Vreme čitanja: oko 2 min.

Zašto motociklisti u Srbiji stradaju i 20 puta više od vozača automobila: Važno je da poštuju jedan princip

S. Ž.

Vreme čitanja: oko 2 min.

On je dodao da rizik smrtnih posledica u nezgodi kod motocikliste može da bude viši i do 45 puta u odnosu na vozača automobila

  • 2
Saobrcajka motociklista i taksista Foto: Nikola Anđić

Rizik učešća motociklista u saobraćajnoj nezgodi je i do 20 puta je veći u odnosu na vozača putničkog vozila, zbog čega svi učesnici u saobraćaju moraju biti oprezniji, izjavio je danas za Tanjug Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.

Povodom početka sezone motociklista, on je ukazao da tokom jedne godine u našoj zemlji u proseku se ukupno dogodi između 1.000 i 1.300 motociklističkih nezgoda sa povređenima.

Prošle godine su 43 vozača motocikla stradala u saobraćaju, rekao je Jevtić.

"Rizik učešća motocikliste u nezgodi je do 20 puta je veći u odnosu na vozača putničkog vozila. Ovaj rizik prvenstveno zavisi od toga da li motociklista primenjuje principe strategije aktivne vožnje, a posebno princip vidi i budi viđen, jer u šest od 10 nezgoda ostali vozači kasno primete motociklistu", kaže Jevtić.

On je dodao da rizik smrtnih posledica u nezgodi kod motocikliste može da bude viši i do 45 puta u odnosu na vozača automobila.

"Sama pomisao na ovu cifru je zabrinjavajuća", rekao je Jevtić i dodao:

"Zašto je ovaj rizik ovako visok? Ako dođe do udara u vozilo ili neku prepreku, tada na telo motocikliste deluju izrazito jake sile usporenja. Na primer pri padu brzine sa 60 km/h na 0 km/h, na telo vozača deluje sila od 20 G, što znači da ljudsko srce koje u proseku ima 300 grama, tada ima 6 kilograma, a pripoji koji drže srce nisu predviđeni da drže tu masu. Prosečan vozač mase 80 kg, u momentu sudara pri toj brzini, ima masu od 1,6 tona i nema te teretane i snage mišića koja će ga zadržati na motociklu. Nažalost, nema zaštitnog pojasa, karoserije, er-bega i sličnih sistema zaštite kao u autu".

On je apelovao i na druge vozače da ozbiljno shvate da je nedavanje migavca definitivno može da ubije nekoga.

"Što se tiče vozača motocikala i mopeda, jeste da je početak sezone, vozite lagano, nema nikakve žurbe, godina je pred nama i ne morate za jedan dan da nadoknadite i postignete sve što niste uradili u poslednja četiti meseca", rekao je Jevtić.

Motociklistima je poručio da treniraju i paze, jer je kolovoz sada hladan.

"Imajte što uočljiviju opremu na sebi jer su se vremenom vozači ostalih vozila odvikli od motociklista i važno je da u ovom momentu privučete pažnju na sebe", dodao je Jevtić.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Пантелија

    27. mart 2024 | 16:54

    Зашто нико не каже да мотоциклисти често крше сва могућа правила саобраћаја и реда и опште културе возећи као луди по граду где постоје ограничања за све а само они то не поштују. Милиција би требала мало више да снима поједине градсеке улице где поменути јурцају на задњем точку и да им одузима моторе због сумануте јурњаве.

  • 534

    27. mart 2024 | 10:48

    Konkretno ovaj sa slike je preticao kolonu vozila preko pune linije vozrći po tramvajskim šinama i zakucao se u auto koji je vršio polukružno na dozvoljenom mestu. Poznajem taxistu.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA