Biznis inkubator – tamo gde se ideje razvijaju

Startap – reč koja se poslednjih godina odomaćila i provlači kroz sve biznis i ekonomske teme, a mnogima i dalje ostaje nepoznanica

  • 0

Termin je engleskog porekla (engleski: start up) i u bukvalnom smislu znači pokrenuti/započeti. Teorija se poklapa sa praksom, s obzirom na to da startap kompanije pokreću/započinju neku svoju ideju i formiraju je u biznis plan.

Šta je startap i čemu služi?

Kada se ovaj termin pomene, mnogi zamišljaju grupu programera, okupljenih oko neke tehnloške ideje koju razrađuju i sve to u nekom od modernih, novih prostora u centru grada.

Sledeća asocijacija je malo ali vizionarsko preduzeće sa inovativnom idejom, koje nudi nove proizvode i usluge, uglavnom u sektoru visokih tehnologija. I u svemu ovome ima istine. Međutim, drugu stranu medalje ne smemo zanemariti – svaki startap igra tango sa neuspehom. Stres i rizik neodvojivi su elementi svakog startapa ali mogućnost menjanja sveta i dostizanje svetske slave jaki su pokretači u borbi sa ovim izazovima.

Žila kucavica današnje ekonomije

Startapi su mlade kompanije koje su u fazi razvijanja, često finansirane od nekoliko osnivača ili jednog pojedinca.

U poređenju sa tradicionalnim poslovnim poduhvatima, od startapa se očekuje da raste brzo. A da bi rastao brzo, potrebno je da postoji usluga ili proizvod koja može da se ponudi velikom tržištu.

Startapi su žila kucavica današnje ekonomije i inovacija širom sveta. Oni kreiraju nove poslove, usluge, proizvode, stvaraju nova radna mesta... Vode ih preduzetnici koji streme ka tome da njihove ideje postanu stvarnost. Iako često opterećeni potencijalnim neuspehom, jedna od najvećih osobina startapa je, pored inovativnosti i skalabilnosti, upornost i želja da inovacijama menjaju svet.

Uzevši u obzir sve pomenute osobine startapa, dolazi se do zaključka da startap podrazumeva tendeciju izlaska na svetsko tržište i tehnološku inovaciju globalnih razmera, koja bi velikom broju ljudi rešila određeni zahtev ili potrebu. Većina startapa jesu tehnološki. Online kompanije lakše pronalaze put do svetskog tržišta jer vreme i prostor nisu njihova prepreka. Ljudi sa bilo kog meridijana i u bilo koje vreme mogu da kupe vaš proizvod ili koriste vašu uslugu. Međutim, startapi su proširili svoje delovanje i na oblasti kao što su prehrambrena industrija, poljoprivreda, medicina, odnosno na sve one oblasti gde postoji potreba za inovacijama.

Imajući u vidu sve veću popularnost startapa, jer oni tržištu pružaju rešenje brojnih izazova i zahteva, ne čudi porast broja inkubatora i akceleratora, dostupnost sredstava za startape u ranoj fazi ali i činjenica da su velike kompanije veoma zainteresovane da ulažu u njih jer je korist obostrana. Pokretanje startapa pokazalo se kao dobra prilika za uspeh!

Korporativno ulaganje u startape u svetu raste svake godine, a istraživanja u Srbiji takođe su pokazala trend povećanja zainteresovanosti kompanija da ulože u ovaj vid poslovanja.

Foto: Pexels

Tamo gde se ideje razvijaju

Delta Holding je jedna od nekoliko kompanija koja je prepoznala značaj startapa i digitalne transformacije i zato je kreirala Delta biznis inkubator - tromesečni program koji pomaže startapima iz oblasti poljoprivrede, logistike, distribucije i nekretnina da razviju i unaprede svoj proizvod ili uslugu uz podršku, znanje, konsultacije i mentorstvo stručnog tima. Program je pokrenut prošle godine i tada se prijavilo 163 startapa, a šest je ušlo u Inkubator, dobilo tromesečnu podršku i mogućnost da svoj startap predstavi investitorima.

Prijave za DBI 2019. traju do 13. maja. Mogu da se prijave timovi koji imaju do pet članova, a jedini uslov je da nisu u isto vreme u nekom drugom inkubatoru ili sličnom programu. Prijavljuje se isključivo preko interneta, popunjavanjem formulara na sajtu www.deltabiznisinkubator.rs

Program Delta Biznis Inkubator već je predstavljen u Novom Sadu, a promocija programa se nastavlja u Beogradu 11. aprila od 15h u prostoru Our Hub, a potom i u Čačku, Inđiji i Nišu. Svi zainteresovani startap timovi ali i oni koji nisu sigurni da li je ovaj program za njih, mogu da prisustvuju ovom događaju jer će imati priliku da čuju više o samom DBI, upoznaju sa organizatorima programa ali i prodiskutuju o svojim idejama. Ne čekajte pravi trenutak da inovirate - #VREMEJESAD!

(Telegraf.rs/ PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA