
Četvrt veka misterije: Direktor JAT Živorad Žika Petrović ubijen ispred zgrade, zločin nikada nije rešen
Prošlo je četvrt veka od kada je Beograd zanemeo pred vestima o hladnokrvnoj likvidaciji koja se dogodila u noći 25. aprila 2000. godine. Živorad Žika Petrović, generalni direktor Jugoslovenskog aerotransporta (JAT), ubijen je sa četiri hica ispred zgrade u kojoj su živeli njegovi roditelji, u Ulici Jaše Prodanovića na Paliluli. Ovaj zločin ni posle 25 godina nije rasvetljen, a ubice i nalogodavci ostaju nepoznati.
Kobne noći, dvojica napadača sačekala su Petrovića i u njega ispalila hice iz pištolja sa prigušivačem - dva u glavu, dva u leđa. Egzekutori su munjevito pobegli sivim "audijem", kojem se potom izgubio svaki trag.

Petrović je važio za izuzetno sposobnog menadžera koji je uspeo da stabilizuje posrnuli JAT. Iako je bio visoko pozicioniran i smatran bliskim režimu Slobodana Miloševića, nije bio politički eksponiran niti se kretao uz obezbeđenje.
Njegovo ubistvo odmah je dobilo epitet "terorističkog akta" od strane najviših državnih zvaničnika, a tadašnji ministar pravde Dragoljub Janković spekulisao je čak i o "specifičnoj vrsti državnog terorizma, uvezenoj iz inostranstva".
Tokom godina, u javnosti su kružile brojne teorije o motivima ove surove likvidacije, ali nijedna nije zvanično potvrđena.
Spekulisalo se o umešanosti Petrovića u navodni ilegalni transport novca JAT avionima na Kipar u vreme sankcija, pa čak i o misterioznom nestanku "džaka para" namenjenog Marku Miloševiću.
Druga teorija povezivala je ubistvo sa kupovinom novih "Erbasovih" aviona, dok je treća ukazivala na spor oko zakupa kockarnice u hotelu "Slavija", koju su vodila braća Šaranović. Zloslutna je činjenica da su svi potpisnici tog ugovora - Petrović, Branislav Šaranović i advokat Vladimir Zrelec - stradali u atentatima.

Ipak, kao potencijalno najopasniji motiv pominjala se borba za kontrolu nad Aerodromom Golubovci u Podgorici. Petrović je, navodno, insistirao da se aerodrom, u koji je JAT godinama ulagao, knjiži na jugoslovenskog avioprevoznika. Angažovao je međunarodne revizore i izveštaj poslao na arbitražu, što je moglo ugroziti interese moćnih krugova u Crnoj Gori.
Nadu da bi slučaj mogao biti rasvetljen podgrejao je iskaz svedoka-saradnika Miladina Suvajdžića - Đure Mutavog 2007. godine, koji je za ubistvo optužio "zemunski klan". Međutim, konkretni dokazi koji bi potkrepili ovu tvrdnju nikada nisu pronađeni.
Živorad Žika Petrović ostao je upamćen kao čovek koji je podigao JAT, obnovio flotu i vratio kompaniji ugled na međunarodnom nebu.
(Telegraf.rs)
Video: Drama kod Barajeva, policija blokirala put , čovek preti ubistvom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dojčilo
Žika Petrović je bio čovek koji u JAT restoran u tadašnjom Ho ši Minovoj je ulazio i čekao na liniji. Službenici su ga propuštali ali on nikada nije otišao na liniju preko reda. Nedeljom je dolazio da u miru pročita svu štampu i kako je "znao da kaže" da malo odmorim dušu. Tim danom je znao, ponekad , da priđe momcima iz obezbeđenja koji igraju jamb i vrlo pristojno bi pitao: "Mogu li ja jednom da bacim, pre čitanja novina"..Žao mi je tog čoveka
Podelite komentar
mira risović
Žika Petrović je bio najbolji generalni direktor JAT-a. On je živeo za JAT. Drago mi je da ga se ljudi i posle 25 godina sećaju. Možda je utešno što je otišao,ne saznavši šta su mu uradili od JAT-a. Verujem da dok postoji ijedan JAT-ovac da JAT i Žika Petrović neće biti zaboravljeni.
Podelite komentar