• 6

SRPSKI MINISTRI NA BICIKLU? Ma, nema šanse!

Francuska ministarka je, u cilju štednje, "zajahala" bicikl. Ako pitate naše "narodne tribune", politika se, ipak, najbolje vodi iz limuzine

  • 6

Francuska ministarka Sesila Diflo zadala je "domaći zadatak" svim ostalim funkcionerima, ne samo u njenoj zemlji, kada je u resoru vlade za koji je zadužena ukinula službene automobile i uvela bicikle!

Iako je mnoge iznenadila takvim potezom, obrazložila ga je vrlo logičnim argumentima: uštedom u državnom budžetu koju će ostvariti, lojalnosti svojoj Zelenoj partiji i ekološkim temama, ali i približavanju građanima, koji će shvatiti da su i funkcioneri od krvi i mesa.

U Srbiji, ipak, za ideju Sesile Diflo nema previše sluha. Ideja je, kažu funkcioneri, dobra, ali mnoštvo je razloga da se ne sprovede.

Bivši ministar životne srtedine i prostornog planiranja, a sadašnji poslanik DS-a Oliver Dulić , kao neko ko je bio zadužen za "zelena pitanja", kaže da mu se sviđa ideja i da bi je podržao.

- U Subotici, odakle sam ja, svi redovno voze bicikl. Već dugo postoji kultura vožnje bicikla, tako da su i svi ostali učesnici u saobraćaju, naročito vozači, dosta pažljiviji nego u gradovima gde to nije slučaj. U Beogradu, nažalost, biciklisti dosta rizikuju, ali se nadam da će se to promeniti - kazao je Dulić.

Predsednik skupštine Nebojša Stefanović nije baš siguran za bicikl, ali smatra da postoje načini da se uštedi.

- Kao predsednik skupštine nisam uzeo ni službeni telefon i sve plaćam sam. Pozivam i ostale funkcionere da se vode tim primerom i da sve troškove svedemo na minimum, a da iz državne kase uzimamo samo kada je apsolutno neophodno. Mislim da ćemo se na taj način približiti građanima i postići rezultate - smatra Stefanović.

Šef poslaničke grupe Nove Srbije Miroslav Markićević načelno nije protiv ideje bicikla, ali smatra da je teško izvodljiva u praksi.

- Prvo što mi padne na pamet kad to čujem je primer od pre 10-15 godina, kada je jedna svetska vlada objavila da ima samo jedan službeni automobil, što naravno nije bilo tačno. I za ovaj slučaj u Francuskoj mislim da je marketinški trik - kaže Markićević, i dodaje da bi u Beogradu to iziskivalo dodatne troškove pravljenja biciklističkih staza po celom gradu.

Još jedan od problema, kako je rekao, leži u bezbednosti.

- Zamislite da to uvedete nekom ministru koji, na primer, ima 85 godina i da strahujete za njegovu bezbednost, ko treba da pritrči ako neko ne daj Bože, padne. Mada, kad pogledam svoje zdravstveno stanje, možda bi bilo bolje da vozim bicikl. Takođe, sa aspekta ekologije, ideja je dobra - zaključio je Markićević.

Poslanik SDPS-a i naučni saradnik na Institutu društevnih nauka u Beogradu dr Neven Cvjetićanin smatra da je srećna zemlja koja ima ministarku koja vuče takve poteze.

- To je dobar primer političara koji donosi odluke u skladu sa svojim uverenjima. Pozdravljam odluku za koju smatram da je početak reforme svetske politike u 21. veku za razliku od one prevaziđene koja se vodila iz crnih limuzina. Njen potez je, ne samo simpatičan već i veoma bitan. Kad god mi to vreme dozvoljava, trudim se da idem peške na posao, ponekad i 8 ili 9 kilometara - priča Cvjetićanin.

Ipak, za uvođenje takvih mera u Srbiju, treba biti realan, kaže Cvetičanin.

- Ne bi trebalo pred naše ministre postavljati takve zahteve. To bi bila neka vrsta političke egzotike, drugo je Francuska, koju ne zovu za džabe bastionom slobode i novih pogleda. Čak mislim da bi naše javno mnjenje to pogrešno shvatilo, a pojavio bi se i problem autoriteta - zaključuje on, i dodaje da s obzirom na to da smo mlada demokratija, tek treba da se izborimo za to da neke sledeće generacije mogu da vuku poteze poput francuske ministarke.

(A. P. / Fotomontaža: Telegraf.rs)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Namćor

    A u vreme kampanje bi pristali da se voze i volovskom zapregom samo da dobiju koji glas više!

  • slefanelo

    kod nas neka se voze traktorom

  • bisiklič

    Kao što reče: pojaviće se problem AUTORITETA ...Pa kakav sam ti ja ministar ako vozim BISIKLIČ k'o i svi drugi...pa onda ,kad god hoće da "ostvari svoja prava " mora govoriti:jel'znaš ti ko sam JA ?"...pa onda,gužva koju bi pravili telohranitelji (naravno na BISIKLIČIMA...)Ne..definitivno,u Srbiji je to neizvodljivo zbog "relativno mlade demokratije..

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima