Gradiće se bulevar ispod Save i cele Ade? U planovima za Beograd 2041. godine ucrtano 5 potencijalnih tunela

M. B.
M. B.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Tunel koji će povezati savsku i dunavsku padinu grada, koji je poznat pod nazivom "malo metro" i na čijoj se realizaciji uveliko radi najkraći je od pet drumskih tunela o čijem se kopanju razmišlja u razlilčitim delovima grada.

Sve to deo je nacrta Generalnog urbanističkog plana Beograda (Elaborat za javni uvid) koji možete pogledati na sajtu Urbanističkog zavoda Beograda.

To su sledeći tuneli:

  • Od Čukarice do Autokomande (ispod Senjaka), koji počinje kod petlje Hipodrom i završava se kod u Ulici dr Milutina Ivkovića
  • Od Voždovca do Zvezdare, koji povezuje Šumice i Tršćansku kod Liona
  • Od Kumodraža do petlje "Avala" (kod "1.000 ruža")

"Tuneli koje navodite su uneti u GUP Beograda 2041. prema urbanističkim planovima koji su na snazi ili čija izrada je u toku. To su tuneli na trasi saobraćajnice Unutrasnji magistralni poluprsten, kao i tunel na trasi Novog avalskog puta.

Zbog konfiguracije terena grad Beograd ima mogućnosti za realizaciju tunelskih veza između pojedinih delova grada, te će s tog aspekta možda kroz GUP Beograda 2041. čija je izrada u toku biti planirana još neka tunelska veza u gradu.

Benefit realizacije tunela u pogledu funkcionisanja saobraćaja ogleda se pre svega u smanjenju vremena putovanja između dve gradske zone, zatim poboljšanju činilaca životne sredine, ali i segregaciji saobraćajnih tokova, sto sve zajedno utiče na bolje uslove života u gradu", naveli su nam u Urbanističkom zavodu Beograda.

Planirana namena Foto: Urbanistički zavod Beograda

Tunel i ispod Saven i cele Ade?

Osim ovih tunela u GUP je ucrtan i tunel koji bi povezao Ulicu dr Ivana Ribara i Čukaričku padinu, tunelom ispod Save, koji bi bio spoj važnih gradskih puteva na čukaričkoj i novobeogradskoj strani, praktično veza Ledina i Žarkova.

Planirana namena Foto: Urbanistički zavod Beograda

O vezi Dunavske i Savske padine

Tunel koji će povezati dve strane Terazijskog grebena deo je projekta nazvanog "Mali metro" o čemu postoje detaljni podaci na sajtu Grada Beograda.

"Projekat podrazumeva uklanjanje Starog savskog mosta, izgradnju Novog srpskog mosta preko Save na istom mestu, kao i izgradnju tunela od Ekonomskog fakulteta do Ulice despota Stefana. Nakon izgradnje Novog srpskog mosta sa novobeogradske strane biće formirana velika saobraćajna petlja, koja, između ostalog, podrazumeva i pet kružnih tokova na Novom Beogradu", piše na sajtu grada.

Dužina ovog tunela je dva kilometra i po dve saobraćajne trake za svaki smer.

Vrednost izgradnje tunela iznosi 235 miliona evra, finansijer je Vlada Republike Srbije, nosilac projekat je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada Beograda, a ugovor o izgradnji potpisan je u novembru 2023. godine.

Video: Srpski Notr dam

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA