• 0

ANEM traži pravilnik za ponašanje medija u izbornoj kampanji

ANEM traži i da se odustane od formulacija kojima se zakonom propisana obaveza da nema diskriminacije razvodnjava formulacijama o "proporcionalnoj jednakosti" ili "oceni značaja političkih stranaka, odnosno kandidata"

  • 0

Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) zatražila je od Regulatornog tela za elektronske medije (REM) da se obaveze elektronskih medija u predizbornoj kampanji regulišu na jedinstven način, pravilnikom koji će biti obavezujući i za javne servise i za komercijalne medije.

ANEM traži i da se odustane od formulacija kojima se zakonom propisana obaveza da nema diskriminacije razvodnjava formulacijama o "proporcionalnoj jednakosti" ili "oceni značaja političkih stranaka, odnosno kandidata".

U saopštenju ANEM-a, koje je potpisao predsednik UO Veran Matić, navode se da u nacrtima Pravilnika o načinu izvršavanja obaveza Javnih medijskih servisa tokom predizborne kampanje i Preporuke komercijalnim medijima, ne postoji ni jedan razlog za različit tretman javnih medijskih servisa i komercijalnih medija tokom kampanje.

Navode da se Zakon o elektronskim medijima na koje se Regulatorno telo za elektronske medije (REM) poziva kao na osnov za bliže uređivanje načina izvršavanja obaveza javnih servisa tokom kampanje, pođednako odnose i na javne servise i na komercijalne medije.

- Nejasno je zašto bi Regulatorno telo Pravilnikom, samo u odnosu na javne servise, propisivalo obavezujuća pravila kada bi ista nužno morali da poštuju i komercijalni mediji. Neprihvatljivo je da ista pitanja, u odnosu na komercijalne medije, budu regulisana samo neobavezujućom preporukom - navodi se u saopštenju.

Ukazuju da su neprihvatljive i pojedine formulacije u nacrtima, kao što su one kojima se poziva na "poštovanje principa proporcionalne jednakosti" prilikom informisanja o predizbornim aktivnostima podnosilaca izbornih lista i kandidata, ili zahtev da se ostvari "usklađenost programa sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata".

- Nije propisano šta proporcionalna jednakost znači, posebno imajući u vidu da Zakon o elektronskim medijima insistira na nediskriminatornosti, a ne proporcionalnoj jednakosti, niti pak na osnovu čega bi se cenio značaj političkih stranaka odnosno kandidata - navodi se u saopštenju.

Navode da pozivanje na "proporcionalnu jednakost" odnosno "usklađenost programa sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata", posebno problematično u kontekstu obaveze javnih medijskih servisa propisane Zakonom o javnim medijskim servisima da političke strane, koalicije i kandidate da u vreme predizborne kampanje predstavlja besplatno i jednako, a ne usklađeno sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima