Ovako je iz vazduha izgledao stravičan lančani sudar sa više od 50 vozila: "Kočio sam, ali džabe"

Sve je pucalo i škripalo, magla je bila ogromna, pričaju očevici

  • 5
Stara Pazova, lančani sudar Foto: ATA Images

Mogu da kažem da je bila dosta gusta magla. Moj slučaj je bio takav da kada sam prošao naplatnu rampu, video sam da se vozila odjednom zaustavljaju i onda sam se i ja zaustavio, srećom sam neokrznut, ali sam čuo udarce iza, tolika je magla bila da nisi mogao da vidiš. Vidim da je i napred bilo isto teško, po meni ima bar 50 vozila, kaže jedan od vozača koji se našao u koloni vozila u lančanom sudaru na autoputu Beograd - Novi Sad. 

Koliko je dramatično bilo, opisuje jedan drugi učesnik sudara:

- Prošao sam kroz naplatnu rampu, magle je bilo dosta, možda 100 metara vidljivosti. Obišao sam šleper koji je bio u desnoj traci i u daljini sam onda video stop-svetla, ali sam mislio da se vozila kreću. Kasno sam shvatio da se ne kreću i kočio sam, ali džabe, udario sam neki kombi, a ovaj šleper je bio iza mene, skrenuo je. Posle toga je sve iza pucalo, škripalo, nas dvoje je bilo u autu, stisli smo se samo za slučaj da nas neko udari od nazad - navodi on.

Pojavio se i snimak sudara iz vazduha, i izgelda ovako:

Prema priči očevidaca, odnosno učesnika ovog lančanog sudara, sve je trajalo jako dugo i činilo se da sudarima nema kraja. Policija, Hitna pomoć i ekipe šlep službe od jutros su na tom delu auto-puta.

Do sudara je došlo oko 8 sati, a tek posle podne, automobili koji su u voznom stanju, počeli su da odlaze. Šta je uzrok nesreće za sada nije zvanično objavljeno.

Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božović kaže da je karakteristika za saobraćajne nezgode na auto-putu, a posebno za lančane sudare, to što neko napravi grešku i dođe do saobraćajne nezgode, a ako je velika gustina saobraćajnog toka, normalno je da dođe do većeg broja učesnika u toj nezgodi.

Velika brzina kojom se vozi na auto-putevima znači i veću šansu da dođe do tragičnog ishoda. Tu vozači ne očekuju prepreku, a kad ima magle, vožnja postaje komplikovanija, pa ni znatno niže brzine nisu uvek rešenje.

- Samo se postavlja pitanje da li je magla bila konstantna ili na mahove. Te saobraćajne nezgode su kod nas prisutne. U takvim okolnostima vozači ne očekuju prepreke na tom putu i nemaju mogućnost da blagovremeno uoče druga vozila koja su se tu zaustavila i to je razlog njihovog naletanja. Ako je magla na mahove, to je situacija u kojoj ne smete ni previše sporo da vozite jer predstavljate opasnost za vozila koja dolaze iza vas - pojašnjava Božović.

U uslovima magle, savet stručnjaka je uključiti sva svetla i u toku vožnje, a najbolje je, ukoliko je moguće, zaobići slabo vidljivu deonicu auto-puta.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • nisam zakon ali

    21. februar 2022 | 19:34

    Da ima zakona pa svima da vam uzme vozačke, kaze mislio sam da se auta kreću.

  • Vozi Miško,gas

    21. februar 2022 | 19:14

    Teško to vozači da shvate šta treba ako je magla,nego gas Miško.

  • Ns

    21. februar 2022 | 19:20

    A imaju love da opravljaju auta. Sta ih briga

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA