Kraj zavaravanja publike: Dizer uvodi oznake za pesme koje peva veštačka inteligencija

D. J.
D. J.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Muzička platforma Dizer najavila je danas da će od sada jasno označavati albume koji sadrže pesme generisane veštačkom inteligencijom (AI), kao deo plana da suzbije prevare u strimingu.

Kako prenosi portal Tech Crunch, prema podacima kompanije, oko 18 odsto muzike koja se svakodnevno postavlja na platformu - što je više od 20.000 pesama - u potpunosti je generisano putem AI.

Iako većina ovih pesama ne postane viralna, Dizer navodi da je oko 70 odsto njihovih strimova lažno i da su kreirane s ciljem nelegalnog ostvarivanja prihoda od autorskih prava.

Kako bi se izborila sa ovim problemom, Dizer će jasno označavati AI-generisane pesme, saopšteno je, a one neće biti uključene u uređene plej-liste niti će se pojavljivati u preporukama zasnovanim na algoritmima, a lažni strimovi biće izuzeti iz obračuna i isplate tantijema.

- Nove oznake će značajno pomoći slušaocima da razlikuju muziku kreiranu od strane ljudi od AI-sadržaja - ističe se u saopštenju Dizer-a.

Kompanija napominje da AI-pesme trenutno čine samo 0,5 odsto svih strimova na platformi, ali da se taj trend brzo širi.

- U poslednjih nekoliko meseci uočili smo značajan rast isporuke isključivo AI-generisane muzike i ne vidimo znakove da će se to uskoro usporiti. To je problem koji pogađa celu industriju, a mi smo posvećeni da predvodimo put u povećanju transparentnosti, pomažući ljubiteljima muzike da prepoznaju albume sa AI-muzikom - izjavio je izvršni direktor kompanije Dizer Aleksis Lanternije.

On je dodao da veštačka inteligencija sama po sebi nije ni dobra ni loša, ali da je odgovoran i transparentan pristup ključan za izgradnju poverenja sa korisnicima i muzičkom industrijom.

- Takođe smo jasno opredeljeni da štitimo prava umetnika i autora u vremenu kada se zakoni o autorskim pravima dovode u pitanje u kontekstu treniranja AI modela - naveo je Lanternije.

Dizer je francuski servis za strimovanje muzike osnovan 2007. godine, koji korisnicima pruža pristup ogromnom broju muzičkih numera, podkasta i radio-stanica.

Nudi usluge strimovanja u više od 180 zemalja, što ga čini jednom od najvećih dostupnih platformi za strimovanje.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Digitalni marketing i online biznis: REDI osnažuje mlade Rome za tržište rada

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA