≫ 

Milan je naručio skupoceni telefon, a na adresu mu je stigla gomila plastike: Internet prevara u Aleksincu

Međutim, da nešto nije u redu posumnjao je kada je otišao u poštu da podigne paket sa telefonom. Navodi o pošiljaocu na propratnici nisu odgovarali podacima koje mu je prodavac rekao

  • 7

Milan M. (35), službenik iz Aleksinca, umalo je ostao bez 30.000 dinara, koliko ga je koštala kupovina mobilnog telefona preko interneta, a umesto kojeg je dobio gomilu plastike! Srećom je prevaru brzo uočio i prijavio policiji, koja je u pošti zaustavila da uplaćeni novac stigne do prodavca prevaranta.

Kupila je fen preko interneta i samo što nije zapalila kosu i sebe: Iz njega je počela da kulja vatra čim ga je upalila (VIDEO)

Na sajtu "Kupujem prodajem" naručio je telefon "samsung galaksi A8" od 280 evra, koji inače košta oko 400. Kako kaže Milan, niža cena mu nije bila sumnjiva jer je pomislio da čoveku trebaju pare, pa prodaje jeftinije telefon.

Posumnjao u prevaru

Međutim, da nešto nije u redu posumnjao je kada je otišao u poštu da podigne paket sa telefonom. Navodi o pošiljaocu na propratnici nisu odgovarali podacima koje mu je prodavac rekao.

- Pisalo je da je pošiljalac iz Beograda, a meni je pričao da je iz drugog mesta. Zato sam brzo otišao kući i otvorio paket. Kada sam otvorio kutiju... šok! Umesto telefona, unutra je bilo nešto što je podsećalo na telefon. Komadi plastike bili su umotani lepljivom trakom da bi izgledalo kao da je to telefon. Kad sam došao do kraja našao sam neki predmet napravljen od plastike i metala koji je samo otprilike odgovarao dimenzijama telefonskog aparata.

- Smrklo mi se pred očima kada sam shvatio da sam prevaren. Nisam časio ni časa, već sam otišao u policiju i prijavio šta se desilo. Oni su odmah pozvali poštu i zatražili da se obustavi isporuka novca koju sam na pošti malo pre toga uplatio - opisuje prevaru Milan za Informer.

Da nešto nije u redu posumnjao je kada je otišao u poštu da podigne paket sa telefonom/Foto: M. Đorđević

Prevareni Milan odmah je pozvao navodnog prodavca, ali na njegov broj telefona više se niko nije javljao.

- Nadam se da će ga policija uhvatiti, da neko ne prođe gore nego ja. Imao sam mnogo sreće što sam odmah otvorio paket i što je policija brzo reagovala, inače svoje pare više nikad ne bi video - zaključuje Milan.

Da su prevare preko interneta česte i vrlo rizične, jer ne znamo ni šta tačno ni od koga kupujemo, potvrdio je IT stručnjak Dragan Varagić. On savetuje kupce da ne trče za niskom cenom, već da obrate pažnju na komentare i ocene ljudi koji su već kupovali kod tog prodavca.

- Svi koji kupuju preko interneta treba da znaju da prilikom izbora ne treba slepo trčati za niskom cenom, već posebnu pažnju treba da obrate na ocenu prodavca, kao i na komentare drugih kupaca. To može mnogo da vam pomogne u odabiru jer vlasnici profila ne mogu da obrišu negativne komentare.

- Suviše niska cena uglavnom znači da je u pitanju prevara, a što se tiče telefona, cene ne variraju više od 5 do 10 evra. Ako vas prevare, odmah slučaj prijavite vlasniku sajta, jer oni odmah uklanjaju profil prevaranta tako da ne može nikoga više da ojadi - objašnjava Varagić.

Prevareni Milan odmah je pozvao navodnog prodavca, ali na njegov broj telefona više se niko nije javljao/Foto: M. Đorđević

Da bi se ovakve prevare izbegle, predsednik Udruženja "Zaštita potrošača" Nenad Bumbić predlaže da kupci odustanu od kupovine ukoliko prodavac ne želi da lično uzmete robu.

- Najbolje je da kupci zakažu susret sa prodavcem kako bi mogli da provere ispravnost robe. Ukoliko prodavac ne želi da se sretne sa vama, to ne miriše na dobro i treba odustati od kupovine. Najveću opasnost od prevare nosi to što je kupac dužan da potpiše da je primio neoštećenu pošiljku pre nego što je otpakuje. Veliki problem je i što većina ne zna da potpisuje upravo to, jer poštari samo kažu "potpišite da ste primili" - napominje Bumbić.

Milan kaže da sada veruje da prevarant uopšte nije ni imao telefon koji je prodavao.

- Na sajtu je bila samo fotografija kutije tog telefona i slušalice. Pretpostavljao sam da je telefon u kutiji, a najverovatnije je da je on od nekog samo uzeo kutiju da bi varao ljude - zaključio je ovaj Aleksinčanin.

Daljinac

(Telegraf.rs/Informer)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • ariel

    24. april 2018 | 00:02

    ima tu vise krivaca...na prvom mestu su sluzbe za prevoz robe koje vam ne daju da otvorite paket pred njima vec samo gledaju da uzmu novac i kao da su u kombinaciji sa prevarantima odmah odlaze.verujem da je resenje lako u ovom slucaju i svako bi im pre platio postarinu nego da plati ciglu ili losu robu!cak i kada zovete u roku od minut posle uvodjene prevare onda vas jedni upucuju na policiju,drugi na tuzilastvo a treci na kurirku sluzbu i tako u krug(licni primer) drugi krivac je sajt kupujem prodajem koji bi tek posle potvrde o dobrom kvalitetu robe trebao da dozvoli prenos novca kao na(e bay ili alli expresu)

  • Ja bre

    24. april 2018 | 00:42

    Za to je opet zasluzna drzava....zasto je ukinut PayPal u Srbiji?da je platio PayPalom do ovoga nebi doslo,a i ukoliko dodje do toga PayPal automatski zamrzne konto prodavcu dok se konflikt ne resi.internet kupovina u Srbiji je nazalost samo bujna masta

  • BMW

    24. april 2018 | 02:59

    E moj Milane Milane,neka ti je to za pamet sada,a i drugima,ali kako si mogao biti toliko lakopamest,glup i da ne umeš proceniti,nego na kraju ispade super,imao si sreće

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA