Danas đak prvak, sutra već mali genijalac, samo u jednom je "caka": "Svako dete je posebno na svoj način"
U Osnovnoj školi "Fra Lovro Karaula" u Livnu, koja godinama važi za jednu od najoglednijih u celoj BiH, nastavnici i pedagog Ivan Brnić zajednički rade na tome da svakom detetu pruže prostor da raste i razvija se, ne samo kao učenik, već i kao osoba.
I škole ističu da je temelj njihovog rada kvalitetan odnos koji imaju sa učenicima i roditeljima, kao i prepoznavanje talenata od najranijih razreda i prilagođavanje nastave generacijama koje odrastaju uz digitalne sadržaje. Ipak, u centru svega ostaje ono što smatraju najvažnijim - da deca iz škole jednog dana izađu, pre svega, kao dobri ljudi.
Pedagog Brnić najponosniji je na odnos koji su nastavnici u školi izgradili sa učenicima i njihovim roditeljima.
"Kao pedagog, član sam i komisije za upis dece u školu, tako da moja saradnja sa roditeljima počinje i pre polaska dece u školu na tim inicijalnim proverama da li su deca spremna za nastavu. Saradnja je uglavnom dobra, velika smo škola, pokrivamo veliko područje i imamo veliki broj dece. Tu i tamo naiđemo na neke izazove, ali bih ovako u globalu rekao da je saradnja dobra, da se problemi na koje naiđemo rešavaju kako dođu, ne možemo uvek biti spremni za rešavanje svih problema dok se ne istraže. Rekao bih da je sve ukupno saradnja dobra, imamo Veće roditelja, mislim da smo kao škola dosta otvoreni za neke primedbe i sugestije", kazao je pedagog Brnić.
Sa njegovim mišljenjem saglasan je i direktor škole Josip Kovač, koji kaže da je odličan odnos nastavnika, učenika i dece.
"Nastavnik se uvek postavi kao mentor. Svaki od nastavnika izabrao je svoj smer. Svako voli neki svoj predmet i veliko je zadovoljstvo kada neki nastavnik ima učenika koji dođe posle nekoiko godina i postane nastavnik u ovoj školi. Evo, uzeću sebe za primer, ja sam zavoleo geografiju jer mi je predavala profesorka koja ovde i danas predaje. Bila mi je razredna, a sad smo kolege".
Jedan od glavnih ciljeva osnovne škole je da u deci prepozna za šta su talentovani, a pedagog Brnić kaže da je to nešto na šta su nastavnici u školi posebno fokusirani.
"Prepoznavanje dece i njihovih talenata počinje od prvog razreda osnovne škole uz njihove učiteljice, a nekada su i roditelji ti koji dođu i istaknu da je njihovo dete posebno voli neki predmet, recimo muziku, ples, matematiku... Tako da je to neki prvi input na koji mi reagujemo, počinjemo da malo više pratimo da li je potrebno da povećamo neki sadržaj za određenu grupu učenika ili dete. Koliko je dece, toliko je i različitih interesovanja, svako dete je pomalo na svoj način posebno u nečemu. Nekako se kod dece do devetog razreda iskristališe to u čemu su dobri i šta vole. Tako da smatram da, iako smo osnovna škola, nudimo svu širinu sadržaja, predmeta, da im dajemo osnove o svemu i da svako ko želi može da se pronađe u nečemu", kazao je pedagog za Telegraf.
Razvoj novih tehnologija je uvek izazov, ali se kao škola trude da nastavu prilagode interesovanjima novih generacija.
"Nove generacije koje upisuju danas školu nisu iste kao one generacije od pre deset ili 20 godina. Znamo da je uticaj digitalnih sadržaja, interneta i društvenih mreža veliki, kako na roditelje tako i na decu. Deci je taj sadržaj dostupan dok se razvijaju, a moje kolege i ja smo odrasli u nekom manje digitalnom dobu. Malo je teže izvesti tu decu na neke pozitivne vrednosti i pravi put, ali opet ne bih rekao da je to nešto dramatično različito u odnosu na to kako je bilo pre. Moramo da malo prilagodimo svoja očekivanja i stil rada s tom decom", rekao je pedagog.
Iako je obrazovanje jako važno, pedagog Brnić kaže da se kao škola trude da ti mladi ljudi kroz devetogodišnje školovanje izrastu u dobre ljude.
"Kao osobi i roditelju, pa i pedagogu, stavio bih naglasak na to da mladi ljudi koji dođu i prođu kroz ovu školu budu pre svega dobri ljudi i dobre osobe, da ne treba stavljati naglasak na tome da je neko dobar iz matematike i da ga više cenimo od nekog ko nije dobar. Važno je da oni postanu neke celokupne ličnosti, lako će oni kroz vreme, kroz srednju školu uzeti neka znanja koja im trebaju za profesionalni život, ali mislim da je ova odgojna komponenta, koja se često zaboravi i zanemari, mnogo važnija. To počinje od učitelja, preko nastavnika i razrednih, uz društvo i razred koji utiču na razvoj mlade osobe", rekao je Brnić.
(Telegraf.rs)
Video: Koncert benda "Vlatko Stefanovski trio bend"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.