ANTIĆ: Most Zemun-Borča gotov do 20. oktobra 2014. godine

Most će biti izgrađen u roku, a grad, republika i kineski izvođač učiniće maksimum da čak bude završen 20. oktobra naredne godine, jer bi bila lepa simbolika da se izgradnja završi na sedamdesetogodišnjicu oslobođenja Beograda - poručio je predsednik skupštine grada Beograda

  • 0

Predsednik Skupštine grada Beograda Aleksandar Antić rekao je, tokom obilaska mosta Zemun-Borča, da će izgradnja biti gotova u predviđenom roku, a da će više od 50 odsto novca predviđenog za ovaj projekat ostati domaćim kompanijama. Antić je podsetio da je rok izgradnje 27. oktobar 2014. godine.

Obilasku mosta prisustvovali su predsednik Vlade Republike Srbije Ivica Dačić, ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić i kineski ambasador u Beogradu Džang Vanšue.

- Ovo je najveći projekat koji zajedno finansiraju grad i republika i suštinski je važan i za Beograd i za razvoj čitave Srbije, jer će most povezati Banat sa ostatkom republike i predstavlja najbržu saobraćajnu komunikaciju za čitav teretni saobraćaj. Kao retko koji projekat u Srbiji u proteklim decenijama, most će biti izgrađen u roku, a grad, republika i kineski izvođač učiniće maksimum da čak bude završen 20. oktobra, jer bi bila lepa simbolika da se izgradnja završi na sedamdesetogodišnjicu oslobođenja Beograda - istakao je Antić.

Antić je dodao i da se svi radovi odvijaju prema predviđenoj dinamici uprkos velikom broju imovinsko-pravnih problema.

- Prema potpisanom ugovoru planirano je da 55 odsto sredstava dobiju kineske, a 45 odsto domaće kompanije. Međutim, gotovo je izvesno da će više od 50 odsto novca zaraditi domaće kompanije, što za izvođenje radova, što za proizvodnju građevinskog materijala - naglasio je Antić.

Ivica Dačić je istakao da i kineski izvođač i domaće kompanije veoma ozbiljno realizuju ovaj projekat.

- Graditelji brzo i kvalitetno grade most Zemun-Borča, a kada bude pušten u saobraćaj, predstavljaće veliki podsticaj za razvoj ovog dela Beograda - rekao je Dačić.

Most preko Dunava je najznačajniji objekat na trasi Severne tangente, gradske magistralne saobraćajnice duge 21,3 kilometra, sa razdvojenim kolovozima od po tri saobraćajne trake, razdelnim ostrvom i trotoarima promenljive širine.

Most će biti ukupno dug 1.481,8 metara, sa konstrukcijom koja premošćava glavni tok Dunava, plavnim konstrukcijama i prilaznim konstrukcijama na levoj i desnoj obali. Preko železničke pruge Beograd-Pančevo predviđena je izgradnja nadvožnjaka dugog 544 metra, kao i prelaz preko kanala Sebeš dug 120 metara.

Do sada su izrađena 324 šipa za most (preostala je izrada 12 šipova na zemunskoj strani), izgrađeni su stubovi na 24 od ukupno 30 stubnih mesta, izbetonirana su dva raspona glavnog nosača plavne konstukcije mosta i počela je montaža prvog nosača na severnoj prilaznoj konstrukciji mosta.

(M. B. / Foto: Beoinfo)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA