Đilas osporava projekat metroa, Vesić mu oštro odgovorio, a onda je usledio demanti lidera SSP

Polemika Đilasa i Vesića oko projekta metroa

Vesic, Djilas
Foto: Tanjug/Dimitrije Nikolić,Nikola Tomić

Jedan od osnivača Saveza za Srbiju, Dragan Đilas, ponovo je danas osporio projekat metroa, kakav planiraju gradska i republička vlast, jer, kaže, povezuje delove grada gde ljudi ne žive i jer će, kako tvrdi, koštati duplo više od projekta koju je utvrdila Skupština grada Beograda pre sedam godina. Zamenik gradonačelnika, Goran Vesić, demantovao je ove tvrdnje, uz ocenu da bi Ðilas da Beograd nema metro, samo zato što on nije bio sposoban da ga izgradi. Na ove izjave reagovao je ponovo lider SSP Dragan Đilas i demantovao tvrdnje zamenika gradonačelnika.

On je istovremeno poručio da metro počinje da se gradi 2020. godine, uprkos svim Ðilasovim željama da se ne gradi.

- Jer, kada metro počne da gradi Aleksandar Vučić, i mi njegovi saradnici, pokazaće se još jednom kakav je Ðilas politički diletant i lažov - naveo je Vesić u pisanoj izjavi.

On je dodao da se Ðilas bavi izgradnjom beogradskog metroa iz straha da će akutelna gradska vlast izgraditi metro, koji je on samo obećavao.

- Tada će se još jednom pokazati koliko je ovaj čovek nesposoban i kakva je to hodajuća politička prevara - dodao je Vesić.

Kako je rekao, idejni projekat iz 2012. godine, o kome Ðilas priča, odnosio se na jednu liniju lakog metroa dužine 15 kilometara, od kojih je osam kilometara trebalo da bude pod zemljom, a sedam kilometara iznad zemlje i to da se "ukršta sa ostalim saobraćajem".

Danas se, ističe, govori o pravom metrou, dužine od 40.5 kilometara u okviru kog je samo prva linija, dužine 21.3 kilometara više od 90 odsto ispod zemlje.

- Da ne pričam o tome da je Ðilasova ''prva linija'' lakog metroa trebalo da ima 25 stanica na 15 kilometara, a sada se na 40.5 kilometara pravog metroa grade 43 stanice - naveo je on.

Goran Vesić, Mladenovac

Foto: Skupština grada

Kaže i da se stanice metroa grade na oko kilometar razdaljine, a da je Ðilas hteo da gradi stanice na razdaljini od po 400 metara.

- Da ne govorim o tome da je Ðilas planirao da 15 od njegovih 25 stanica budu u stvari obične tramvajske stanice, a sada se gradi 40 podzemnih stanica od 43 koliko će ih biti - dodao je Vesić.

Kao "vrhunac bezobrazluka" nazvao je to što Ðilas napada projekat koji je radila francuska kompanija koju je on doveo 2012. godine i sa kojom je potpisao ugovor, kako kaže, bez tendera.

Vesić je naveo da je Ðilas, pred izbore 2012. godine sa Borisom Tadićem Božidarom Ðelićem, potpisao, bez tendera, ugovor sa francuskom vladom o izradi idejnog projekta i prethodne studije izvodljivosti za beogradski metro.

- Ðilas je potpisao ugovor, izabrao francusku kompaniju Ežis da projektuje i on im je dao posao bez tendera - ukazao je Vesić.

Savez za Srbiju, Kalemegdan

Foto: Tanjug/Filip Krajinčanić

Sve što je sadašnja vlast u gradu uradila po pitanju projektovanja metroa, od 2014. godine, bilo je po Ðilasovim ugovorima i na osnovu njegovih dogovora, naveo je Vesić i dodao da je kompanija Ežis tek nedavno završila prethodnu studiju izvodljivosti.

Tek ta studija je dala okvirnu cenu izgradnje metroa, a prava cena će se znati kada bude završena studija izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu.

- Da ne pričam o tome da je Ðilas obećao i jednoj drugoj kompaniji da će joj dodeliti deo posla na izgradnji metroa bez tendera, što je sam priznao prošle nedelje u intervjuu nedeljniku ''Vreme''. Prema tome, neka ne laže više o tenderima kada je posao projektovanja metroa koji izvodi Ežis i posao tehničke opreme dodeljivao bez tendera što je sam priznao - rekao je Vesić.

Kako kaže, ako se pita Ðilas, "neko može da dobije posao bez tendera, a neko ne". što zavisi od toga "koga Ðilas voli".

- Kako drugačije objasniti da Ðilas tvrdi da Kinezi ne mogu da dobiju posao na izgradnji metroa bez tendera, a drugima je nudio isto i to čak i sam priznaje. Ili da je kao gradonačelnik dodelio posao za izgradnju Pupinovog mosta kineskoj kompaniji bez tendera - poručio je zamenik gradonačelnika.

Nazvao je licemerjem to što je, kaže, Ðilasu bilo u redu kada je on sam dodeljivao poslove bez tendera, a kada to radi vlada to ništa ne valja.

- Da li je lagao u životu ranije ne znam, ali, od kako je u politici, Ðilas baš masno laže - zaključio je Vesić.

Posle ove Vesićeve tvrdnje, usledio je demanti lidera Stranke slobode i pravde, Dragana Đilasa, koji prenosimo u celosti.

Ispravka prva: "Idejni projekat iz 2012. godine, o kome Ðilas priča, odnosio se na jednu liniju lakog metroa dužine 15 kilometara".

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

U Studiji opšteg koncepta razvoja metro sistema u gradu Beogradu jasno se vidi da se radi o tri linije, kao što se na mapi vide trase sa ucrtanim stanicama.

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

Na tabelama se takođe vidi i tačan prikaz troškova svake linije.

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

Ispravka druga: "Linija metroa se ukršta sa ostalim saobraćajem".

Dragan Djilas, Demanti

U studiji jasno piše da je metro izdvojen od ostalog saobraćaja-Foto: SSP Informativna sluzba

U studiji jasno piše da je metro izdvojen od ostalog saobraćaja.

To potvrđuje i Odluka Skupštine grada Beograda iz 2010. godine kojom se definiše da se metro nigde ne seče sa drumskim saobraćajem.

Dragan Djilas, Demanti

To potvrđuje i Odluka Skupštine grada Beograda iz 2010. godine kojom se definiše da se metro nigde ne seče sa drumskim saobraćajem-Foto: SSP Informativna sluzba

Takođe i nalaz stručne komisije na čelu sa Vukanom Vučićem iz decembra 2011. godine definiše da mora da bude nezavisan šinski sistem.

Dragan Djilas, Demanti

nalaz stručne komisije na čelu sa Vukanom Vučićem iz decembra 2011. godine definiše da mora da bude nezavisan šinski sistem-Foto: SSP Informativna sluzba

Ispravka treća: "Kaže i da se stanice metroa grade na oko kilometar razdaljine, a da je Ðilas hteo da gradi stanice na razdaljini od po 400 metara".

Neistina je da su stanice na razdaljini od po 400 metara. Projektovana dužina metroa je 41,174 km, odnosno ukupan broj stanica je 57, a prosečno rastojanje između njih je 722 metara.

Ispravka četvrta: "Ðilas je potpisao ugovor, izabrao francusku kompaniju Ežis da projektuje i on im je dao posao bez tendera".

Apsolutna je laž da sam ja doveo francusku firmu koja je posao dobila bez tendera.

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

U pitanju je bio međudržavni sporazum Francuske i Srbije, na osnovu kojeg je francuska vlada dodelila donaciju u vrednosti od 3.752.713 evra i odredila kompaniju EGIS da uradi studiju i idejni projekat.

Grad Beograd nije imao nikakve troškove u vezi sa ovim.

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

Projekat metroa po studiji Egisa iz 2012. godine je koštao 2,2 milijarde evra, dužina trasa je bila 41,174 km i pokrivao je gusto naseljene delove grada.

Sistem je bio potpuno odvojen od drumskog saobraćaja.

Dragan Djilas, Demanti

Foto: SSP Informativna sluzba

Da vlast uspostavljena 2013. nije odustala od ovog projekta, izgradnja prve linije bi započela 2016. i završila 2020. godine, a ceo sistem metroa sa tri linije bi bio gotov 2024. godine.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Tagovi: Dragan Djilas, Goran Vesić, metro, Savez za Srbiju, Skupština grada Beograda, zamenik gradonačelnika

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Komentari (83)
Poređaj komentare:
  • P
    Peda

    Djilasu bi mnogo pametnije bilo da cuti!

  • M
    Marko

    Očigledno Djilasa najviše boli to što će neko drugi ispuniti to što je on obećavao godinama a nije ispunio!

  • D
    Daliborka

    Svima je jasno da je Đilas običan lažov.

Približavanje zemalja ZB je investicija u evropsku stabilnost: Mogerini o proširenju EU

Srbija je spremna da se odmah vrati za pregovarački sto: Brnabić o dijalogu Beograda i Prištine

Evropa se zastrašujuće brzo i radikalno balkanizuje: "Lideri nemaju harizmu i pozitivne programe"

Komandant NATO-a pohvalio Vojsku Srbije, Vulin mu otkrio šta je najveća pretnja za mir na Balkanu

Skat podržao novinarku koju je vređao Šešelj i citirao Teslu

Čije du*e vi ovde zastupate? Trifunović u "klinču" sa organizatorima protesta "1 od 5 miliona"

Haradinaj zaratio sa "Gospodarom Kosova": "Takva ideja samo jača Srbiju"

Da li Srbija mora da bira između EU i Rusije? Odgovor stiže od predsedavajućeg Unijom

Gusenice, gaženje, robija za novinare: Ovo nije igra asocijacija, već Šešeljeve gnusne pretnje

Antić: Nastavljamo da gradimo bolju i napredniju Srbiju

"Za ovu objavu gospođa ima tri šamara": Radikalka branila Šešelja, pa zapretila poslanici Dveri

"Gospodar Kosova" razgovarao sa najvećim albanskim lobistom, Endžel kaže: Srbija da prizna Kosovo

Vučić je imao jedan zahtev za komandanta NATO-a i američkih snaga u Evropi: Volters odmah prihvatio

Mi smo najstariji srpski politički brend: Dačićeva čestitka socijalistima

Stefanović: Odlazak Đilasa u policiju je smešan, istragu vodi Tužilaštvo

Čini se da je Francuska spremna za neki dogovor Beograda i Prištine: Jovanović o poseti Makrona

Nije sve gotovo: Ovako Selaković vidi Makronovu poruku o Kosovu

Komandant NATO i američkih snaga u Evropi večerao sa prvim čovekom Vojske Srbije

Veselji: Podržavam suspenziju taksi od 100 odsto, ali to ne može da bude večno

Ambasada Francuske: Makron je sam napisao govor na srpskom, vežbao je izgovor

Dačić na poziv Pompea stiže u Vašington: Predstavljaće Srbiju na konferenciji o verskim slobodama

Komandant NATO i američkih snaga u Evropi sleteo u Beograd: Evo šta je cilj posete

"Veliko hvala Vučiću": Ovo je poslednja Makronova "ćirilična poruka" pred poletanje iz Srbije

Makronovom posetom su zadovoljni svi građani Srbije: Đurić o dolasku francuskog predsednika

"Ja bi ovakve poslao na 20 godina robije": Šešelj izvređao novinarku, UNS traži javno izvinjenje

Bastać kaže da ne da SC Milan Gale Muškatirović, iz SNS poručuju: Pokazaćemo mu kako se uspešno radi

Makron veći Putin od Putina: Da li je Francuz pokazao više poštovanja prema Srbima nego Rus?

Vučić pozvan da prisustvuje svečanoj ceremoniji krunisanja novog japanskog cara (FOTO)

Pet stvari koje smo saznali o ulasku Srbije u EU i kosovskom čvoru posle posete Emanuela Makrona

EU nastavlja da posreduje u dijalogu Beograda i Prištine: Vučić se sastao sa Fabricijem (FOTO)

"Srbija ne priznaje Kosovo, to je poruka da se naoružamo": Haradinaj ponovo preti

Srpski migovi ispratili Makronov avion iz Srbije: Završena poseta predsednika Francuske (FOTO)

Ovako se Makron pohvalio celom svetu kako se proveo u Srbiji (FOTO)

"Učimo iz prošlosti da bismo imali bolju budućnost": Makronove poruke studentima

Disciplinovanje Prištine na delu: Haradinaj priznao da ga pritiskaju Makron i Merkel

Koga bi trebalo u zatvor na 20 godina, da li je u Srebrenici bilo genocida: Burno u Skupštini Srbije

Sastanak sa predstavnicima Prištine i Merkel na jesen, Vučić poručio: Boriću se za kompromis (VIDEO)

Dobra saradnja Srbije sa Hagom: Kuburović se sastala sa Bramercom uoči sednice Saveta bezbednosti UN

Ðilas: Na vreme smo pisali Ambasadi Francuske

U fokusu obećanje za pokretanje dijaloga Beograda i Prištine: Juronjuz o Makronovim porukama Srbiji

Biću na svim događajima na kojima se podržava evropski put Srbije: Čanak prisustvovao dočeku Makrona

Velika promena u politici Francuske prema Srbiji: Dačić o "novoj stranici istorije" koju piše Makron

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima