Sve je spremno za veliko otvaranje poslednjeg dela Koridora 10: Od sutra auto-putem kroz Grdeličku klisuru

Srbija će sa otvaranjem ove deonice u Grdeličkoj klisuri imati povezan auto-put od severa do juga, na celoj trasi, od Batrovaca na granici sa Hrvatskom do Preševa na granici sa Makedonijom

Koridor 10
Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Poslednja deonica auto-puta na južnom kraku Koridora 10 kroz Srbiju, u dužini od 26,3 kilometra u Grdeličkoj klisuri, biće otvorena sutra u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, premijerke Ane Brnabić i potpredsednice Vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović, kao i premijera Severne Makedonije Zorana Zaeva.

Srbija će sa otvaranjem ove deonice u Grdeličkoj klisuri imati povezan auto-put od severa do juga, na celoj trasi, od Batrovaca na granici sa Hrvatskom do Preševa na granici sa Makedonijom.

Na ukupno 26,3 km, na veoma teškom terenu, savladano je uspešno devet velikih kosina, izgrađena petlja Predejane, dva tunela Predejane i Manajle ukupne dužine 2,8 km i 36 mostova, ali i regulisano šest kilometara korita Južne Morave. Sa otvaranjem tog dela Koridora 10 od Niša do Soluna će moći da se stigne za oko tri sata.

Istočni krak Koridora 10 od Niša do granice sa Bugarskom kod Dimitrovgrada biće, kako je ranije najavljeno, potpuno završen za oko tri meseca.

Aleksandar Vučić, Koridor 10, Kosina 2, kampanja

Poslednja deonica auto-puta na južnom kraku Koridora 10 kroz Srbiju, u dužini od 26,3 kilometra u Grdeličkoj klisuri, biće otvorena sutra u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića-Foto: Predsedništvo Srbije

Kako je najavljeno iz Predsedništva Srbije, Vučić će na lokaciji Kosina 2 razgovarati sa predstavnicima izvođača radova, a kod tunela Manajle sa predstavnicima diplomatskog kora, finansijskih institucija i izvođača radova koji su radili na ovoj deonici.

Na Platou ispod mosta Vrla obratiće se građanima i označiti početak puštanja saobraćaja na južnom kraku Koridora 10.

Premijerka će kod petlje Predejane razgovarati sa predstavnicima izvođača radova, predsednicima upravnih okruga, gradonačelnicima, predsednicima opština i privrednicima ovog kraja, dok će se ministarka Mihajlović na lokaciji Momin kamen obratiti predstavnicima izvođača radova i alpinistima.

Južni krak Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru spreman je za otvaranje, a jedinstvenost te deonice može se izraziti različitim brojkama i podacima, uključujući činjenicu da je petlja Predejane jedina u Srbiji i na Balkanu cela na mostovskim konstrukcijama iznad reke.

Koridor 10 je jedan od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora koji prolazi kroz Srbiju i povezuje Austriju, Mađarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku, Makedoniju i Grčku, čija je izgradnja počela još 1970. godine u bivšoj SFRJ.

SRBIJA VUCIC KORIDOR 10

Predsednik Srbije tokom poslednjeg obilaska radova na Koridoru 10-FOTO TANJUG / ZORAN ZESTIC

Trasa auto-puta kroz Grdeličku klisuru najteža je deonica južnog kraka Koridora 10, a njena vrednost je 350 miliona evra. Projekat gradnje je finansiran zajmovima Evropska investiciona banka i delom Svetska banka.

Izgradnja auto-puta kroz Grdeličku klisuru je najkomplikovaniji projekat kod nas, ali i u Evropi, zbog geologije. Na tim deonicama ugrađeno je 250.000 tona asfalta, sklonjeno 650.000 kubika kamena

Južni krak Koridora 10 u Srbiji je dug 74 kilometara, a radovi na najtežoj deonici u Grdeličkoj klisuri trajali su šest godina.

Na toj deonici su izgrađena dva tunela, Predejane i Manajle, ukupne dužine 2,8 km, minirana su brda da bi se priroda ukrotila i "ispravljalo se" i korito Južne Morave.

Most Vrla, Koridor 10

Most Vrla dužine 645 metara koji je ujedno najduži i najviši most na južnom kraku Koridara 10 čiji je najviši stub visine 62 metra-Foto: Predsedništvo Srbije

Auto-put se sastoji se od dve manje deonice: Grdelica - Caričina Dolina oko 12 km i Caričina Dolina - Vladičin Han od 14,3 km. U Grdeličku klisuru ugrađeno je 560.000 tona asfalta, a ukupna dužina svih potpornih konstrukcija iznosi oko 15 km.

Priroda na ovoj deonici, pokazala je posebno svoju ćud na Kosini 2, gde se obrušio deo brda, pa su građevinari morali da izgrade galeriju sa 110 betonskih nosača, ugrađeno je 7.000 tona armature a uklonjeno 170.000 kubnih metara zemlje. Na Kosini 3, na klizištu koje je jedno od najzahtevnijih na ovoj deonici, iskopano je preko 500.000 kubnih metara zemlje.

Tunel Manajle, trenutno najduži drumski tunel u Srbiji, dužine je 1.808 metara, a posle njega nailazi se na most Džemen do, čija je dužina 521 metar.

Takođe, o upravljanju svim bezbednosnim sistemima u tunelima brinuće tim tehničkih lica 24 sata 365 dana u godini u tehničko-operativnom centru.

Tu je i most Vrla dužine 645 metara koji je ujedno najduži i najviši most na južnom kraku Koridara 10 čiji je najviši stub visine 62 metra.

Most Vrla se proteže preko reke Vrle i državnog puta Vladičin Han - Surdulica.

Most je na 14 raspona dužine po 45 metara, koje savladava ukupno 140 nosača visine 2,20 metara, dužine 44 metra i težine od 87 tona svakog, što daje ukupnu dužinu svih nosača - greda od 6.160 metara i težinu od 12.180 tona.

Na tom mostu specijalna vrsta svetiljki omogućava million nijansi različitih boja.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Aleksandar Vučić, Ana Brnabić, Auto-put, Grdelička klisura, Koridor 10, most Vrla, Predsednik Srbije, tunel Manajle, Vlada Srbije, Zorana Mihajlović

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (17)
Poređaj komentare:
  • C
    crni tajpan

    Bravo Vucko!!!

  • R
    Rasa

    U srbiji postave betonsku banderu pa se slikaju i hvale sta su uradili ali samo u srbiji toga ima.

  • J
    Johan

    Jos jedno babhe prasine u oci narodu kako se radi i gradi a sve vise gladnih i bez krova nad glavom

Ovo je TOP 10 najvećih donatora u Srbiji: Privrednici najšire ruke, daju i po nekoliko stotina hiljada evra za opšte dobro

Ugostitelji definitvno traže da bakšiš postane obavezan deo računa: Inicijativa stigla u ministarstva, a ovo je iznos koji traže

Oglasio se Huavei posle odluke Gugla

Cena kvadrata skače na neverovatnih 5.000 evra: U ovom gradu više neće moći da niču nove zgrade, ni kuće neće smeti da budu visoke

Južni krak Koridora 10 zvanično otvoren za saobraćaj! Vučić sa platoa mosta "Vrla" poručio: Ovo nadilazi naše snove (FOTO) (VIDEO)

Telekom Srbija osnažuje i pokreće IT preduzetnike

Od centra Čačka do Lučana uskoro za 10 minuta: Predsednik Srbije najavio nove projekte (FOTO) (VIDEO)

Počela gradnja auto-puta od Preljine do Požege, Vučić najavio: Već od Svetog Nikole otvaranje nove deonice Koridora 11 (FOTO) (VIDEO)

Od 1. jula svako jaje imaće na ljusci odštampanu "ličnu kartu", brojeve i slova, a ovo je njihovo značenje

Nagrada "Moj izbor": Pošta Srbije omiljeni domaći brend, već dve godine zaredom. Postekspresu pripalo drugo mesto

Brnabić na sastanku sa šefom Misije MMF: Očekivani rast BDP-a za ovu godinu, ostaje 3,5 odsto

Nikad jeftinije povratne karte do Rima, Tivta, Bolonje, Frankfurta... Od sutra do najvećih evropskih gradova za 48 evra

Nacionalni tim za spas sela Srbije: Hočevar i katolička crkva pomažu da oživi zadrugarstvo

Folksvagen je izgleda odlučio gde će biti nova fabrika kojoj se i Srbija nadala

Srbija jedina u ovom delu sveta: Startap ekosistem Beograda i Novog Sada izdvojen na svetskoj mapi

Veliki prostor za intenziviranje privredne saradnje: Gradonačelnik Novog Sada razgovarao sa ministrom privrede Nižegorodske oblasti (FOTO)

Kamen temeljac za projekat od 90 miliona dolara, u kampusu će moći da radi više od 4.200 ljudi (FOTO)

I zgrade dišu, a i Beograd dobija jednu takvu

Najveća turistička flota na Jadranu vredi 269 miliona evra, a u ovom mestu svaki 4. stanovnik ima svoj kruzer

1.518 izlagača iz 32 zemlje: Otvoren 86. Poljoprivredni sajam u Novom Sadu

Posao iz snova u Srbiji: Dođeš "u kancelariju", legneš i dremneš 8 sati, pa dobiješ platu 100.000 dinara

Potpisan ugovor o privatizaciji Luke "Novi Sad"

Završena integracija Vojvođanske banke i OTP Banke Srbija

Okončan štrajk: Đorđević i sindikati Republičkog geodetskog zavoda potpisali sporazum

8 mitova o startapima

Poskupljenje struje: Evo koliko ćete sada vi plaćati račun, i je li i dalje kod nas najjeftinija električna energija

Ako sanjate o "američkom snu" možda ga i ostvarite - ali u Danskoj

Objavljena fotografija dolara sa greškom i priznali su da je ima na još 46 miliona novčanica: Da li primećujete u čemu je problem?

Neverovatan poduhvat na Islandu: Nedaleko od Severog pola rašće banane, a umesto sunca grejaće ih vulkanska toplota

Andrija je dobio zlatnu medalju za svoje vino: Sin je našeg čuvenog producenta i najbolji student u poslednjih 25 godina! (FOTO)

Jagodinske firme traže 200 radnika, a ovi poslovi se nude

U Srbiji još malo neće imati ko da održava puteve, zida zgrade i radi stolariju: Dnevnice i do 100 evra zbog nedostatka radnika

Oglasila se Komercijalna banka povodom tvrdnji o kupovini od strane Raiffeisena

Srpski eksperti modernizuju svetske avio-kompanije

Kinezi stižu u Niš! Planirano zapošljavanje 1.000 radnika: Još jedan Memorandum potpisan u Predsedništvu (FOTO)

Pitali ste nas, evo odgovora: Kako odabrati kvalitetno meso i mesne prerađevine?

Nedostaju ove zanatlije, radnicima čak skaču i dnevnice, a u NSZ se čak 95.000 njih vodi kao nezaposleno

Sberbank Srbija želi da i Vama bude super

UNIQA i u 2018. godini čvrsto u vrhu tržišta osiguranja

Polovinu državnog budžeta napunila Uprava carine: Nikad više zaplenjene nafte, derivata, deviza, droge i zlata

Otkako je Priština centralnoj Srbiji uvela takse, dve susedne zemlje su od toga debelo profitirale

"Haj tek" fabrika uskoro u Srbiji, verovatno u Pančevu: U utorak s važnim evropskim investitorom objava o tom projektu

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima