
Kraj zavaravanja publike: Dizer uvodi oznake za pesme koje peva veštačka inteligencija
Muzička platforma Dizer najavila je danas da će od sada jasno označavati albume koji sadrže pesme generisane veštačkom inteligencijom (AI), kao deo plana da suzbije prevare u strimingu.
Kako prenosi portal Tech Crunch, prema podacima kompanije, oko 18 odsto muzike koja se svakodnevno postavlja na platformu - što je više od 20.000 pesama - u potpunosti je generisano putem AI.
Iako većina ovih pesama ne postane viralna, Dizer navodi da je oko 70 odsto njihovih strimova lažno i da su kreirane s ciljem nelegalnog ostvarivanja prihoda od autorskih prava.
Kako bi se izborila sa ovim problemom, Dizer će jasno označavati AI-generisane pesme, saopšteno je, a one neće biti uključene u uređene plej-liste niti će se pojavljivati u preporukama zasnovanim na algoritmima, a lažni strimovi biće izuzeti iz obračuna i isplate tantijema.
- Nove oznake će značajno pomoći slušaocima da razlikuju muziku kreiranu od strane ljudi od AI-sadržaja - ističe se u saopštenju Dizer-a.
Kompanija napominje da AI-pesme trenutno čine samo 0,5 odsto svih strimova na platformi, ali da se taj trend brzo širi.
- U poslednjih nekoliko meseci uočili smo značajan rast isporuke isključivo AI-generisane muzike i ne vidimo znakove da će se to uskoro usporiti. To je problem koji pogađa celu industriju, a mi smo posvećeni da predvodimo put u povećanju transparentnosti, pomažući ljubiteljima muzike da prepoznaju albume sa AI-muzikom - izjavio je izvršni direktor kompanije Dizer Aleksis Lanternije.
On je dodao da veštačka inteligencija sama po sebi nije ni dobra ni loša, ali da je odgovoran i transparentan pristup ključan za izgradnju poverenja sa korisnicima i muzičkom industrijom.
- Takođe smo jasno opredeljeni da štitimo prava umetnika i autora u vremenu kada se zakoni o autorskim pravima dovode u pitanje u kontekstu treniranja AI modela - naveo je Lanternije.
Dizer je francuski servis za strimovanje muzike osnovan 2007. godine, koji korisnicima pruža pristup ogromnom broju muzičkih numera, podkasta i radio-stanica.
Nudi usluge strimovanja u više od 180 zemalja, što ga čini jednom od najvećih dostupnih platformi za strimovanje.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Digitalni marketing i online biznis: REDI osnažuje mlade Rome za tržište rada
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.