7

Da li je online ubio štampu? Kako je tekla diskusija na Telegraf panelu (VIDEO)

- Očekuje nas dodatna idiotizacija, sve manje će ljude zanimati politika, stvari i događaji koji utiču na njihov život, a sve više rijalitiji i neki paralelni svet - rekao je Vukelić

Dejan Vukelić, Marko Stjepanović, Aleksandar Jovanović, Jasmina Koprivica, Saša Milovanović
Foto: Telegraf

Da li su digitalna izdanja pretekla štampane medije, bila je tema panel diskusije sa temom "Digital ubica printa s predumišljajem ili bez" na današnjem Trećem Sajmu informisanja, komunikacija i medija "Media market". Mišljenja panelista bila su veoma podeljena po ovom pitanju, ali su se složili da budućnost jeste u digitalnim medijima, kao i da štampani neće skroz nestati.

Telegraf.rs na Sajmu medija: Najbolje fotke

Učesnici diskusije koju je kao moderator vodio Aleksandar Jovanović, glavni i odgovorni urednik portala Telegraf.rs bili su iz eminetnih beogradskih medija: B92 (direktor Jasmina Koprivica), Blic.rs (glavni urednik Marko Stjepanović), Srpski telegraf (glavni i odgovorni urednik Saša Milovanović) i Telegraf.rs (direktor redakcije Dejan Vukelić).

Koprivica je pomenula da štampani mediji imaju prednosti u odnosu na digitalne jer imaju više prostora da plasiraju sadržaj.

Foto: Telegraf

- U štampanom mediju imate 6,7 sati da pripremite opširniju analizu. Digitalni mediji jesu dominantni, ali mislim da i štampa ima prostora da se izbori za svoju priliku - rekla je Koprivica.

Stjepanović se ne slaže sa time da je "digital ubio print" i kaže da su štampane novine i dalje među najprofitabilnijim u svetu.

Foto: Telegraf

Saša Milovanović smatra da su digitalni mediji doprineli padu printa kod mlađe populacije. Na digitalu je, kako je istakao, bitna svaka sekunda i pojavljuju se netačne informacije u želji da se bude prvi.

- U sutrašnjem izdanju printa biće spakovano sve što se danas desilo, ali će se naći drugi ugao, kao i ekskluzivne priče, kako bi ljudi od 45+ dobili sažvakane informacije iz kojih će malo više da budu informisani na sve teme. Print može sedam, osam godina da ostane na ovom nivou - kaže Milovanović.

Foto: Telegraf

Dejan Vukelić vidi samo prednosti digitalnih medija, ali ne i propast štampanih medija.

- Nisam više mogao da podnesem tu glavobolju čuvanja priča za sutrašnje izdanje. To je mukotrpan proces u kome se nadaš da ni jedan portal u tom trenutku, kao recimo Telegraf.rs, ne pusti to što si saznao. Želeo sam poslovno i privatno da potpuno zaboravim na print - objasnio je Vukelić i dodao:

- Mislim da štampani mediji treba da odustanu da pokušavaju da prodaju sadržaj. Mladim ljudima su dnevne novine nešto arhaično i ne razmišljaju da se informišu tim putem. Sličan je slučaj i sa televizijom. Ona će biti deo digitala. Digitalni mediji efikasnije i brže dolaze do svojih čitalaca, dok štampani čekaju da neko dođe do njih. Na digitalu odmah vidiš rezultat svog rada - istakao je Vukelić.

Izveštavanje o ubistvu pevačice Jelene Marjanović

Na konstataciju Jovanovića da se jedino b92 nije bavio ubistvom pevačice Jelene Marjanović, Koprivica je odgovorila:

Foto: Telegraf

- Mi takve teme ne obrađujemo sa toliko detalja. Damo informaciju relevantnu za javnost i to je to. Te priče je previše u medijima iako je apsolutno neophodno da se to ubistvo rasvetli - zaključila je urednica tog portala.

Da postoje teme koje ne mogu da se zaobiđu i na koje ni jedan medij ne treba da bude gadljiv, smatra Vukelić.

- Ako cela Srbija priča o tome, onda ni jedan medij ne treba da ignoriše tu temu - rekao je Vukelić i podsetio na slučaj ubistva pevačice Ksenije Pajčin kada je blic. rs izveštavajući o tome pretekao b92.

Gde su mediji 2025. godine?

Foto: Telegraf

- 2025. godine će broj virala na digitalu morati da se smanji kao i napad push notifikacijama na čitaoce. Ljudski mozak neće moći da primi toliko informacija. Moraće vesti da budu boljeg kvaliteta. Što se tiče printa jedno dva izdanja do tada će da nestane - predviđa Milovanović.

Stjepanović je naglasio da moramo svi da nađemo način kako da visokokvalitetno novinarstvo preživi s ' obzirom na to da Fejsbuk kao platforma plasira svakakve sadržaje što bi moglo da ugrozi kvalitet koji će biti plasiran u budućnosti.

Foto: Telegraf

Sa prognozama je nešto oprezniji direktor Telegraf.rs, ali je, kako kaže, gotovo izvesno da će desktop umreti pre printa.

- Javnost će se informisati putem mobilnog i u skladu sa tim, menjaće se i njihovo interesovanje za medijske sadržaje. Očekuje nas dodatna idiotizacija, sve manje će ljude zanimati politika, stvari i događaji koji utiču na njihov život, a sve više rijalitiji i neki paralelni svet.

Koprivica se slaže sa time da će desktop "izumreti" i da će najvećeg skoka biti u mobilnom segmentu.

- Tehnologija utiče na sve. Možda to 2025. neće biti telefon, možda ćemo dobijati informacije putem sata, čipa u glavi... - zaključila je Koprivica.

UOČI PANELA

Pogledajte i kako je nedavno izgledala anketa sa pitanjem gde se najčešće informišete.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Tagovi: Aleksandar Jovanović, Dejan Vukelić, Jasmina Koprivica, Marko Stjepanović, Mediji, Sajam medija, Saša Milovanović

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (7)
Poređaj komentare:
  • Č
    Čarapan

    A čime ce sporet da potpaljujemo

  • R
    rikimil

    Да , победио је. Куповао сам штампане новине пуних 40 година, а већ неколико година уназад то више не чиним.

  • G
    Grof Vladislavic

    Citanje novina je kultura,nema to mnogo veze sa informisanoscu,nema lepseg nacina da ti dan pocne nego uz kafu i novine

Prva televizija, O2 TV i sajt B92 prodati za 180 miliona evra

Domaća serija „Besa“ od 16. decembra ekskluzivno na SUPERSTAR TV mts televizije

Nije prošao predlog da TV pretplata poskupi za 70 dinara: Odluka Odbora za kulturu i informisanje

"ComNet" umrežio sve televizije iz Srbije (VIDEO)

Transparentnost Srbija: Nema pouzdanih dokaza da inspekcija pritiska medije

Željko Mitrović zaratio sa Crnogorcima: Otvoreno pismo kao odgovor na neosnovane zahteve tamošnjih nacionalnih televizija

Održana PRilika2018 u Beogradu

U toku je trka za najbolji portal u regionu, Telegraf učestvuje u njoj: Glasajte za svog medijskog miljenika, imate samo 8 dana

Bujošević se obratio REM-u: Uredite prava za sportske prenose, samo Srbi ne mogu da prate mečeve svoje reprezentacije

Kako Lego kocke mogu da pomognu u kreiranju poslovne strategije?

Centar za medijski monitoring: Na karikaturu bi reagovali bilo gde u svetu

10. PRilika Društva Srbije za odnose s javnošću

REM se oglasio o telefonskom uključenja Ratka Mladića u jutarnji program Hepi televizije

Počela s radom prva Regionalna novinska agencija u unutrašnjosti Srbije

SUPERSTAR TV na mts televiziji (VIDEO)

Konferencija Future is Now – Korak u budućnost

Dodeljene nagrade #kaktus2018 (FOTO)

RTS se oglasio kako i zašto je ubacio zamrznuti kadar Vučića u živi prenos Makronovog govora

Tema ovogodišnjeg festivala #Kaktus2018 - "Creative content powered by people"

Stevan Ristić izabran za v. d. predsednika Upravnog odbora Asocijacije medija

Zbog skandalozne naslovnice Ilustrovane politike, Vučićeva savetnica podnela ostavku na mesto člana Nadzornog odbora Politike AD

Najbolji svetski kreativci i komunikatori na festivalu #Kaktus2018

Kreativna industrija važna za razvoj regiona

Sav taj široki, vedri, duhoviti Univerzum jednog čoveka... Nestao: Poznati se opraštaju od Borisa Trivana (39)

Preminuo Boris Trivan

Najatraktivniji štand na Sajmu medija: Pokloni, konkursi, političari, lepotice i euforija sa MMA borcima na jednom mestu (FOTO)

Ivan Radovanović iskritikovao stanje u medijima: "Što sad kukate kao žene nad profesijom koju niste znali da branite kao muškarci"

Sukob medijskih giganata: RTS odbio da pusti reklamu SBB-a, Bujošević tužio Šolaka zbog krađe programa

Raspisan konkurs za izvršnog direktora Asocijacije medija

Novosti proslavile 65. rođendan: Svečanosti prisustvovao i predsednik Srbije Aleksandar Vučić!

"Samo jednom sam pokušao da pišem o Srbiji, ali su tu priču povukli": Urednik "Njujork tajmsa" objasnio kako je izgubio ovu bitku

#Kaktus2018: Danas nema kreativnosti bez tehnologije

RTS počeo sa emitovanjem vesti na albanskom jeziku (VIDEO)

U toku je rat televizija jutarnjim programima: Ko će ranije da počne, a ko će da dovede jače goste i voditelje?

Kompanija BC Partners kupuje većinski deo najvećeg srpskog kablovskog operatera United Group

Ministar se žalio, usledilo hapšenje novinara: Tekst o proneveri novca EU namenjenog migrantima napravio haos u Grčkoj

Ana Brnabić na sastanku sa predstavnicima medijskih i novinarskih udruženja: U fokusu sastanka našle se ove teme (FOTO)

Ministar kulture nastavlja rat protiv rijalitija: Ako je to deo kulturne ponude, onda smo u problemu

#KAKTUS2018: Festival integrisanih komunikacija 12. i 13. novembra u Beogradu

Ovo nije narod lakrdijaša i psovača, rijalitiji su sramota za Srbiju: Ministar kulture kivan jer ne može da utiče na stanje u medijima

Internet više neće biti potpuno slobodan: Evropski parlament podržao reformu autorskih prava koja su bila nezaštićena (FOTO)

RTS se opet zaigrao: Prvo vremenska prognoza, a sada i pravopisne greške