0

#kaktus2018: Festivali su ogledala i ubrzani kursevi rasta

Konkurs za nagrade KAKTUS 2018 otvoren je do 20. septembra

Povodom konkursa za četvrtu po redu nacionalnu dodelu godišnjih nagrada – KAKTUS 2018, razgovarali smo sa predsednicom žirija za Srbiju Janom Savić Rastovac, kreativnom direktorkom agencije McCann Beograd.

  • Kako biste ocenili tržište marketinških komunikacija u Srbiji i koliko je ono zaista integrisano?

Integrisana kampanja podrazumeva smisleno korišćenje nekoliko kanala komunikacije u svrhu prenošenja poruke o proizvodu/usluzi i otvaranja dijaloga sa ljudima kojima ovu poruku želimo da prenesemo. Mnogo je načina da se integrisani pristup brendova ostvari van standardnog, toliko već pominjanog obrasca televizijskog spota, bilborda i objave na društvenoj mreži. Mislim da Srbija ima kvalitetne i snažne brendove koji treba da se upuste u hrabriju i drugačiju komunikaciju, koja će uključivati aktivniju integraciju brendova sa svrhom, održivi razvoj, kolaboraciju, e-commerce, brendiranu zabavu. Integrisano je sve što je povezano u smislenu celinu, ne ono što je repetitivno po kanalima.

  • U kojoj meri su naše agencije s jedne i klijenti s druge strane zaista spremni za hrabre i inovativne kampanje? Da li se i zbog čega plašimo?

Poverenje je ovde ključna reč. Jedna studija magazina "Contagious" pokazala je da su se najinovativnije i najhrabrije kampanje brendova događale posle dugogodišnjeg odnosa sa agencijom. Možda malo obeshrabrujuća, ali svakako značajna informacija, da je za nesvakidašnji eksperiment u komunikaciji potrebna po nekad i čitava decenija partnerstva sa agencijom. Veliki brendovi na našem tržištu spremni su za velike korake, nekolicina njih to je i dokazala u protekloj godini, inovativnim pristupima u medijskom prostoru, radikalnim zaokretima u produkcijskom izrazu i kampanjama koje se povezuju sa ciljevima od značaja za širu zajednicu. Mislim da je ovo veoma dobar znak.

Strah ne treba da postoji, strah je uvek parališuć i vodi u konformizam. Agencije ne treba da se plaše da prezentuju svoja razmišljanja. Ako je dobro promišljena, ima za svoje postojanje valjan razlog, hrabra i drugačija ideja nikada ne treba da bude autocenzurisana u agenciji. Naši klijenti su naši partneri i naša je dužnost da u tom partnerskom odnosu budemo aktivni i proaktivni. Rad na dobroj i nesvakidašnjoj kampanji je veoma zahtevan i težak proces, koji uključuje spremnost obe strane na određene rizike. Optimista sam i pozdravljam spremnost vodećih brendova u Srbiji da se u ove rizike sve češće upuštaju. Rezultati su vidljivi i dobri.

Foto: Promo

  • Slogan ovogodišnjeg festivala je "Idea is nothing without execution". Da li je zaista tako i mogu li ideje da "prežive" bez kvalitetne egzekucije?

Egzekucija je veoma važna. Devil is in details. Ipak, egzekucija je ništa bez ideje. Za mene je ideja kraljica svega, a možda važniji od egzekucije danas je dobar PR za samu kampanju.

  • Zašto je važno da jedno tržište ima nacionalni kreativni festival i zašto bi struka trebala da stane iza njega?

Festivali su ogledala, mesta susreta i ubrzani kursevi rasta. Ništa ne daje tako pregled godišnje produkcije kao festival. Na festivalima imamo priliku da sagledamo gde smo i ko smo, sasvim jasno, onako kako jeste, izvan agencijskih zidova i naših predstava o tome koliko smo dobri i uspešni. Agencija McCann podržava sve festivale u Srbiji i regionu. Smatramo da je ovo važno i neophodno i da učešće na festivalima doprinosi razvoju domaće industrije i zato smo aktivno prisutni na festivalu Kaktus od njegovog početka.

Na koje detalje ćete najviše obraćati pažnju kada budete ocenjivali radove i kakve radove očekujete ove godine na konkursu?

Za mene je ideja najvažnija. Vodiću računa o kontekstu brenda, tržišta, brifa, sve treba uzeti u obzir. Smatram da kao žiri treba da nagradimo najbolje i najinovativnije. Naš izbor govoriće ne samo o nama, već i o nivou koji želimo, kome stremimo, o kriterijumima koji treba da vode celokupno tržište komunikacija u Srbiji. Pozivam agencije da se prijave na festival i da svoje ideje prezentuju fokusirano, pametno i hrabro.

Konkurs za nagrade KAKTUS 2018 otvoren je do 20. septembra. Uslove konkursa, propozicije i kategorije, kao i prijavni formular i Pravilnik o radu žirija, možete pogledati na sajtu www.kaktus.rs.

Nagrade će biti svečano dodeljene na četvrtom nacionalnom Festivalu integrisanih komunikacija – KAKTUS 2018, koji će biti održan 12. i 13. novembra u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.

(Telegraf.rs/ PR)

Tagovi: kaktus 2018, McCann, McCann Beograd

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

#Kaktus2018: Danas nema kreativnosti bez tehnologije

RTS počeo sa emitovanjem vesti na albanskom jeziku (VIDEO)

U toku je rat televizija jutarnjim programima: Ko će ranije da počne, a ko će da dovede jače goste i voditelje?

Kompanija BC Partners kupuje većinski deo najvećeg srpskog kablovskog operatera United Group

Ministar se žalio, usledilo hapšenje novinara: Tekst o proneveri novca EU namenjenog migrantima napravio haos u Grčkoj

Ana Brnabić na sastanku sa predstavnicima medijskih i novinarskih udruženja: U fokusu sastanka našle se ove teme (FOTO)

Ministar kulture nastavlja rat protiv rijalitija: Ako je to deo kulturne ponude, onda smo u problemu

#KAKTUS2018: Festival integrisanih komunikacija 12. i 13. novembra u Beogradu

Ovo nije narod lakrdijaša i psovača, rijalitiji su sramota za Srbiju: Ministar kulture kivan jer ne može da utiče na stanje u medijima

Internet više neće biti potpuno slobodan: Evropski parlament podržao reformu autorskih prava koja su bila nezaštićena (FOTO)

RTS se opet zaigrao: Prvo vremenska prognoza, a sada i pravopisne greške

Otvorena peta konferencija #Digital2018 – Digitalizacija je imperativ naše budućnosti

Udruženje evropskih novinskih agencija složno: Gugl i Fejsbuk da plate autorska prava za sadržaje koje sada besplatno koriste

Gasi se poznati njujorški nedeljnik: Čuveni Vilidž Vojs prestaje sa radom posle 60 godina i tri Pulicera

TV VREMEPLOV, 2008: Ovo su bile najgledanije emisije, filmovi, serije, šou programi pre 10 godina! Rezultati su hit (VIDEO)

Nastavak umiranja štampe: Ugasila se novina posle 232 godina postojanja, ovo su razlozi

Italijanski novinar fascinantnim rečenicama objasnio kako je spinovanje u medijima odredilo sliku koju svet ima o ratu na Kosovu

60 godina RTS: Servis pristojne i normalne Srbije (FOTO)

RTS slavi važan jubilej: 60 godina postojanja javnog medijskog servisa Srbije

Krstić podneo ostavku u Upravnom odboru RTS-a, pa na Tviteru obrazložio zašto

Šest medijskih i novinarskih udruženja predalo zahteve Vladi Srbije (FOTO)

Dnevne novine u Nemačkoj gube čitaoce: 1,3 miliona ljudi manje ne čita štampu

Koliko košta sekund reklame pre početka RTS Dnevnika?

Finalni razgovori za preostalo parče nacionalnog etra: Dodela "Avaline" frekvencije na jesen

Srbi svakog dana vide 2.362 reklame

Srušila se mreža i signal HRT-a, ugašeni svi programi

RTS napravio grešku tokom uključenja iz Vašingtona, svi su gledali u gornji desni ugao ekrana (FOTO)

Klif Ričard dobio slučaj protiv BBC-ja: Medijska kuća mora da plati dodatne troškove od 850.000 funti

Vruća jesen na kanalima FOX Networks Group-e

Povratak televizije otvorenih očiju na medijskom nebu Srbije (FOTO) (VIDEO)

Prva srpska reklama trajala je 7 minuta i podrhtavala je: Emitovana je u biskopima kao čudo, a snimljena je pre 92 godine (VIDEO)

Brnabić o ratu sa novinarima i podelama: Do 2011. godine je postojala potpuna kontrola medija, a danas otvorena debata

Nakon bronze, stiže i zlato: New Moment osvojio i Zlatnog lava na Kanskom festivalu

Vlada Srbije dobila dve važne grupe za medijsku strategiju u narednih 5 godina

Formirana Radna grupa za izradu medijske strategije: Dogovoreno i formiranje Koordinacionog tela za saradnju sa medijima i Tima za dijalog (FOTO)

Asocijacija medija o odgovornosti Ministarstva kulture i informisanja za probleme ovogodišnjih konkursa

Kako su izgledale vesti u Srbiji pre 110 godina (FOTO)

United media kupuje kompaniju Direct media: Podneli su zahtev za 100 odsto udela

Poslali dronove da ispišu naslovnu stranu Tajma: Ogromna flota bespilotnih letelica obasjala nebo (FOTO) (VIDEO)

Preminuo vlasnik Daso grupe i lista "Figaro": Umro u kancelariji u 93. godini

Koje promene nas očekuju u novoj "Slagalici"? (VIDEO)

Prvi sastanak predstavnika medija i premijerke Srbije: Nova medijska strategija u planu (FOTO)