"Kuga" je zavladala na beogradskom asfaltu: Evo zašto ove vozače treba ODRATI OD KAZNE!
Korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje je izuzetno opasno i potencijalno smrtonosno po vozača i ostale učesnike u saobraćaju. Osnovna opasnost sastoji se u tome da značajno umanjuje pažnju vozača i povećava rizik od saobraćajnih nezgoda. Međutim, postoji velika opasnost ako koristite telefon, čak i kada stojite na semaforu, ili drugim raskrsnicama i putevima.
Poslednje vesti, u kojima je Slaviša Lakićević, načelnik Uprave saobraćajne policije, najavio da je u planu da se upotreba telefona u vožnji kazni sa čak 50.000 dinara, izazvala je lavinu komentara i reakcija. Međutim, ova najava uvođenja drakonske kazne ima potporu u pravoj "kugi" koja se širi među beogradskim vozačima...
A to je "kuga", koju svi gledamo uživo svakog dana na ulicama prestonice. Bilo da ste u kolima, autobusu, na motoru, biciklu... Kadgod "zavirite" u drugi automobil, videćete vozača koji drži telefon u rukama. Svakako, razgovor telefonom je blaža varijanta, ali beogradski vozači prednjače u bahatosti. Oni kucaju poruke, a većina gleda sadržaj sa telefona (video snimci, čitanje teksta...).
Tu je još jedna strahovita opasnost, koje ogromna većena vozača nije svesna zbog potpune neobučenosti i nepripremljenosti za saobraćaj. A to su situacije na semaforima. Naime, kad vozač stoji na semaforu misli da se ništa ne menja dok čeka da se upali zeleno svetlo. Ipak, situacija pred njim nije statična i može i te kako da se izmeni. Zamislite da pred haubu došeta dete koje ne vidite, ili motorista koji stiže ispred automobila - o pešacima koji pretrčavaju da i ne govorimo.
Upravo su ovo ključni razlozi zbog kojih je ova "kuga", odnosno pošast veoma opasna. Mnogi ljudi, svesni opasnosti, apeluju da se upotreba mobilnih telefona u vožnji drakonski kazni i slažu se sa predlogom načelnika Slaviše Lakićevića.
S druge strane, u praksi, ove prekršaje teško je otkriti. Potrebno je najmanje pedesetak policijskih motora, koji će voziti gradom i beležiti kazne. Takođe, moguće i uvođenje specijalnog vozila za snimanje, poput "Sokolovog oka", mada bi to izazvalo ogroman revolt kod vozača, koji su uveliko alergični na ovaj "sistem".
Uopšteno, korišćenje mobilnog u vožnji izazila klasično ometanje pažnje. Vozač mora da istovremeno obraća pažnju na put, retrovizore, pešake i druge automobile.
Opasnoti korišćenja telefona u vožnji
- Kada koristi telefon (piše poruku, gleda ekran ili čak razgovara), fokus prelazi s puta na uređaj.
- I samo 2 sekunde skretanja pogleda s puta pri brzini od 100 km/h znači da ste "slepi" 55 metara!
Smanjena koordinacija i refleksi
- Tokom kucanja poruka ili razgovora, ruke i um nisu u potpunosti posvećeni vožnji.
- Reakcija na naglo kočenje, semafor ili pešaka može zakasniti za nekoliko stotinki, što je dovoljno da izazove udes.
Lažan osećaj kontrole
Mnogi vozači misle da "samo kratko" mogu da pogledaju telefon, ali mozak ne može u potpunosti da obradi informacije iz dve aktivnosti istovremeno.
Naučna istraživanja pokazuju da vozač koji koristi telefon reaguje sporije nego vozač pod dejstvom alkohola u granicama dozvoljenog!
Zakon i kazne
U Srbiji, korišćenje mobilnog telefona u vožnji bez „hands-free“ uređaja je zabranjeno Zakonom o bezbednosti saobraćaja.
Kazna je 10.000 dinara, a policija često sprovodi akcije pojačane kontrole zbog učestalih nezgoda izazvanih distrakcijom.
Tipične posledice
- Kašnjenje pri kočenju.
- Neprimetni semafori i znakovi.
- Nagli prelazak u drugu traku, posebno na magistrali gde dolazi do direktnog sudara.
- Sudari od pozadi ili prelazak preko pešačkog prelaza bez zaustavljanja.
(Telegraf.rs)
Video: Iznenadili smo se: Na Dan primirja prokrstarili smo Beogradom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Iki
Za sms vozace i to je malo.
Podelite komentar
Stepa
Ja sam profesionalni vozač ali smatram da je ta kazna mala. Kazna treba da bude od 100.00-300.000 dinara. OPUŠTENO
Podelite komentar
Boranija
ja sam za 50000
Podelite komentar