Od juna 1.000 kontrolora u gradskom prevozu?

Ukoliko za ostvarenje ovog plana u gradskoj kasi bude novca, putnicima će, osim sadašnjih 250 kontrolora "Apeksa", karte proveravati i 750 radnika koje će na osnovu ugovora o delu angažovati gradska uprava

  • 6

Nadzor u vozilima javnog gradskog prevoza od juna bi mogao da bude rigorozniji, jer će "Bus plus" karte kontrolisati najverovatnije oko hiljadu kontrolora.

Ukoliko za ostvarenje ovog plana u gradskoj kasi bude novca, putnicima će, osim sadašnjih 250 kontrolora "Apeksa", karte proveravati i 750 radnika koje će na osnovu ugovora o delu angažovati gradska uprava.

Za sada nije odlučeno da li će oni platu dobijati od Direkcije za javni prevoz ili Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd", navodi "Politika".

Sistem naplate i kontrole karata nije u delokrugu najvećeg gradskog prevoznika od februara prošle godine.

Prema ugovoru sa gradom posao je poveren konzorcijumu koji čine firme "Apeks", "Lanus" i "Kentkart".

Oni su imali obavezu da nabavljaju, distribuiraju, organizuju kontrolu putnika i održavaju kompletan sistem.

Kao motivi za uvođenje moderne tehnologije i sistema "Bus plus" navođeni su poboljšanje funkcionisanja javnog gradskog prevoza, njegova modernizacija i smanjenje broja putnika koji se voze bez karte.

Broj "švercera" ne samo da nije smanjen, već je poslednjih meseci čak i opala prodaja dopuna za personalizovane i nepersonalizovane karte, navodi list.

U uvođenje novog sistema naplate i overe karata, satelitskog praćenja i obrade podataka, grad nije uložio ni dinar. Celokupno finansiranje moderne opreme i softvera palo je na teret tročlanog konzorcijuma. Oni zauzvrat, na osnovu ugovora sa gradom, mesečno ubiraju 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

U sve autobuse, tramvaje, trolejbuse i kompozicije "Bg voza" ugrađeni su validatori i GPS antene, a opremljeni su i računarski centri u 24 depoa, računajući i onaj glavni u Direkciji za javni prevoz u Ulici 27. marta.

Vrednost opreme se procenjuje na 12 miliona evra. Ugovorom sa konzorcijumom grad ima mogućnost da u roku od deset godina otkupi ceo sistem.

(Telegraf.rs / Izvor: Mondo)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Milena

    24. maj 2013 | 18:07

    Pobogu! Pa koliko kosta angazovanje 750 ljudi na osnovu ugovora o delu? Zar ne bi bilo pametnije, umesto toga, sniziti cenu mesecne dopune? Finansijski efekat bi bio isti, mozda cak i bolji. I ne bismo svaki dan citali da je putnik napao kontrolora ili obrnuto. Da imaju odakle, ljudi bi kupovali karte.

  • Ivan

    24. maj 2013 | 19:24

    Nek ih zaposle 10.000 ja kartu neću platiti

  • SRBA

    24. maj 2013 | 18:36

    Milena svaka cast!umesto da karta bude 45.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA