na prethodni period i imaće novu signalizaciju koja je uslovna u odnosu na period dana i u odnosu na to kako brojači saobraćaja pokažu u kom pravcu ide veća gužva, kao što je slučaj i sa Ulicom kneza Miloša - rekao je Čučković za Tanjug.
Ukazao je da će dodatna aktivnost na Topčideru biti saobraćajna denivelacija od Miloševog konaka do samog penjanja na Most na Adi gde sada postoje samo dve trake, a plan je da on ima još jednu traku koja će ići do Drajzerove ulice.
Govoreći i o drugim proširenjima i denivelacijama ulica, Čučković je naveo da će biti proširenje kružnog toka kod Vojvođanske ulice i ulaska na sam auto-put Miloš Veliki zbog Međunarodne izložbe Ekspo koja će se održati 2027. godine u Beogradu, kao i da je planirano proširenje između Ledina i Novog Beograda.
Podsetio je da je prošle nedelje gradonačelnik Aleksandar Šapić održao konferenciju za medije, na kojoj je predstavio nove građevinske projekte koji će biti realizovani naredne godine, među kojima su velika tri platoa ispred Hrama Svetog Save, Filozofskog fakulteta i poslednji plato je onaj koji će da ostvari viziju izlivanja Knez Mihajlove ulice u potpunom profilu kao šetalište na Kalemegdan.
Naveo je da će se na taj način Pariskom ulicom odlaziti pešice direktno na Kalemegdan.
Govoreći o ukidanju tramvajske linije broj 2, Čučković je naveo da se radi na saobraćajnim rešenjima koja će omogućiti da sama ta linija funkcioniše, dodajući da je ta linija ''pogodno tlo za one ljude koji nemaju dobre namere i žele da prave polarizaciju društva''.
"Sačekajmo da inženjeri kažu svoje i onda ćemo obavestiti javnost. U svakom slučaju, linija broj 2 nije vezana samo za tu ulicu, ali hajde da struka uradi svoje. Ako imamo svest da grad Beograd kupuje sada u ovoj prvoj turi 25 tramvaja, da se naručuje još 100 tramvaja, pa onda je upravo želja gradske vlasti da tramvajski prevoz bude atraktivniji nego što je do sada", rekao je Čučković.
Ukazao je da sada trenutno svega sedam do devet odsto građana koristi trolejbuski prevoz, 13 odsto ljudi koristi tramvaj, a preostali procenat stanovništva koji koristi javni gradski prevoz, koristi autobus.
Uprkos tome, Čučković navodi da se radi na tome da profunkcioniše tramvajska linija broj 3, što će biti omogućeno završetkom ulice Patrijarha Pavla, kao i da produžetak ulice Jurija Gagarina prati produžetak tramvajskih linija.
"Naš cilj je da metro i tramvaji, i gradska železnica nadzemnog voza, koja je vezana pre svega za ovu liniju ka aerodromu i ka Ekspu budu budućnost, zato što su nezavisni u odnosu na drum", rekao je Čučković.
Istakao je da je metro ogroman poduhvat i da su to najveći radovi od 1976. godine kada je urbanističkim planom grada Beograda predviđena ta linija.
"Na trasi prve linije metroa, od Železnika ka Mirijevu urađeno je 26.000 geodetskih istraživanja. Naručene su te mašine koje će da kopaju tunel, one dolaze u prvoj polovini naredne godine u Beograd. Mi sada čistimo svih 16 nadzemnih polja kako bi iskopali", rekao je Čučković.
Podsetio je da će ta trasa metroa proći od Železnika, preko Belih voda, Žarkova, Banovog brda, Ade Cigalije, Sajma, Mostarske petlje, Savskog trga, Skadarlije i Pančevačkog mosta doći do Mirjeva.
Prema njegovim rečima, neophodno je da u ovoj godini u Žarkovu izmeste sve što je od podzemnih instalacija značajno za sadašnje funkcionisanje Beograda, konkretno Toplovod, kako bi grejna sezona nesmetano išla od 15. oktobra za taj deo Beograda, a kako bi se stvorili uslovi da se iskop vrši i da tu dođe mesto gde će ''krtica'' kopati.
"Te aktivnosti idu maksimalno u skladu sa onim da budu stručno i kvalitetno urađene", naglasio je Čučković.
Podsetio je da će pored tog tunela biti kopan još jedan tunel od ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana, koji će predstavljati takozvani mali metro, kako ga je Šapić nazvao, te da će to onda biti direktna veza između Novog Srpskog mosta, koji će biti urađen umesto Starog savskog mosta i Mirjeva, odnosno Karaburme i leve obale Dunava.
Odgovarajući na pitanje novinara o iskakanju iz šina novog tramvaja kod Autokomande, Čučković je rekao da je bio na licu mesta kada se to dogodilo i da je reč o trećem novom tramvaju za koji je rađena test vožnja, odnosno u vozilu su se nalazili vozači koji su upoznavali sa novim softverskim rešenjima koja postoje u tom vozilu.
"Dijagram je pokazao da je vozač u tom trenutku išao nekih šest kilometara na sat, što znači da nije bilo prekomerne brzine. Struka u našem preduzeću je donela izveštaj da je to potpuno jedna obnovljena skretnica i nije moglo da bude to razlog za iskakanje tramvaja iz šina. Osnovna sumnja je da je neki veliki predmet zapao, budući da je iskakanje bilo samo nekoliko centimetara i da je nakon toga vozilo normalno vrtelo krugove i prošlo deonicu od Trga Slavija do Resavkse ulice. Preduzeće će uraditi dodatne analize", rekao je Čučković.
Naveo je da su već dva nova plava tramvaja u pogonu, odnosno oni su već provereni i prevoze građane.
Odgovarajući na iznete optužbe da se radi na ukidanju tramvajskog prevoza na mostu na Adi, Čučković je rekao da je reč o dezinformaciji i da će pragovi koji su za šine za tramvaje na tom mostu biti menjani tokom noći kako bi saobraćaj funkcionisao potpuno normalno.
"Ti pragovi nisu betonski nego su od tih ekoloških materijala koji su u suštini od impregniranog drveta i sada je zbog desetogodišnje eksploatacije došlo do potrebe da se tih 18 pragova zameni", objasnio je Čučković.
Govoreći o radovima na Trgu republike, Čučković je naveo da se pristupilo oslobađanju nekada zarobljenih ulica za mogućnost svih vrsta saobraćaja u strogom centru grada.
"Uhvatilo se u koštac s tim. Tu je Šapić pokazao hrabrost da da mandat inženjerima da to sve nacrtaju i to se građevinski sprovodi na terenu. Od 1. septembra će biti u saobraćaju i to je ono što treba svi posle da koristimo kao vozači i da ta protočnost saobraćaja iz svih pravaca bude dobra. Cilj je u tome da ta nova saobraćena rešenja imaju mogućnost da svi idu kuda žele, da budu bezbedni i da bude protočnost takva da vi nemate onu vrstu čekanja ili naslaganja automobila pred neko skretanje kao što smo imali", rekao je Čučković.
Odgovarajući na pitanje kako teku radovi za Ekspo 2027, Čučković je naveo da Grad Beograd ''pravi srce energetskog postrojenja - glavni hladnovod i toplovod'', ali i da radi na drugim projektima važnim za Ekspo.
"Graditelji neće posustati, naš posao je sada da se bavimo i ljudima i organizacijom. Cilj nam je da imamo taj naš željeni broj od preko 150 zemalja koje će posetiti Ekspo. Mi smo pojačali broj kupovine električnih autobusa, kao i broj stanica i tačaka sa kojih će se ići ka samoj lokaciji Ekspa. I ta nabavka od 100 vozila koju Vlada radi za grad Beograd treba da znamo da posle ta tri meseca takođe ostaju Beograđanima da se rasporede na druge linije, da se pojača broj i interval polazaka i da se podmladi što je moguće više vozni park, cilj je da do kraja 2026. nemamo vozilo starije od dve godine", rekao je Čučković.
Podsetio je da Grad Beograd nastavlja da obezbeđuje sve mere socijalne politike - besplatan javni gradski prevoz, besplatni bazeni, besplatni vrtići, podrška za kupovinu knjiga za đake i druge mere.
Dodao je da se rade mnogi projekti u gradu, među kojima je i vodovod Makiš - Mladenovac kojim će se rešiti pitanje vodosnabdevanja Mladenovca, kao i da će Obrenovac i Lazarevac do kraja godine dobiti najmodernije pijace.
"To je sve jedan veliki zahvat koji pruža jednake šanse za sve stanovnike Beograda gde god da su. Pozicija Srbije stvara mogućnost da Beograd diše punim plućima i da bude stvarna prestonica sa ovakvom vrstom razvoja", ocenio je Čučković.
Naveo je da će Grad Beograd nastaviti da na istinit način informiše građane oko svih tema koje su važne za njihovo funkcionisanje u prestonici, dodajući da je istraživanje koje su oni sproveli pokazalo da jedan građanin Beograda tokom jednog dana bude na teritroiji pet različitih gradskih opština zbog različitih vrsta životnih potreba.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Vučić: Niš će imati od 1. jula besplatan gradski prevoz i besplatne udžbenike za sve osnovce
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.