ANEM traži pravilnik za ponašanje medija u izbornoj kampanji

ANEM traži i da se odustane od formulacija kojima se zakonom propisana obaveza da nema diskriminacije razvodnjava formulacijama o "proporcionalnoj jednakosti" ili "oceni značaja političkih stranaka, odnosno kandidata"

  • 0

Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) zatražila je od Regulatornog tela za elektronske medije (REM) da se obaveze elektronskih medija u predizbornoj kampanji regulišu na jedinstven način, pravilnikom koji će biti obavezujući i za javne servise i za komercijalne medije.

ANEM traži i da se odustane od formulacija kojima se zakonom propisana obaveza da nema diskriminacije razvodnjava formulacijama o "proporcionalnoj jednakosti" ili "oceni značaja političkih stranaka, odnosno kandidata".

U saopštenju ANEM-a, koje je potpisao predsednik UO Veran Matić, navode se da u nacrtima Pravilnika o načinu izvršavanja obaveza Javnih medijskih servisa tokom predizborne kampanje i Preporuke komercijalnim medijima, ne postoji ni jedan razlog za različit tretman javnih medijskih servisa i komercijalnih medija tokom kampanje.

Navode da se Zakon o elektronskim medijima na koje se Regulatorno telo za elektronske medije (REM) poziva kao na osnov za bliže uređivanje načina izvršavanja obaveza javnih servisa tokom kampanje, pođednako odnose i na javne servise i na komercijalne medije.

- Nejasno je zašto bi Regulatorno telo Pravilnikom, samo u odnosu na javne servise, propisivalo obavezujuća pravila kada bi ista nužno morali da poštuju i komercijalni mediji. Neprihvatljivo je da ista pitanja, u odnosu na komercijalne medije, budu regulisana samo neobavezujućom preporukom - navodi se u saopštenju.

Ukazuju da su neprihvatljive i pojedine formulacije u nacrtima, kao što su one kojima se poziva na "poštovanje principa proporcionalne jednakosti" prilikom informisanja o predizbornim aktivnostima podnosilaca izbornih lista i kandidata, ili zahtev da se ostvari "usklađenost programa sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata".

- Nije propisano šta proporcionalna jednakost znači, posebno imajući u vidu da Zakon o elektronskim medijima insistira na nediskriminatornosti, a ne proporcionalnoj jednakosti, niti pak na osnovu čega bi se cenio značaj političkih stranaka odnosno kandidata - navodi se u saopštenju.

Navode da pozivanje na "proporcionalnu jednakost" odnosno "usklađenost programa sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata", posebno problematično u kontekstu obaveze javnih medijskih servisa propisane Zakonom o javnim medijskim servisima da političke strane, koalicije i kandidate da u vreme predizborne kampanje predstavlja besplatno i jednako, a ne usklađeno sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA