Beograd na vodi vredan osam milijardi evra!

Projekat "Beograd na vodi" otvara vrata za sve investitore već u septembru naredne godine. Svaki uloženi dinar Srbiji će se vratiti petostruko i otvoriće se 200.000 radnih mesta

  • 7

Stručnjaci kojima je poveren projekat "Beograd na vodi" nisu "spavali" u proteklih godinu i po dana. Završeno je idejno rešenje, prikupljeni su vlasnički listovi za više od 400 katastarskih parcela. Pribavljeni su i svi neophodni uslovi javnih preduzeća i drugih nadležnih institucija za izmeštanje saobraćajne i komunalne infrastrukture sa najatraktivnijeg prostora od oko 90 hektara - od Brankovog do novog železničkog mosta, ograničenog sa jedne strane Savom a sa druge Savskom ulicom.

U toku je izrada plana područja posebne namene, koji će biti predat na usvajanje u januaru naredne godine. Prve parcele na najekskluzivnijem delu, uz samu reku, gde su planirani hoteli sa pet zvezdica, biće potpuno spremne da prime investitore u septembru naredne godine. A zainteresovanih ima i to sa vrha svetske top-liste.

Ceo kompleks od oko dva miliona poslovnih i stambenih kvadrata radiće se u šest faza i posao može da bude završen u roku od šest do osam godina. Svaki uloženi dinar Srbiji će se vratiti petostruko i, što je najvažnije, pokrenuće se cela naša privreda - 200.000 radnih mesta od izvođenja radova, privrednih grana koje prate građevinarstvo, do zapošljavanja u hotelima, restoranima, kafićima, šoping centrima... Vrednost kompleksa, kada bude završen, procenjuje se na više od osam milijardi evra.

- Prvi put su "Železnice Srbije", koje koriste najveći deo ove atraktivne lokacije, dostavile konkretan plan šta im je potrebno za izmeštanje koloseka i pratećih objekata i u kom roku to mogu da završe - kaže za "Novosti" Srđan Rupar, vođa tima koji je zadužen za projekat i budući direktor preduzeća "Beograd na vodi".

- Neverovatno, ali čak od 60 do 80 odsto koloseka može da se stavi van funkcije i izmesti u roku od šest meseci, čime se i oslobađa najatraktivniji deo lokacije. Kompletno izmeštanje železničke stanice moguće je do sredine 2015, kada će se završiti stanica u Prokopu i neophodni delovi beogradskog železničkog čvora, a do kraja te godine i most kod Vinče za transport opasnih materija. Sve ono što se nalazi na ovoj lokaciji, a pod zaštitom je kao spomenik kulture, biće sačuvano. Planirano je i izmeštanje autobuske stanice. Realizacija projekta "Beograd na vodi" uz dobru organizaciju vrlo je ostvarljiva. Investitorima ne prodajemo maglu već čiste i infrastrukturno opremljene lokacije. Do faze početka gradnje kompleksa potrebna su ulaganja od oko jedne i po do dve milijarde evra.

"Beograd na vodi" imaće tri obale. Jednu savsku i dve koje će se dobiti probijanjem kanala, čime će deo lokacije postati veštačko ostrvo. Upravo će na tom delu da niknu luksuzni hoteli, koji će pešačkim mostom biti povezani sa kompleksom. Za pešake je planiran i stari železnički most koji sada nije u funkciji i na njemu će se naći kafići i restorani.

(Telegraf.rs / Izvor: Večernje novosti/T. Spalević)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Seksoman

    14. oktobar 2013 | 14:10

    nema za plate, budzet prazan, ljudi na socijali ALI Beograd na vodi ima da moze..bem ti olos

  • miroslav

    14. oktobar 2013 | 14:45

    Beograd na vodi a gradjani ispred narodne kuhinje za parce hleba pa lepo bogami.

  • 31

    14. oktobar 2013 | 13:54

    50 milijardi su u poslednjih 10 godina izneli iz zemlje nasi dragi nam politicari i tajkuni, ali malo im je i to izgleda

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA