Kako se srpski političari predstavljaju na Instagramu: Ko šta objavljuje, ko koga prati?

Izvršni direktor Cesida Bojan Klačar kaže da je jedan broj političara prepoznao značaj društvenih mreža, pa se ovim putem odlično predstavlja građanima

  • 0
Instagram Foto ilustracija: Telegraf/Shutterstock

Zvaničnici i lideri političkih partija iz zemlje i regiona se u poslednje vreme češće okreću modernim tehnologijama, zbog čega se njihova aktivnost može pratiti na društvenim mrežama. Tastatura je postala omiljeno "oružje" političara koji su, po ugledu na kolege iz sveta, prepoznali prednosti ovog vida komunikacije.

Nalog predsednika Srbije Aleksandra Vučića na Instagramu "buducnostsrbijeav" prati 48 hiljada ljudi, a za godinu dana od kako je otvoren na njemu je objavljeno više od 1.100 fotografija - od sastanaka sa svetskim državnicima do privatnih postova. Uređuje ga savetnica za medije predsednika Srbije Suzana Vasiljević, koja je za Blic objasnila ko i kako radi na postovanju fotografija.

- Instagram nalog @buducnostsrbije je prvi predsednički nalog, otvoren u februaru prošle godine. Nazvan je po kampanji koju smo tada počeli. Predsednik sa njega sve više komunicira sa javnošću, postao je naš portal za slanje važnih političkih poruka i često se mediji pozivaju na objave na našem nalogu. Pored ovog, predsednik ima zvanične naloge na Tviteru i Fejsbuku. Sva tri uređujem ja, a imam još dve saradnice u timu koje odgovaraju na pitanja građana i pomažu u održavanju naloga - kaže Suzana Vasiljević.

Osim pomenutog naloga, na Instagramu postoji i gotovo identičan profil "avucic" koji često u zabunu dovede i pojedine svetske zvaničnike, pa umesto da označe državnički nalog, greškom obeleže stranački. Osim toga, mešaju se predsedničke aktivnosti sa stranačkim zbog čega što bi moglo da se tumači kao kršenje zakona.

Klačar: Negativne poruke pogrešan pristup

Izvršni direktor Cesida Bojan Klačar kaže da najveći broj političara koristi društvene mreže za širenje negativnih poruka, što po njemu nije dobor.

Bojan Klačar Foto: Medija centar Beograd

- Malo je ozbiljnog vođenja naloga, i to je razumljivo, jer podrazumeva određene resurse. Političari opozicije uglavnom šalju negativne poruke, a osim toga malo ili nimalo su spremni za interakciju. Često potežu za blokiranjem ljudi koji misle drugačije - navodi Klačar.

On kaže i da postoji razlika između političara vlasti i opozicije.

- Razumljivo je, jer opozicionari imaju manji pristup tradicionalnim mrežama. Takođe, mreže više koriste za monolog umesto kao kanal da dođu do većeg broja ljudi. Opozicija je na tviteru uglavnom, a tviter naloge prema istraživanjima koristi oko 10 odsto populacije i među njima su iznad proseka muškarci. Vrlo politička mreža i najnegativnija, ima najmanji domet jer se najmanje koristi - objašnjava Klačar.

- Pripadnici vladajuće strukture su distanciraniji i manje aktivni, a samim tim imaju manju mogućnost greške. Vučića sam pomenuo kao nekog ko je razumeo prirodu mreža. Fejsbuk je televizija među mrežama, dopire do najviše ljudi. Instagram je mreža koja raste i dominantno je ženska publika. Vučićev nalog je veseo, dinamičan, šaren. To sam prepoznao kod njega, kod drugih nisam. Na tviteru je državnik, gotovo da nije aktivan. Vodi nalog na politički korektan način - zaključuje on.

Klačar navodi da lider DJB Saša Radulović relativno pristojno vodi svoj instagram nalog.

- Radulović pokušava da komunicira sa drugačijom publikom u odnosu na onu na Tviteru - objašnjava Klačar.

On navodi da se trud vidi i na nalozima lidera Dveri i SSP Boška Obradovića i Dragana Đilasa.

- Primetno je da su uloženi određeni trud, volja i sredstva, ali je odabir tema, poruka i fotografija kao na tviteru. Zato prednost dajem Vučiću i Raduloviću koji se na različitim mrežama obraćaju različitim ciljnim grupama - ističe on.

Kako to rade svetski, a kako lideri iz regiona

Moć društvenih mreža prepoznali su i svetski lideri do te mere da mnogi od njih ne izdaju zvanična saopštenja već vladaju putem svojih naloga i češće saopštenja šalju ovim putem.

Poznato je da su stručnjaci vrtoglavi uspeh predsednika SAD Donalda Trampa pripisali upravo dominantnom uticaju društvenih mreža. Danas američkog predsednika na Instagramu prate gotovo svi političari iz regiona čak više od 17 miliona korisnika ove društvene mreže, dok putem Tvitera više od 70 miliona njih može da čita njegove objave i zvanična saopštenja.

Kralj Instagrama, kako je američki portal Politico svojevremeno nazvala slovenačkog predsednika Boruta Pahora, prilično je aktivan na internetu.

Kabinet predsednika Slovenije saopštio je da je on direktno uključen u rukovođenje nalogom na Instagramu, u čemu mu pomažu asistenti. Osim što deli detalje iz svog života, on na ovoj društvenoj mreži prati aktivnosti građana, ali i svojih kolega: Međutim, od lidera iz regiona na njegovoj listi našli su se samo predsednici Srbije i Hrvatske.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA