17

Rat saopštenjima SBB i Telekoma: Zašto dijaspora ne može da gleda RTS?

Šta se krije iza svega?

Telekom, SBB, televizija
Foto: Shutterstock/Wikipedia

Srpska dijaspora koja bi da prati RTS mogla bi da ostane bez mogućnosti da gleda programe te kuće. RTS je potpisao ugovor sa Telekomom Srbija o prodaji programa u inostranstvu, dok Junajted grupa, u okviru koje posluje kablovski operater SBB, smatra da im se otima tržište i da konkurencija nekorektna. Prepucavanje saopštenjima je u toku, dok jedni smatraju da drugi žele enormno da se obogate, drugi samo misle na gledalište. U svemu tome, najdeblji kraj izvući će gledaoci, dok se obe strane optužuju za ucene.

Kako je navela u saopštenju kompanija Junajted grup, građani u dijaspori koji prate programe preko platformi Junajted grupe danas će ostati bez programa RTS.

RTS je ugovor sa Telekomom sklopio u septembru 2018. godine, Foto: Promo

SVI PROGRAMI RTS-A UKLONJENI IZ PONUDE SBB 

- Ovo je rezultat neuspešnih pregovora Junajted grupe sa Telekomom Srbija, koji je danas izdao nalog da se svi programi javnog servisa uklone iz naše ponude korisnicima. Nekoliko puta smo ukazivali da će upravo građani platiti cenu ugovora koji je RTS potpisao sa Telekomom Srbija o prodaji programa u inostranstvu. Bilo je jasno da nove cene, nekoliko desetina puta veće, ne pokazuju dobru nameru prema građanima u dijaspori, ali ukazuju i na nekorektan potez prema konkurenciji u želji da nam se otme deo tržišta.

Jovana Lukić, direktorka za odnose sa javnošću u Junajted grupi, rekla je za agenciju Beta da gledaoci u dijaspori verovatno neće moći da gledaju programe nacionalnog servisa preko platforme tog operatera Net TV zbog nerealno visokih cena koje diktira Telekom.

- Povećanjem cena na 1,2 evra mesečno po korisniku, što je 20 puta više nego do sada, Telekom je poslao poruku građanima da im nije važan njihov interes, a Junajted grupi da želi da bude jedini na tržištu - rekla je Lukić. Telekom različito tretira gledaoce u dijaspori pa za emitovanje programa RTS u BiH za kablovsku televiziju traži cenu od 20 centi, za Crnu Goru jedan evro, a za Sloveniju i evropske zemlje 1,2 evra po potrošaču - rekla je Lukić.

Junajted grupa: Povećanje cena na 1,2 evra mesečno po korisniku, Foto: Promo

PROPALI PREGOVORI

Junajted grupa je, kako navode, zbog građana u inostranstvu pokušala da pregovara nekoliko meseci sa Telekomom, apelujući da istaknu realne cene za emitovanje kakve imaju svi javni servisi u Evropi, trudeći se da naši korisnici ne budu kažnjeni zbog odnosa Telekoma prema United Grupi.

- Nažalost, ucenjivački pristup i nerealne tržišne cene nismo mogli da prihvatimo. Javni servis koji pripada svim građanima i koji stanovnici Srbije već plaćaju preko pretplate, a takođe i iz budžeta, postao je izgleda po poslednjim potezima Telekoma njihova svojina, kojoj mogu da podižu cene do nivoa koji ni jedna zdravorazumna kompanija ne bi prihvatila. Zbog toga će, nažalost, da oštete i stotine hiljada građana u dijaspori - navode iz Junajted grupe.

TELEKOM: SBB GASI KANALE U DIJASPORI

Kompanija SBB odlučila je da ugasi kanale RTS-a u dijaspori, zbog nemogućnosti da ostvari enormni profit, navodi Telekom, a da za to optuži kompaniju Telekom Srbija.

- Naime, dobro je poznato da je Telekom Srbija pobedio na javnom pozivu za distribuciju RTS-ovih kanala, a da SBB nije želeo ni da učestvuje na tom pozivu. Očigledno je da SBB ima dvostruku poslovnu politiku, tačnije vrednost svojih kanala precenjuje, dok tuđe kanale potcenjuje. SBB-u nije problem da svoje kanale naplaćuje 2 evra po korisniku i time ostvaruje ogromnu zaradu, ali je veliki problem da RTS-ove, inače gledanije kanale, plati duplo manje. Još jednom izražavamo čuđenje reakcijom SBB-a, s obzirom na to da su oni operator koji najčešće povećava cene svojih usluga, čime pokazuju koliko zaista brinu o potrebama korisnika - navodi Telekom.

Telekom: SBB nije želelo da učestvuje u javnom pozivu, Foto: A. Nalbantjan

RTS: POBEDILI NA JAVNOM POZIVU

Kako ističu, i u ovom slučaju posluju transparentno.

- Ne možemo da dozvolimo SBB-u da obmanjuje, kako korisnike, tako i najširu javnost. Jasno je da se ovoga puta SBB odlučio za nepristojan, nelojalan i ucenjivački odnos, kako prema potencijalnim partnerima, odnosno nama, tako i prema korisnicima. Očigledno je da je reč o pogrešnom načinu da se promovišu određeni kanali SBB-a i urušava ugled, jednog od najvećih nacionalnih brendova, domaćeg operatora Telekoma Srbija. Podsećamo da su programi RTS-a kao i do sada dostupni svim korisnicima u dijaspori preko RTS Planete, kao i putem drugih operatora i po povoljnijim cenama - smatra Telekom.

Onaj oko koga se svi glože, RTS je istakao da je ugovor sa Telekomom sklopio u septembru 2018. godine jer je pobedio na javnom pozivu.

- Time su stekli pravo reemitovanja programa RTS preko platformi u njegovom vlasništvu i platformi drugih operatera - navode iz RTS-a za agenciju Beta.

Kako navode u javnom servisu, ugovor sa Telekomom je odobrila Komisija za zaštitu konkurencije Srbije.

(Telegraf.rs)

Tagovi: Dijaspora, RTS, SBB, Telekom

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (17)
Poređaj komentare:
  • Z
    Zoran . Basel

    Cujem kako neki gledaju nase emisije dnevnik zadrugu parovi pink i ostale. Ja te programe sam odjavio i nista ne gledam sit sam lazi koje pricaju i emisije parovi i zadruga sa njima vlast licno preokrenuo gradjane u drugi smer ..

  • P
    Padre

    Da li možete i meni u Srbiji da zaključate / isključite RTS i da ga ne plačam? Ili moram da odem u inostranstvo da bih bio oslobiđen da ga plaćam iako ga ne gledam?

  • J
    Ja

    Ja od septembra 2015. godine nemam TV u kući i ne treba mi. Takođe sam tada odjavila i fiksni telefon, jer imam mobilni i jeftinije mi je tako. Samo mi je zao sto moram kroz račun za struju da plaćam i pretplatu za TV koji nemam, ali... TV mi uopšte ne nedostaje.

"Borba" postaje većinski vlasnik "Novosti": Skupština primopredaje odložena za 20. maj

Vlasnica Kanala 9 nastavlja štrajk glađu: Račun je odblokiran, ali novac skinut sa njega ne može da se vrati

Dan slobode medija obeležen danas i u Srbiji. Predsednik Vučić: Ima prostora da se situacija popravi

Kako su u ratu dva velika operatora, u Srbiji profitirali ljubitelji domaćih serija

Preminuo novinar i humorista Dejan Pataković: Objavio je preko 15.000 karikatura

Preminuo novinar Dejan Anastasijević

Deseta Direct Media Akademija najavljuje gostovanja specijalnih gostiju: MINDSCAPES U BEOGRADU!

Prvi Media Masterclass u Beogradu: Uspešni novinari otkrivaju sve tajne ovog posla u jednom danu

"Večernje novosti" ponovo u rukama države

Verujete li digital ekspertima?

"Tajm" objavio spisak 100 najuticajnijih ljudi na svetu

Srpski fotograf dobio Pulicerovu nagradu: U jednoj slici pokazao je sav očaj i tugu jednog čoveka

Dodeljeni "Puliceri" za 2019. godinu, legendarna pevačica posthumno nagrađena

Poslednja sezona "Igre prestola" na HBO+ i mts TV-u

Ovo je Marina, nova loto devojka: Donosiće vam sreću dva puta nedeljno, a kaže da je njen prvi susret sa televizijom bio fatalan (FOTO)

Na desetoj Direct Media Akademiji, od 28. do 30. maja u Madlenijanumu, počinje: NOVA ERA KOMUNIKACIJA!

Poslednji intervju Slavka Ćuruvije: Ovako je govorio o odnosu sa Mirom i Slobom pred ubistvo (VIDEO)

Blic: Đilas da nauči šta je uloga političara, a šta medija

Novinari na protestima: Šta se dešava u Srbiji, a kakva su pravila u svetu

Posle četiri godine "Utisak nedelje" vratio se na male ekrane

"Žao mi je što sam spoznala kakve su, u stvari, zveri ljudi": 25 godina od smrti novinarke Dade Vujasinović, slučaj i dalje nije rešen

Crnogorsku televiziju Vijesti od sada možete pratiti u Srbiji i BiH

Međunarodna udruženja novinara pozvale bezbednosne službe na nultu toleranciju prema nasilju nad novinarima

UNS: Politički akteri da prestanu da ugrožavaju novinare

Rusija je uvela novi zakon koji zabranjuje pljuvanje vlasti: Ovo je Putina prvo "zabolelo", pa su mediji morali da brišu vesti

Digital Day 16 - 17. maja u Jugoslovenskom dramskom pozorištu

CNN ne prekida saradnju sa N1?

Jasmina Koprivica novi izvršni direktor portala Telegraf.rs

UNS saznaje: Bogoljub Pješčić poslao preteći SMS uredniku Bete

UNS: Ćosiću i Janjiću pretio čovek koji je firmu prodao vlasniku N1

Lansiran novi brend na kablovskom nebu Srbije (FOTO) (VIDEO)

Brnabić: Sloboda medija u Srbiji postoji, oni najčešće kritikuju predsednika i vlast

U Srpskom telegrafu poklon posteri ratnih heroja Milenka Pavlovića i Zorana Radosavljevića: Poginuli su braneći Srbiju od NATO agresije

EON – gledaj SBB televiziju i van SBB mreže

Zanimljiva tumbanja kanala: N1 više nije na broju 1, već je na nuli!

NOVA S televizija počela sa radom

RTS više nije na broju 2: Velika promena u rasporedu programa SBB

Večeras počinje prva domaća serija o tajnim službama (VIDEO)

"Utisak nedelje" uticao je na naš termin. Gosti nikad neće biti Boško i Đilas, to je lični rat: Željko Mitrović za Telegraf o novoj emisiji "Hit tvit" (VIDEO)

PINK pokrenuo emisiju u vreme "Utiska nedelje" Olje Bećković: Zvaće se "Hit tvit" i ovo je voditeljka koja je zbog toga prešla na ružičastu televiziju

Verica Bradić sa RTS-a prešla na TV Pink

Naslovna strana koja boli celu državu: Šta će biti kada osvane jutro nakon "najmračnijeg dana"

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima