• 8

POLITIČARI I DRUŠTVENE MREŽE: Kako najlakše do glasova birača

Tradicionalna kampanja koja obuhvata lepljenje plakata u budućnosti neće biti toliko aktuelna, a političari će sve više koristiti internet kao sredstvo direktne komunikacije s biračima

  • 8

Srpski zvaničnici i lideri političkih partija čini se da i dalje ne koriste dovoljno društvene mreže za širenje svojih političkih ideja, iako se politika sve više iz "realnog sveta" seli u virtuelni. Društvene mreže u budućnosti bi umnogome mogle doprineti povećanju podrške pred izbore i komunikaciji s javnošću.

U svetu se odavno zvaničnici gotovo svakodnevno oglašavaju na društvenim mrežama, najčešće Tviteru. Primer za to su predsednik Evropskog saveta Herman Van Rompej i švedski šef diplomatije Karl Bilt. Sa Tviter naloga američkog predsednika Baraka Obame gotovo svakodnevno stižu važne političke poruke, a u njegovo ime radi čitav tim ljudi.

Značaj društvenih mreža, prvenstveno Tvitera i Fejsbuka, u političke svrhe, ipak, sve više uviđaju i lideri stranaka u Srbiji, koji, ako nemaju svoje lične profile na "Fejsu" ili ne "tvituju" sa pratiocima, imaju oficijelne stranice na tim mrežama, koje im redovno ažuriraju Informativne službe, aktivisti, simpatizeri...

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Fejsbuk stranice imaju najviši državni zvaničnici - predsednik Srbije Tomislav Nikolić, premijer Ivica Dačić, prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić, ali i pojedini ministri, lideri stranaka, a većina njih, aktivnija je na Tviteru. Tradicionalna kampanja, koja obuhvata lepljenje plakata u budućnosti neće biti toliko aktuelna, a političari će sve više koristiti internet kao sredstvo direktne komunikacije sa biračima.

- SNS osim što ima zvaničnu interenet prezentaciju, svoje stavove prenosi i putem Fejsbuk profila na kome ima više od 90.000 lajkova. Na društvenim mrežama ste direktno povezani sa svojim glasačima i najbolje možete da čujete i osetite šta oni misle, njihove kritike, zamerke, pohvale i na osnovu toga u svom radu ispravite greške - kaže koordinator internet tima SNS Simo Čulić i dodaje da su funkcioneri akivni i na Tviteru koji je "nezaobilazan u internet komunikaciji".

On smatra i da je direktna komunikacija mnogo bolja od angažovanja različitih agencija za te namene koje "filtriraju" i prezentuju stavove na drugačiji način, a pri tome, kako je rekao, uzimaju ogroman novac.

Foto: Tanjug/Tanja Valič

Foto: Tanjug/Tanja Valič

- Komunikacija na internetu je dvosmerna, a lider SNS Aleksandar Vučić, "pored mnogobrojnih obaveza uspeva da komunicira sa svojim fanovima putem interneta i stiže da isprati njhove predloge, sugestije i kritike" naglasio je Slaviša Mićanović, takođe koordinator internet tima SNS.

Jedan od najaktivnijih "tviteraša" parlamentaraca, Bojan Ðurić (LDP), na pitanje da li smatra da srpski zvaničnici treba više pažnje da posvete društvenim mrežama i putem njih javnosti upućuju važne političke poruke, odgovara potvrdno, ali i podvlači da to zavisi od senzibiliteta svakog pojedinca.

- Ima dosta ljudi koji pokušavaju da prekopiraju američki model, ali to ovde ne može da radi. Nije suština pravljenje bataljona partijske vojske koji će se pojavljivati kao komentatori ili aktivisti na društvenim mrežama - jasan je Ðurić, koji dodaje da komunikacija na društvenim mrežama ne treba da bude "strogo po šablonu".

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Sajt LDP-a, dodao je, održava Informativna služba stranke, dok na društvenim mrežama uglavnom rade aktivisti u "ne tako čvrstoj strukturi" i to tempom koji njima odgovara, bez striktnih ili direktnih uputstava stranke.

I za socijaliste su društvene mreže nezaobilazan vid komunikacije sa građanima, a poslanica SPS Stefana Miladinović navela je da zvanična stranica socijalista na Fejsbuku ima više od 27.000 lajkova, da je njen Tviter nalog, otvoren 2010. godine i da ga prati oko 5.000 ljudi.

Tviter nalog DS, prema rečima portparola stranke Aleksandre Jerkov, prati više od 11.500 ljudi, a lider stranke Dragan Ðilas ima više od 20.000 pratilaca na toj društvenoj mreži. Kada je reč o Fejsbuku, Jerkov ističe da zvaniča stranica DS ima veliki broj lajkova, sam Ðilas više od 60.000, dok sajt DS u proseku, mesečno ima oko 60.000 direktnih poseta.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • MilanCh

    Mozda pojedicni smatraju da je njihova komunikacija na drustvenim mrezama dvosmerna, ali to nije tacno. Poedincima naloge vode profesionlaci koji ne zele da odgovaraju ljudima koji imaju razlicito misljenje. Pre svih, mislim na Vucicev nalog na Twitteru. Takav nacin komunikcaije je neprihvatljiv. Pokusao sam puno puta da pitanjem podstaknem komunikaciju, ali ne, ostao sam bez odgovora. Napominjem da sam bio vise nego konkretan i kulturan.

  • Jelena

    Naši političari definitivno još uvek ne shvataju koliki je uticaj društvenih mreža, mada mislim da ds to dosta korektno radi.

  • Valjevski Don

    Pobogu... Ja još nisam shvatio kako SNS misli onim botovima da pridobije ikog...

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima