
Dubravka tuže zbog duga za gas, a nema ni priključak: Usledila opšta zavrzlama, a onda stigao šokantan dopis
Dubravko Družić iz Zagreba nije znao čemu bi se više čudio - činjenici da je Međimurje-plin odlučio da krene u prinudnu naplatu zbog nepostojećeg duga od 5,45 evra, tome što naknade za postupak izvršenja iznose sedam puta više od samog duga, ili činjenici da firma želi izvršiti prinudnu naplatu zbog duga za gas, iako on uopšte nema gasni priključak.
"Cela ta situacija bila je paradoksalna, a posebno apsurdno bilo je sve što se događalo nakon što sam pokušao da se raspitam o izvršenju", priča Dubravko za Jutarnji.
U obaveštenju koje je od Međimurje-plina primio na kućnu adresu, navedeno je da je Međimurje-plin poverilac i da mu se nalaže da vansudskim putem spreči pokretanje spora i podmiri dug od 5,45 evra, zajedno s troškovima postupka od 12,50 evra i javnobeležničkim troškovima od još 25 evra.
Isključen gasni priključak
"U obaveštenju je pisalo da su na osnovu izvoda iz poslovnih knjiga s datumom 5. juna 2025. utvrdili da dugujem 5,45 evra plus zatezne kamate, i to za dug po osnovu isporuke gasa. Međimurje-plin je snabdevanje gasom na zagrebačkom području preuzeo u oktobru 2024. godine, a ja sam 6. juna 2024, dakle četiri meseca ranije, isključio gasni priključak jer je objekat bio srušen. Dakle, nije mogla da postoji nikakva verodostojna isprava na osnovu koje je Međimurje-plin mogao da utvrdi dug, jer merno mesto više nije postojalo", objašnjava Dubravko.
Kako bi razjasnio situaciju, obratio se i Gradskoj plinari, gde je saznao da je zapravo ta firma uzrok cele zbrke. Naime, u sistemu je postojala zabeleška o uklanjanju priključka i isključenju brojila, ali brojilo nikada nije bilo razduženo u sistemu.
"Tako je došlo do situacije da Međimurje-plin preuzme neažurirane podatke od Plinare i, bez provere stvarnog stanja na terenu, pokrene postupak izvršenja. Nakon moje intervencije, rekli su mi u Plinari da će poslati odjavu i da će me o tome obavestiti. Do danas to nisu učinili. I da stvar bude još apsurdnija, kod Plinare je do 6. juna 2024. bila evidentirana preplata u iznosu od 400 evra, što mi je vrlo brzo vraćeno", kaže kroz osmeh Zagrepčanin.
Izvinili se zbog greške
Kako nikakvo obaveštenje nije stizalo, čitalac se obratio medijima, koji su kontaktirali i Gradsku plinaru i Međimurje-plin. Od ovih drugih odgovora nije bilo.
Javili su se, međutim, iz Gradske plinare Zagreb, gde su utvrdili da su počinili grešku i izvinili se čitaocu.
"Gradska plinara Zagreb, kao operator gasnog distributivnog sistema, ažurirala je status stranke i o navedenoj promeni obavestila snabdevača, koji je potvrdio da će korisniku stornirati dug. Kao jedan od najvećih distributera gasnog sistema u Hrvatskoj, GPZ upravlja mrežom od skoro 300.000 potrošača i ažurno evidentira sve promene. Uvidom je utvrđeno da se u ovom slučaju radi o grešci u internoj evidenciji, stoga se gospodinu Družiću izvinjavamo na neprijatnostima", naveli su u odgovoru.
Na tome, nažalost, nije ostalo.
Samo nekoliko dana nakon što su priznali grešku, Dubravku je stigao "predlog za izvršenje na osnovu verodostojne isprave" od Međimurje-plina - dakle, onog istog izvoda iz poslovnih knjiga za koji se već pokazalo da je pogrešan, i to za slučaj u kojem je čitalac čak imao preplatu od 400 evra.
Moguće je da je novo obaveštenje odštampano i poslato pre nego što je Gradska plinara obavestila Međimurje-plin da je firma preuzela neažurirane podatke, ali dok Dubravko formalnopravno ne dobije potvrdu da je slučaj storniran, verovatno će strepiti od novih dopisa Međimurje-plina.
(Telegraf.rs)
Video: Požar u poznatom restoranu na Banovom Brdu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lord
To je sistem - ako prodje, prodje.Nazalost,puno puta prodje...
Podelite komentar