≫ 

Preminuo Stanoje, povređen u udesu koji je izazvao vozač Zorana Babića: Suđenje još u toku

Advokat je danas obavestio sud da je Stanoje preminuo

  • 23
Nis, naplatna rampa, autoput, policija, uviđaj, saobraćajka, saobraćajna nesreca Foto: Telegraf

Saslušanjem Borisa Antića, predstavnika Komisije veštaka Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, danas je pred Osnovnim sudom u Nišu nastavljeno suđenje Beograđaninu Dejanu Stanojeviću (36) za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja.

Stanojević, vozač bivšeg direktora „Koridora Srbije“ se tereti da je 31. januara 2019. godine na naplatnoj rampi Doljevac izazvao udes u kojem je poginula Stanika Gligorijević (52) iz okoline Knjaževca. Kako je utvrđeno tokom istrage, on je službenom “škodom superb” krećući se iz pravca Niša ka Grdelici brzinom od 93 kilometra na čas udario u “opel astru” koja je bila na kanalu ispred njega usled čega se ona odbila i udarila u zadnji deo “folksvagen pasata” koji je napuštao rampu.

Od siline udarca Stanika koja je bila na zadnjem sedištu “opela” je poginula na licu mesta, njena sestra Mirjana Aleksić koja se nalazila na mestu suvozača, zadobila je teške povrede opasne po život a teško je povređen i Babić koji je bio na zadnjem sedištu “škode”. Takođe, teško je povređen i vozač “pasata” Stanoje Stanković dok je Srđan Aleksić koji je upravljao “astrom” zadobio lakše povrede.

Pre početka suđenja, Stankovićev advokat je obavestio sud da je Stanoje nedavno preminuo, pa mu je sudija Miško Radivojević naložio da pribavi punomoćje njegove porodice kako bi mogao dalje da učestvuje u sudskom postupku.

Veštak Antić imao je zadatak da utvrdi uticaj vremenskih prilika, na čemu odbrana Dejana Stanojevića insistira, na nastanak saobraćajne nezgode.

- Na osnovu građevinskog dnevnika “Srbijaautoputa” DOO Beograd ustanovio sam da je u noći između 30. i 31. januara izvršeno preventivno posipanje soli u periodu između 3.55 i 5.45 minuta. Takođe, navedeno je da je 31. januara između 7 i 10 sati bila mestimična magla, a vidljivost do 150 metara dok je kolovoz bio vlažan. U 7 sati temperatura je bila 0 stepeni. U periodu između 7 i 9 sati izvršen je obilazak deonice, a od 9 do 13 sati vršeno je čišćenje mesta nezgode. Ali, u građevinskom dnevniku se ne navodi da li je i 31. januara na toj deonici sipana so između 7 i 9 sati – naveo je Antić.

Na pitanje punomoćnika oštećenih, advokata Božidara Prelevića, da li bi se Babićevo vozilo kretalo destabilizovano za slučaj da je na kolovozu bilo leda ili ulja, kao što odbrana tvrdi, Antić je kazao da to zavisi od ponašanja vozača.

- Ako bi vozač primenjivao intenzivno kočenje, došlo bi do destabilizacije dok u slučaju da se vrši blago usporavanje, vozač ne bi ni osetio da je prešao preko takvih površina. S obzirom na to da se snimak sa naplatne rampe koji nam je dostavljen, prekida u vreme nastanka nezgode u 8.31 sati, nije bilo moguće analizirati nailazak “škode superb” – rekao je veštak.

Prelević je insistirao da prokomentariše navode zapisnika o uviđaju u kom se navodi da je kolovoz bio vlažan, ali bez leda, veštak je kazao da to ne može da učini.

- Komisija je po pravilima struke dužna da se osvrne i na navode učesnika nezgode, pa je u mišljenju dala i jednu i drugu varijantu, a ostavila sudu ocenu – rekao je Antić.

Prelević je zatim insistirao na objašnjenju značaja tehničkog pregleda Babićevih kola koje nije izvršeno, na šta je veštak odgovorio da bi po pravilu vozilo koje je učestvovalo u nezgodi trebalo da bude podvrgnuto kontroli ispravnosti ali da se to ne radi ako je suviše oštećeno.

S obzirom na to da punomoćnik oštećenih dovodi u sumnju zvaničnu verziju događaja da je za volanom bio čovek kome se sudi, a ne njegov direktor, Prelević je zahtevao od Antića da se izjasni i o mehanizmu nastanka Babićeve povrede, preloma leve butne kosti.

- To je pitanje za sudskomedicinskog veštaka, ali na osnovu mog iskustva, mogu da kažem da bih očekivao pre da vozaču pukne desna, a ne leva noga, moguće je i obadve – kazao je veštak.

Prelević je nastavio sa insistiranjem da se utvrdi gde je bio Babić u trenutku nezgode, ukazujući da se to može utvrditi DNK analizom, na šta mu je Antić odgovorio da bi to bilo teško, s obzirom na kontaminaciju unutrašnjosti vozila.

Stanojevićev branilac Slavoljub Milošević je upitao veštaka da li je moguće da se stanje kolovoza promeni, odnosno, da se odledi do početka uviđaja u 10.05 minuta.

- Na osnovu građevinskog dnevnika vidi se da je u 7 sati bilo 0 stepeni, a u 13 sati 3 stepena što ukazuje da je temperature rasla – rekao je Antić.

Na Miloševićevo pitanje šta znači ako se na kolovoz posipa so, veštak je odgovorio da se to čini ako se očekuje zaleđivanje.

Mada se očekivalo da će danas biti data i završna reč, to se nije desilo zbog odsustva svedoka Nikole Mitića i Bratislava Micića, policijskih službenika koji su bili na mestu nesreće. Njih je sud kaznio sa po 50.000 dinara jer nisu opravdali izostanak.

Sudija Miško Radivojević otkazao je sve ostale predloge strana u postupku, uključujući i današnji Prelevićev da se saslušaju predstavnici Komisije sudskomedicinskih veštaka na okolnost mehanizma nastanka Babićeve povrede. Radivojević je kazao da su se veštaci o tome već izjašnjavali te da nema osnova da ponovo budu pozivani.

Sudski postupak će se nastaviti 20. aprila kada će biti saslušani preostali svedoci, a kako je sudija Radivojević najavio, nakon završne reči, moguće je i izricanje presude.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kim

    8. mart 2021 | 15:34

    Zna se ko je vozio,zato snimka i nema ,fali 2 minuta ,bitno da se zaštiti tamo neki funkcioner....

  • Marko

    8. mart 2021 | 14:57

    Dajte taj snimak vise da narod proceni ko je kriv

  • JS

    8. mart 2021 | 15:20

    Hoće li Dejan ipak progovoriti ili nositi na duši i događaje koji slede?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA