14

UNS: Ćosiću i Janjiću pretio čovek koji je firmu prodao vlasniku N1

Pješčić u izjavi za UNS tvrdi da je Ćosića pozvao da bi ga pitao zašto je N1 „jedina na ovoj planeti“ prenela informaciju da je na oružju „bilo ispisano na srpskom jeziku koješta ćirilicom“ i da je ubica veličao Ratka Mladića i Radovana Karadžića

Jugoslav Cosić, Dragan Janjić
Foto: N1, Medija centar Beograd

Bogoljub Pješčić, koga je policija ispitala zbog pretnji direktoru programa televizije N1 Jugoslavu Ćosiću i glavnom uredniku agencije Beta Draganu Janjiću, bio je vlasnik internet provajdera „Absolut OK“ koji je pre osam godina prodat investicionom fondu iza koga je stajao vlasnik SBB-a, „Junajted grupe“ i televizije N1 Dragan Šolak, saznaje Udruženje novinara Srbije (UNS).

Pješčić je 15. marta pozvao Jugoslava Ćosića, i po navodima N1 predstavljajući se kao službenik američke ambasade, protestovao zbog izveštavanja te televizije o masakru u džamijama na Novom Zelandu.

Pješčić u izjavi za UNS tvrdi da je Ćosića pozvao da bi ga pitao zašto je N1 „jedina na ovoj planeti“ prenela informaciju da je na oružju „bilo ispisano na srpskom jeziku koješta ćirilicom“ i da je ubica veličao Ratka Mladića i Radovana Karadžića. „Ja sam njega okrenuo i pitao odakle tebi ta informacija, Jugoslave. Da li si ti kao urednik to odobrio?“, tvrdi Pješčić, dodajući da se i pre toga čuo sa Ćosićem i da imaju „zajedničke prijatelje“.

- Mi smo se najaktivnije družili kada sam bio portparol Udruženja internet provajdera Jugoslavije, SRJ. Imate sve to na internetu. Imate i njegove tekstove na tu temu na internetu. On je prisustvovao mojim konferencijama za štampu. Godina 2003, 2004. je u pitanju ili ne znam već koja. Ne mogu da se setim. Znam da nam je tada izuzetno pomogao. Medijski su ispratili taj pritisak koji je Telekom vršio na nas, ne samo na moju firmu, nego na sve firme koje su se bavile internet provajdingom - tvrdi Pješčić.

Tokom 2002. godine agencija Beta, sajt B92, nedeljnici Vreme i NIN objavljivali su vesti, analize i komentare o sukobu Telekoma i internet provajdera, a izjave je u ime grupe kompanija davao Bogoljub Pješčić. Ime Jugoslava Ćosića ne može se naći ni u jednom od tih članaka.

Pješčić tvrdi da firmu nije prodao Draganu Šolaku, ali podaci Komisije za zaštitu konkurencije iz 2014. godine pokazuju da je „Absolut OK“ (kasnije preimenovan u „Absolut solušens“) bio deo Šolakove grupacije SBB.
Bogoljub Pješčić nije želeo da potvrdi da ima veze sa Fejsbuk stranicom „Srbija naša zemlja“ sa koje su vređani novinari.

Pješčić: Što vas to interesuje? I da imam i da nemam to je moja privatna stvar.

UNS: Samo Vas pitam.

Pješčić: Pogledajte malo bolje tu stranicu pa će Vam biti jasno o čemu se tu radi i čija je stranica.

UNS: Pratite tu stranicu?

Pješčić: Vrlo pratim zbog ove sadašnje situacije.

UNS: Ne učestvujete u kreiranju sadržaja?

Pješčić: Ne bih komentarisao. Ali što se tiče toga ko stoji, možete na samoj stranici da vidite. Nije politička partija. U pitanju je medij. Inostrani medij. Piše tamo sve lepo. Hoćete da Vam kažem – „Brajtbart“. To je inače medijska firma bivšeg Trampovog glavnog stratega Stiva Benona. I on takve firme ima po regionu. Imao je u Velikoj Britaniji zbog „Bregzita“. Imao je u Španiji kada je rušio vladu. Imao je u Holandiji, pa su napravili neki dogovor.

Jugoslav Ćosić je u izjavi za Udruženje novinara Srbije negirao da poznaje Bogoljuba Pješčića.

- Javni tužilac je od policije tražio dodatna objašnjenja, pa sam danas (u petak 29. marta) i ja dao izjavu. Nikada u životu nisam bio prijatelj tog čoveka, nikada s njim nisam razgovarao, nikada ga čak nisam ni sreo ili ne da se toga sećam. On tvrdi da smo prijatelji od devedesetih, a ja sam tokom celih devedesetih bio van Srbije. I danas sam ponovio da mi se on predstavio kao službenik američke ambasade. Pokušao je kasnije da predstavi taj razgovor kao razgovor dva poznanika, a to je netačno. Ponovio sam da je meni u tom razgovoru rečeno da će mi doživotno biti zabranjen ulazak u SAD, da će N1 snositi konsekvence zbog svog izveštavanja i da se izjasnim u vezi sa događajima na Novom Zelandu - rekao je Ćosić.

Na pitanje da li je i zašto N1 prećutala javnosti da je Pješčić 17. marta dao izjavu policiji po krivičnoj prijavi njegovih advokata, Ćosić tvrdi da N1 niko nije obavestio o tome i da on, zapravo, i za tu izjavu saznaje kada ju je Pješčić objavio na svom nalogu na Tviteru.

U vezi s tim što je Pješčić bio suvlasnik firme „Absolut OK“ koja je prodata Draganu Šolaku, Ćosić kaže da je i tu informaciju dobio tek kada je Pješčić javno otkrio ko je. Upitan da li ga poznaje neko drugi iz kompanije sa kojom je Pješčić očigledno sarađivao kaže: „Ništa o tome ne znam. Ja sam postao direktor pre četiri godine, sve te informacije sam čuo naknadno“.

Pješčićev navod da je sa njim preko telefona razgovarao pola sata Ćosić potvrđuje i kaže da je to uradio zato što su mu stručnjaci savetovali da sa onima koji anonimno prete treba što duže razgovarati kako bi se odali. Ćosićevi advokati podneli su krivičnu prijavu protiv nepoznatog lica za krivično delo prinude i lažnog predstavljanja. U izjavi policiji 19. marta Bogoljub Pješčić kazao je da je Ćosiću, dva dana posle spornog razgovora poslao „memorandum Stejt departmenta koji je tražio kao i jednu knjigu na poklon i kratko pismo pisano rukom da bi bilo lično, gde sam ga zamolio da samo razmisli o svom postupku javnog objavljivanja mog broja telefona te da ja to njemu nikada ne bih učinio koliko se god ne slažem u datom momentu“.

Foto: Promo

Ćosić kaže da je tek kasnije saznao ko ga je tada zvao. „Naknadno saznajem ko je tako što me pozivaju neki ljudi koji su shvatili da imaju njegov broj telefona u imeniku, nakon što smo ga mi objavili. A ja nisam objavio broj Bogoljuba Pješčića, jer tog trenutka ne znam s kim razgovaram. Objavio sam broj NN lica koje mi je pretilo i to po savetu advokata.“

Samo nekoliko dana pre nego što je uputio sporne izjave i poruke čelnim ljudima N1 i Bete, Bogoljub Pješčić postao je član UNS-a i to na osnovu potvrde „Večernjih novosti“ da za njih radi honorarno kao novinar u internet redakciji. Potvrdu da je Pješčić novinar potpisao je direktor „Novosti“ Radomir Vidaković. UNS je pokrenuo postupak da se utvrdi verodostojnost te potvrde.

Inače, „Novosti“ su 2014. objavile reportažu iz masonskog hrama u Beogradu i razgovor sa Bogoljubom Pješčićem, koji je tada predstavljen kao starešina omladinske organizacije „Demolej“.

(Telegraf.rs/UNS)

Tagovi: Beta, Dragan Janjić, Dragan Šolak, Jugoslav Ćosić, N1, Pretnje, SBB

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (14)
Poređaj komentare:
  • G
    Gaga

    Koja gid bila pozadina pretnji zaslužuju osudu javnosti.

  • T
    Tina

    Svako ko nepravedno postupa treba da bude kaznjen.

  • M
    mAJA

    Ceo slučaj treba prepustiti nadležnim organima koji će sve detaljno istražiti.

"Borba" postaje većinski vlasnik "Novosti": Skupština primopredaje odložena za 20. maj

Vlasnica Kanala 9 nastavlja štrajk glađu: Račun je odblokiran, ali novac skinut sa njega ne može da se vrati

Dan slobode medija obeležen danas i u Srbiji. Predsednik Vučić: Ima prostora da se situacija popravi

Kako su u ratu dva velika operatora, u Srbiji profitirali ljubitelji domaćih serija

Preminuo novinar i humorista Dejan Pataković: Objavio je preko 15.000 karikatura

Preminuo novinar Dejan Anastasijević

Deseta Direct Media Akademija najavljuje gostovanja specijalnih gostiju: MINDSCAPES U BEOGRADU!

Prvi Media Masterclass u Beogradu: Uspešni novinari otkrivaju sve tajne ovog posla u jednom danu

"Večernje novosti" ponovo u rukama države

Verujete li digital ekspertima?

"Tajm" objavio spisak 100 najuticajnijih ljudi na svetu

Srpski fotograf dobio Pulicerovu nagradu: U jednoj slici pokazao je sav očaj i tugu jednog čoveka

Dodeljeni "Puliceri" za 2019. godinu, legendarna pevačica posthumno nagrađena

Poslednja sezona "Igre prestola" na HBO+ i mts TV-u

Ovo je Marina, nova loto devojka: Donosiće vam sreću dva puta nedeljno, a kaže da je njen prvi susret sa televizijom bio fatalan (FOTO)

Na desetoj Direct Media Akademiji, od 28. do 30. maja u Madlenijanumu, počinje: NOVA ERA KOMUNIKACIJA!

Poslednji intervju Slavka Ćuruvije: Ovako je govorio o odnosu sa Mirom i Slobom pred ubistvo (VIDEO)

Blic: Đilas da nauči šta je uloga političara, a šta medija

Novinari na protestima: Šta se dešava u Srbiji, a kakva su pravila u svetu

Posle četiri godine "Utisak nedelje" vratio se na male ekrane

"Žao mi je što sam spoznala kakve su, u stvari, zveri ljudi": 25 godina od smrti novinarke Dade Vujasinović, slučaj i dalje nije rešen

Crnogorsku televiziju Vijesti od sada možete pratiti u Srbiji i BiH

Međunarodna udruženja novinara pozvale bezbednosne službe na nultu toleranciju prema nasilju nad novinarima

UNS: Politički akteri da prestanu da ugrožavaju novinare

Rusija je uvela novi zakon koji zabranjuje pljuvanje vlasti: Ovo je Putina prvo "zabolelo", pa su mediji morali da brišu vesti

Digital Day 16 - 17. maja u Jugoslovenskom dramskom pozorištu

CNN ne prekida saradnju sa N1?

Jasmina Koprivica novi izvršni direktor portala Telegraf.rs

UNS saznaje: Bogoljub Pješčić poslao preteći SMS uredniku Bete

Lansiran novi brend na kablovskom nebu Srbije (FOTO) (VIDEO)

Brnabić: Sloboda medija u Srbiji postoji, oni najčešće kritikuju predsednika i vlast

U Srpskom telegrafu poklon posteri ratnih heroja Milenka Pavlovića i Zorana Radosavljevića: Poginuli su braneći Srbiju od NATO agresije

EON – gledaj SBB televiziju i van SBB mreže

Zanimljiva tumbanja kanala: N1 više nije na broju 1, već je na nuli!

NOVA S televizija počela sa radom

RTS više nije na broju 2: Velika promena u rasporedu programa SBB

Večeras počinje prva domaća serija o tajnim službama (VIDEO)

"Utisak nedelje" uticao je na naš termin. Gosti nikad neće biti Boško i Đilas, to je lični rat: Željko Mitrović za Telegraf o novoj emisiji "Hit tvit" (VIDEO)

PINK pokrenuo emisiju u vreme "Utiska nedelje" Olje Bećković: Zvaće se "Hit tvit" i ovo je voditeljka koja je zbog toga prešla na ružičastu televiziju

Verica Bradić sa RTS-a prešla na TV Pink

Naslovna strana koja boli celu državu: Šta će biti kada osvane jutro nakon "najmračnijeg dana"

Rat saopštenjima SBB i Telekoma: Zašto dijaspora ne može da gleda RTS?

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima