Na Vračaru će biti izgrađeno još 70.000 KVADRATA, doseliće se 3000 novih stanovnika: A parkinga nigde ni sada
Vračar se širi, ali infrastruktura zaostaje. Najava da bi u narednom periodu moglo da bude izgrađeno skoro 70.000 kvadratnih metara znači i oko 3.000 novih stanovnika. Vodovodna mreža je preopterećena, parking mesta nedostaju, a zelene površine i prostori za škole i vrtiće sve su ređi. Stručnjaci upozoravaju da najgušće naseljena beogradska opština možda više ne može da izdrži novi talas gradnje.
Od jednog do drugog popisa stanovništva, u Beogradu je izgrađeno više od 134.000 stanova.
Urbanista Dragomir Ristanović ističe da se posledice brze urbanizacije najviše osećaju u samom centru grada, gde je gustina stanovništva izuzetno velika.
"Vračar ima 60.000 stanovnika zbijenih na svega tri kvadratna kilometra. Kada bi dobio danas status grada i autonomiju, on bi bio među 50 najgušće naseljenih gradova na planeti i ostavio bi iza sebe i Njujork, Pariz, Kairo ili Džakartu", navodi Ristanović.
U bloku između nekoliko ulica na Vračaru, u blizini Južnog bulevara, razmatra se mogućnost izgradnje 66.300 kvadratnih metara, pa se procenjuje da će broj stanovnika porasti za više od 3.000.
Vodovod pod opterećenjem
Kada se na malom prostoru izgradi mnogo zgrada, često je problem i vodovodna mreža. Ukoliko nije izgrađena nova, dešava se da je loš pritisak vode, naročito na višim spratovima, a ni pucanje cevi nije retkost.
Podaci Beogradskog vodovoda i kanalizacije pokazuju da su prošle godine primili 534 zahteva za priključenje novih objekata.
Sve više vozila, sve manje parking mesta
Kako raste broj stanovnika, sve je više i vozila, ali ne i parking mesta. Stručnjaci procenjuju da na Vračaru nedostaje 10.000 parking mesta.
"Ako izračunamo da 66.000 kvadratnih metara novih stanova odgovara približno 1.000 stanova, uz prosečan faktor 1,2, a imajući u vidu da se radi o najužoj gradskoj zoni, možda treba primeniti faktor 1,5. To znači da će biti potrebno još 1.500 novih parking mesta", navodi Aleksandra Đukić, profesorka na Arhitektonskom fakultetu.
Urbanista Dragomir Ristanović ističe da broj automobila u Beogradu iz godine u godinu raste. Prema podacima iz 2015, na 1.000 domaćinstava bilo je oko 300 vlasnika vozila, dok danas u centralnim opštinama poput Vračara, Starog grada, Novog Beograda i Savskog venca čak više od polovine stanovništva poseduje sopstveni automobil.
"Taj stepen motorizacije, kako se naziva, nastavlja da raste i u ovom trenutku opštine kao što su Vračar, Stari grad, Novi Beograd i Savski Venac imaju preko 500 ljudi na 1.000 stanovnika koji poseduju svoje vozilo", kaže Ristanović.
Nedostatak zelenih površina i infrastrukture
Gradi se mnogo, a prostora je malo, zbog čega u nekim slučajevima nove zgrade, pa i cela naselja, nemaju neophodnu infrastrukturu. Pored parking mesta, veliki problem su i zelene površine, objašnjavaju stručnjaci.
"Evropski standardi nalažu da je minimalni broj zelenih površina po stanovniku devet kvadrata, a da je optimalno negde između 20 i 50 kvadrata. Kada posmatramo teritoriju Beograda, trenutno je između 12 i 15 kvadrata po stanovniku, ali to je generalno cela površina Beograda, opštine, dok je Vračar ugrožen. On ima duplo manje od te cifre, to jest negde se kreće između četiri i šest kvadrata", kaže Aleksandra Đukić, profesorka na Arhitektonskom fakultetu..
Infrastruktura je jedan problem, a sve češće i to što i u centru grada i u prigradskim naseljima ima sve manje prostora za novi vrtić, školu, kulturnu ili sportsku ustanovu.
(Telegraf.rs/RTS)
Video: Dvometraš, košarkaš, a ljubitelj cveća: Žene ga jure zbog saveta, a sladokusci zbog gurmanskih priča
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
usa
Problem Vracara su nelegalne nadogradnje, gde su zgrade duplirane, cesto i na predratnim zgradama. Fale patrkovi, ali lokalna vlast, gotovo nista nije radila nikad po pitanju zelenih povrsina i uredjenju grada. Javasluk i korupcija. Ali ti stanovnici su birali takvu vlast. Nikome ne smetaju prazne udzerice i rusevine po Vracaru, ali im smeta novogradnja.
Podelite komentar
U jbt
Oce li iko ostati u montenegro?
Podelite komentar
Tuga sta se radi
Cela Srbija ce stati u Beograd...sela propadaju,mladi odlaze iz zemlje,jug prazan,Bg prenaseljen,8nfrastruktura radjena 80-ih,indusa,pak8stanaca,izbeglica pun kufer...
Podelite komentar