Kako da na osnovu naziva filma i glumaca znate da li je film dobar

Moć slave, glumačko iskustvo, uzbudljive kritike i javne ocene su ključni faktori koji utiču na našu odluku da li ćemo gledati neki film ili nećemo

  • 1

Za proizvodnju studijskog blokbastera izdvaja se 65 miliona dolara, plus dodatnih 35 miliona za marketing i distribuciju, pa ni ne čudi što je filmadžijama prilično važno da vam se svidi njihov film.

Opasne mame 2: Božić u bioskopima (FOTO) (VIDEO)

Posle 25 godina Šeron Stoun je ponovila legendarnu scenu iz "Niskih strasti"! (FOTO) (VIDEO)

Ipak, uprkos velikom broju predviđanja uspeha na blagajnama, tržište je veoma izazovno, a to je ponajviše zato što preferencije gledalaca prilično variraju.

Moć slave, glumačko iskustvo, uzbudljive kritike i javne ocene su ključni faktori koji utiču na našu odluku da li ćemo gledati neki film ili nećemo.

Istraživači iz poslovne škole UTS, HEC Montreal i Univerziteta Kembridž upoređivali su sve faktore koji odlučuju da li će nam se film dopasti ili neće, a rezultate su sveli na jednu formulu potrebnu za uspeh.

Studija objavljena u časopisu Akademije za marketinšku nauku otkrila je da nivo slave glavnog glumca najviše utiče na našu odluku da li ćemo uopšte otići u bioskop. Ipak, ukoliko je film na repertoaru izvesno vreme, onda će se prepričavati i o glumačkim sposobnostima manje poznatih zvezda, pa će se i tako postići uspeh.

Foto: AP/Tanjug

Nagrade i priznanja za glumu dižu "cenu" glavnom glumcu i najbolji su garanti uspeha u filmu. Prepostavka da u industriji zvezde gube svoj sjaj potvrđena je samo u slučaju popularnih zvezda, ali ne i onih umetnički priznatih.

- Uprkos iskušenju filmski rukovodioci ne bi trebalo da spasavaju film slabog kvaliteta zvezdanim glumcem. Dokazi pokazuju da ni zvezde nemaju više uticaj kao nekada upravo zbog loših filmova u kojima su glumili - kaže Fransoa Karilat iz poslovne škole UTS.

Foto: Promo

Drugi ključni faktor su ocene popularnih filmskih kritičara i šire javnosti.

- Postoji široko rasprostranjena pretpostavka da rejtinzi šire javnosti imaju veći uticaj na uspeh filma u odnosu na kritike profesionalnih kritičara - kaže on.

Dakle, ako želite da poboljšate svoje šanse za odabir sjajnog filma, pobrinite se da ima popularnog glumca – po mogućstvu nekog ko je osvojio Oskara, a onda pogledajte i kritike.

Inače, očekuje se da će do 2018. godine prihodi od blagajni širom sveta dostići 45,9 milijardi američkih dolara, pa je očekivano i da će se više ulagati u same filmove.

Daljinac

(Telegraf.rs/B92)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • renata

    8. novembar 2017 | 16:16

    Postoje dobri filmovi koji nemaju neku gledanost. Treba uzeti u obzir da vecina populacije nema ukusa a ni morala. Nazalost, seks, okultizam i nasilje prodaju film.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA