3

Nemački novinar koji je izmišljao priče u "Špiglu", pisao je laži i o Srbima

Reportaža pod naslovom "Rat u glavi" objavljena je 26. 4. 2012. u online izdanju, u štampanom dan kasnije

Klas Relocijus
Printskrin: Youtube/FREITAG

Novinar "Špigla" Klas Relocijus (33), dobio je otkaz kada je ovaj nemački medij utvrdio da je izmišljao svoje priče. Dok se u javnosti nije saznalo ovaj slučaj, on je važio za uglednog novinara, koji je pokupio već 11 nacionalnih nagrada za reportaže, plus dvanaestu od američke mreže "Si-En-En".

Pored toga što je putovao po svetu i kako se sada ispostavilo izmišljao reportaže, on je ostavio traga i na Balkanu.

U aprilu 2012. bio je u Sarajevu, gde je prisustvovao skupu za psihološku pomoć traumatizovanim veteranima iz jugoslovenskih ratova, i o tome sastavio potresnu reportažu za švajcarski list "TagesWoche".

Reportaža pod naslovom "Rat u glavi" objavljena je 26. aprila 2012. u online izdanju, u štampanom dan kasnije. Usput, TagesWoche je ugašen i kao portal i kao list 16. novembra ove godine, piše RTS.

Tema teksta "Rat u glavi" je veteranski skup koji je u aprilu te godine organizovao Centar za nenasilnu akciju, nevladina organizacija sa sedištem u Sarajevu i Beogradu. Međutim, sastanak o kome se govori u reportaži je izmišljen. Nikad se nije dogodio tako i tada.

Evo šta o njemu -  o skupu na kome su se navodno našli veterani iz Srbije, Bosne, Hrvatske i Kosova u aprilu 2012. u Sarajevu kaže za RTS Ivana Franović iz Centra za nenasilnu akciju: "Nismo znali za ovaj članak, hvala na informaciji. Konferenciju koja se spominje nismo organizovali, niti znamo da ju je neko drugi organizovao, a mala je verovatnoća da za tako nešto ne saznamo. Ne znam da li je do novinara ili sagovornika, kako god, neistina je."

To što je pisao Relocijus je upravo tip novinarstva iz kog su zapadne javnosti crple znanje o narodima bivše Jugoslavije i njihovom sukobu, taj srceparajući, plačljivi ton koji želi da potrese i pogodi, a ne da obavesti i objasni i koji je Srbiju devedestih godina skupo koštao, prenosi RTS.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Balkan, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, klas relocijus, Kosovo, Nagrada, Nemačka, novinar, Špigl, Srbija, Švajcarska, Vetarani

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (3)
Poređaj komentare:
  • N
    nima

    A koji strani novonar nije? Svi su tada sedeli u nekom hotelu ispijali viski i jeli kavijar a pisali su sta im se naredi.To se odavno znalo

  • R
    RICINUS

    Sada kao kriv novinar a čovek samo radio kako su mu službe naredjivale... da laže

  • Љ
    Љиљана

    Ко другоме јаму копа, добија отказ. Реномиран, добар и најновинар, а оно испаде лопов и лажљивац. Шта људи раде за паре - продају образ.

Povratak Olje Bećković na male ekrane: "Utisak nedelje" se emituje ponovo od aprila

"Novinari i njihove porodice će nastradati, a zgrada televizije biće dignuta u vazduh": Policija uhapsila osumnjičenog za pretnje TV N1

REM se oglasio povodom emitovanja spota SNS-a na televizijama

Po oceni Fridom Hausa, Srbija delimično slobodna zemlja

Fejsbuk rešio da se konačno obračuna sa botovima uoči izbora: Brutalnu političku kampanju razoriće nove mere društvenih mreža i medija

Zbog njega imate glavobolju svako veče dok gledate "TV Slagalicu": Iako sam mnogo zna, veliki je ljubitelj lupetanja (FOTO)

Politikin zabavnik ponovo u Sloveniji posle 30 godina (FOTO)

Novinarke traže: Sankcije za linč žena i novinarki

REM dozvolio kablovskim operaterima da iz ponude izbace TV Prvu, O2, Hepi i Pink

Britanski detektiv ispričao kako je šokirao Miloševića pred izručenje Hagu i prevario Slavka Dokmanovića

Politikin zabavnik u svom tekstu Ljotića predstavio kao velikog humanitarca: Usledile oštre reakcije udruženja novinara i organizacija

Dragan Bujošević ostaje na čelu RTS-a: U penziju neće bar šest meseci

Udovica dobre prošlosti i tihe naravi traži gospodina za brak, šifra "Plavuša": Ovako su izgledali oglasi za upoznavanje pre 80 godina

Preminuo novinar i publicista Slavoljub Đukić

Objavljena imena dobitnika priznanja PRO PR Awards - Dodela 12. aprila u sklopu 17. PRO PR konferencije

Znaš, Rado, ti kad dođeš, znaš malo i da deprimiraš: Jovana Joksimović u jutarnjem programu Prve šokirala gledaoce (VIDEO)

Telekom Srbija kupio još dva kablovska operatora

Napravili Makrona kao Hitlera na naslovnoj strani, pa se brže-bolje izvinjavali (FOTO)

Ponuda koju Uroš ne može da odbije

TV Prva se oglasila povodom neemitovanja poslednje emisije "Veče sa Ivanom Ivanovićem"

Poslednja epizoda "Veče sa Ivanom Ivanovićem" neće biti emitovana: Voditelj se oglasio na Tviteru

Rezultati velikog istraživanja: O čemu mediji zaista najviše pišu?

Radna grupa predala Brnabićevoj nacrt medijske strategije (FOTO)

Policija privela učitelja iz Lebana: Novinarki pretio da će joj dići kola u vazduh i psovao mrtvu decu (FOTO)

In memoriam: Preminula novinarka Dragana Manojlović Mahafy

Milovanović i Georgiev polemisali u jutarnjem programu Prva TV (VIDEO)

RED-ova kampanja za Jahorinu osvojila značajno priznanje

Detaljni novogodišnji TV program: Evo koje filmove i serije ćete moći da gledate na RTS-u (FOTO)

Nedeljnik "Špigl" tuži novinara koji je nagrađivan za izmišljene priče: Stavljao u džep i pare od donacija za pomoć sirijskoj deci (VIDEO)

Steže se omča oko Uroša Perića

Prva televizija zahvalila se Ivanu Ivanoviću na dosadašnjoj saradnji i za početak godine najavila novi šou program

Ovu veštinu novinari moraju da imaju: Savet Evrope odredio glavni alat za poboljšanje medijskih sadržaja u Srbiji

Nemački "Špigl" otpustio nagrađivanog novinara zbog izmišljanja: Lažirao najmanje 14 priča, izmišljao citate i sagovornike

Sloboda medija na klimavim nogama: Ove godine u svetu ubijeno 80 novinara, oteto šest puta više nego lani

Štampa je poslednji izvor informacija u 2018. godini: Od papirnih novina popularnije čak i društvene mreže

Studio B pozvao Ivana Ivanovića na TV duel sa Ivanom Vučićević

Savetnik glavnog i odgovornog urednika Ilustrovane politike podneo ostavku

Nova skandalozna naslovna strana "Ilustrovane Politike": Oglasilo se i Ministarstvo kulture

Ugledni Radio Valjevo već mesecima nema frekvenciju, rade kao pirati

Bogoljub Karić o velikom povratku BK televizije: Otimano je i rušeno sve što je nosilo naše ime, to vreme je sada prošlo

Oštar duel Milovanovića i Jovanovića u Jutarnjem programu TV Pink (VIDEO)

Predsednik Vrhovnog kasacionog suda: Građani i novinari imaju pravo da komentarišu sudske postupke

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima