Brod pun azbesta treba da stigne u luku na Jadranu, digla se panika: "Naravno da smo zabrinuti"

A. R.
A. R.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Turski brod natovaren tonama azbesta uskoro bi trebalo da stigne u Brodosplit, a zabrinutost građana zbog njegovog dolaska ne jenjava već danima.

Panika raste, a zabrinuti građani obratili su se i Gradskom kotaru Lovret, zasipajući ih pitanjima o uplovljavanju spornog broda.

"Poštovani stanari, sigurno ste u medijima primetili naslove i tekstove koji se odnose na brod koji stiže u škver. Pre svega, naravno da smo zabrinuti za sve stanovnike našeg kotara i ne podržavamo ovaj potez, ali moramo biti jasni - Gradski kotar Lovret nema nikakva ovlašćenja da zaustavi ili odobri dolazak broda", navodi se u saopštenju Vijeća GK Lovret, piše Slobodna dalmacija.

Kako ističu, informacije kojima trenutno raspolažu kažu da će uklanjanje azbesta obavljati firma Cian, ovlašćena za takve radove, dok će azbest biti transportovan i deponovan u Nemačkoj ili Danskoj, gde će biti recikliran.

"Brod dolazi u brodogradilište koje je luka posebne namene, te sva pitanja treba uputiti kompaniji Cian i Lučkoj upravi. Verujemo da će sve proteći u redu i da će radovi biti brzo završeni", poručuju iz kotarskog veća.

Stari italijanski feribot "Moby Drea" stigao je u pratnji tegljača u blizinu Splita u ponedeljak ujutru, a čitavo jutro proveo je u Bračkom kanalu, severno od Sutivana, pripremajući se za nastavak putovanja ka Brodosplitu. Tamo bi sa njega trebalo da se ukloni veća količina azbestnih izolacionih ploča iz putničkih kabina.

Prema informacijama iz pouzdanih izvora, italijanski tegljač "Sea Dream", koji je doteglio ovaj 50 godina star trajekt, nije imao dozvolu splitskih lučkih vlasti da se zaustavi na sidrištu ispred Gradske luke, s obzirom na to da ona nije njegova krajnja destinacija - već brodogradilišna luka Brodosplit.

Do podneva situacija je i dalje bila neizvesna. Ka poziciji broda uputili su se peljari, dok su ronioci bili spremni da zarone i skinu zaštitne obloge sa usisa broda, koje su postavljene još u Đenovi pre početka tegljenja. Reč je o standardnoj procedur, pre nego što se brod otisne na put, podvodni otvori se zatvaraju specijalnim oblogama radi bezbednosti tokom tegljenja, piše Slobodna dalmacija.

Budući da "Moby Drea" ne koristi sopstveni pogon, svaki detalj operacije uvlačenja u škver preko Kaštelanskog zaliva i oko Marjana morao je biti precizno organizovan. Planirano je da u manevru učestvuju četiri domaća tegljača, dok su zaštitne "brtve" morale biti uklonjene kako bi feribot mogao da uključi generatore - neophodne za rad vitalnih sistema tokom pristajanja. Drugim rečima, kako bi mogao aktivno da učestvuje u sopstvenom vezivanju.

Zbog nepovoljnih vremenskih prognoza koje su najavljivale vetar, u razmatranju je bila i opcija da se operacija odloži za naredni dan, kada bi uslovi na moru bili povoljniji.

(Telegraf.rs)

Video: Helikopteri se priključili gašenju požara u okolini Vranja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ilija

    28. jul 2025 | 18:48

    Znate gde ce ga Hrvati lagerovati koja Nemacka na Kordunu i Baniji gde je ostalo jos rest Srba.Koje licemerstvo

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA