#kaktus2018: Festivali su ogledala i ubrzani kursevi rasta

Konkurs za nagrade KAKTUS 2018 otvoren je do 20. septembra

  • 0

Povodom konkursa za četvrtu po redu nacionalnu dodelu godišnjih nagrada – KAKTUS 2018, razgovarali smo sa predsednicom žirija za Srbiju Janom Savić Rastovac, kreativnom direktorkom agencije McCann Beograd.

  • Kako biste ocenili tržište marketinških komunikacija u Srbiji i koliko je ono zaista integrisano?

Integrisana kampanja podrazumeva smisleno korišćenje nekoliko kanala komunikacije u svrhu prenošenja poruke o proizvodu/usluzi i otvaranja dijaloga sa ljudima kojima ovu poruku želimo da prenesemo. Mnogo je načina da se integrisani pristup brendova ostvari van standardnog, toliko već pominjanog obrasca televizijskog spota, bilborda i objave na društvenoj mreži. Mislim da Srbija ima kvalitetne i snažne brendove koji treba da se upuste u hrabriju i drugačiju komunikaciju, koja će uključivati aktivniju integraciju brendova sa svrhom, održivi razvoj, kolaboraciju, e-commerce, brendiranu zabavu. Integrisano je sve što je povezano u smislenu celinu, ne ono što je repetitivno po kanalima.

  • U kojoj meri su naše agencije s jedne i klijenti s druge strane zaista spremni za hrabre i inovativne kampanje? Da li se i zbog čega plašimo?

Poverenje je ovde ključna reč. Jedna studija magazina "Contagious" pokazala je da su se najinovativnije i najhrabrije kampanje brendova događale posle dugogodišnjeg odnosa sa agencijom. Možda malo obeshrabrujuća, ali svakako značajna informacija, da je za nesvakidašnji eksperiment u komunikaciji potrebna po nekad i čitava decenija partnerstva sa agencijom. Veliki brendovi na našem tržištu spremni su za velike korake, nekolicina njih to je i dokazala u protekloj godini, inovativnim pristupima u medijskom prostoru, radikalnim zaokretima u produkcijskom izrazu i kampanjama koje se povezuju sa ciljevima od značaja za širu zajednicu. Mislim da je ovo veoma dobar znak.

Strah ne treba da postoji, strah je uvek parališuć i vodi u konformizam. Agencije ne treba da se plaše da prezentuju svoja razmišljanja. Ako je dobro promišljena, ima za svoje postojanje valjan razlog, hrabra i drugačija ideja nikada ne treba da bude autocenzurisana u agenciji. Naši klijenti su naši partneri i naša je dužnost da u tom partnerskom odnosu budemo aktivni i proaktivni. Rad na dobroj i nesvakidašnjoj kampanji je veoma zahtevan i težak proces, koji uključuje spremnost obe strane na određene rizike. Optimista sam i pozdravljam spremnost vodećih brendova u Srbiji da se u ove rizike sve češće upuštaju. Rezultati su vidljivi i dobri.

Foto: Promo
  • Slogan ovogodišnjeg festivala je "Idea is nothing without execution". Da li je zaista tako i mogu li ideje da "prežive" bez kvalitetne egzekucije?

Egzekucija je veoma važna. Devil is in details. Ipak, egzekucija je ništa bez ideje. Za mene je ideja kraljica svega, a možda važniji od egzekucije danas je dobar PR za samu kampanju.

  • Zašto je važno da jedno tržište ima nacionalni kreativni festival i zašto bi struka trebala da stane iza njega?

Festivali su ogledala, mesta susreta i ubrzani kursevi rasta. Ništa ne daje tako pregled godišnje produkcije kao festival. Na festivalima imamo priliku da sagledamo gde smo i ko smo, sasvim jasno, onako kako jeste, izvan agencijskih zidova i naših predstava o tome koliko smo dobri i uspešni. Agencija McCann podržava sve festivale u Srbiji i regionu. Smatramo da je ovo važno i neophodno i da učešće na festivalima doprinosi razvoju domaće industrije i zato smo aktivno prisutni na festivalu Kaktus od njegovog početka.

Na koje detalje ćete najviše obraćati pažnju kada budete ocenjivali radove i kakve radove očekujete ove godine na konkursu?

Za mene je ideja najvažnija. Vodiću računa o kontekstu brenda, tržišta, brifa, sve treba uzeti u obzir. Smatram da kao žiri treba da nagradimo najbolje i najinovativnije. Naš izbor govoriće ne samo o nama, već i o nivou koji želimo, kome stremimo, o kriterijumima koji treba da vode celokupno tržište komunikacija u Srbiji. Pozivam agencije da se prijave na festival i da svoje ideje prezentuju fokusirano, pametno i hrabro.

Konkurs za nagrade KAKTUS 2018 otvoren je do 20. septembra. Uslove konkursa, propozicije i kategorije, kao i prijavni formular i Pravilnik o radu žirija, možete pogledati na sajtu www.kaktus.rs.

Nagrade će biti svečano dodeljene na četvrtom nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2018, koji će biti održan 12. i 13. novembra u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.

(Telegraf.rs/ PR)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA