≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Poražavajući rezultati na takmičenju u Crnoj Gori: Iz matematike niko nije imao bodove za treće mesto

Vreme čitanja: oko 2 min.

Na neuspeh je uticala i dvogodišnja onlajn nastava, manjak kadra, a u Udruženju nastavnika matematike za lošu organizaciju krive Ispitni centar

  • 2
matematika, škola, tabla, kreda, formula Foto: Shutterstock

Manjak kadra, nemotivisanost nastavnika i dece, dvogodišnja onlajn nastava, ali i loša organizacija, samo su neki od razloga koji su, prema tvrdnjama sagovornika “Vijesti”, doveli do loših rezultata osnovaca na državnom takmičenju iz matematike.

Nijedan takmičar na nivou devetih razreda na državnom takmičenju nije osvojio dovoljan broj bodova ni za treće mesto, a većina takmičara u toj kategoriji, prema tvrdnjama sagovornika, imala je do 35 od mogućih 100 poena.

Sagovornici tvrde i da učenici šestih razreda ne ostvaruju tako loše rezultate, ali da Ispitni centar ne organizuje takmičenja za učenike sedmih i osmih razreda, zbog čega deca gube kontinuitet, pa pred završetak osnovne škole takmičenja obeleže alarmantni i poražavajući podaci.

Profesorka matematike u podgoričkoj Srednjoj građevinskoj školi Vidosava Vujošević za “Vijesti” je ocenila da je pandemija koronavirusa i održavanje onlajn nastave delom dovelo do slabijih rezultata i da treba vremena da se isprave nedostaci koji su nastali.

Tvrdi i da deca matematiku vide kao “bauka” i da bi kolege iz osnovnih škola trebalo da pridobiju đake da zavole taj predmet. Vujošević kaže da u tehničkim školama sedmično deca imaju tri časa matematike i da je osim talenta neophodan ogroman trud da bi deca, osim petice iz tog predmeta, ostvarili zavidne rezultate na takmičenjima. To je jedan od razloga zbog kojih ona ne vodi decu iz te škole na državno takmičenje.

Vujošević smatra i da na ovakve rezultate utiče i manjak kadra, ali i to što se nastavnici matematike u školama vrlo često menjaju.

Vujošević kaže i da bolonjski sistem u visokom obrazovanju nije dao dobre rezultate, kao i da je kadar pre dve decenije bio neuporedivo bolji, zbog čega nastavnici, smatra, nisu krivi. I česte reforme obrazovnog sistema, tvrdi ona, doprinose lošim rezultatima jer se glas iz učionice slabo čuje.

Nastavnik matematike Radomir Božović smatra da učenici od šestog do devetog razreda gube kontinuitet, jer tokom dve godine nemaju priliku da se usavršavaju i odlaze na državno takmičenje. On kaže da su nemotivisani i nastavnici i deca.

On tvrdi da Udruženje nastavnika matematike vidi problem i u Ispitnom centru. Smatra da su testovi i gradivo iz godine u godinu sve teži, ali i da deca direktno sa školskog takmičenja idu na državno, umesto da postoji i opštinsko ili regionalno.

On smatra i da će u narednom periodu deo nastavnika bojkotovati državna takmičenja.

Juniorsku balkansku međunarodnu olimpijadu prošle godine, crnogorski tim završio je na poslednjem mestu sa postignuta dva boda.

Video: Bliznakinje iz Hrvatske za deset sekundi saberu i oduzmu 800 brojeva

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Гаргамел

    25. mart 2023 | 15:02

    Демократске вредности ... убили су у нама све што ваља!

  • Pitajte ih sta ima

    25. mart 2023 | 16:03

    Na TikTok I na Facebook tu svi prolaze

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA