Zbogom magistrali smrti: Kroz Sićevačku klisuru se ginulo kao na frontu, a sad ova deonica odlazi u istoriju

Najveće gužve ovde nastaju tokom sezone godišnjih odmora ili oko božićnih praznika

  • 7

Okončanjem radova na istočnoj trasi Koridora 10 od belopanlanačke Crvene reke do Bancareva i Jelašnice, i puštanjem za panevropski saobraćaj ove "obilaznice", magistrala kroz Sićevačku klisuru, sa svojih 13 tunela, uzanim kolovozom i ambisom koji omeđuje Nišavu i prugu, gde se proteklih decenija ginulo kao na frontu, odlazi u istoriju. Postaje lokalni put od Pirota i Palanke ka Nišu i selima s jedne i druge strane klisure.

Put do Grčke kraći za 25 minuta: Kompletiran Koridor 10 kroz Makedoniju (VIDEO)

Ovaj deo puta kroz Srbiju u crno je zavio mnoge naše porodice, ali i porodice iz Turske i Bugarske, Grčke, pa i Nemačke, i zvanično je bio označen kao balkanska crna tačka od zapada ka istoku i obrnuto. Vozačima se od ove sedam kilometara duge deonice s pravom dizala kosa na glavi onog momenta kada na nju naiđu, jer se nikad ne zna ko vozi u susret, a ko iza. Mesta za "eskiviranje" sudara nema, jer je dole ambis, a gore su stene s kojih vrebaju odroni.

Najveće gužve ovde nastaju tokom sezone godišnjih odmora ili oko božićnih praznika, kada svakodnevno protutnji po nekoliko desetina hiljada automobila.

U strahu su velike oči - kaže narodna poslovica, pa niko od motorizovnih putnika i ne primeti da prolazi kroz prelepi park prirode. Na opasnost saobraćajnice, koja je zvanično puštena 1964. godine i rekonstruisana 2006, upozoravaju i policijski podaci.

Vozačima se od ove sedam kilometara duge deonice s pravom dizala kosa na glavi onog momenta kada na nju naiđu, jer se nikad ne zna ko vozi u susret, a ko iza Foto: Telegraf

Prema tim podacima, samo u periodu od 2014. do 2016. godine ovde se desilo 50 saobraćajnih nesreća u kojima je učestvovalo 60 putničkih, 20 teretnih vozila, pet autobusa i po dva traktora i motocikla.

Toliko pominjana deonica između Pirota i Niša dobro je poznata vozačima iz ovog kraja, a među njima je i Zoran Panajotović, iz Pirota, koji je godinama vozio autobus:

- Iz prakse znam da je najopasnije krenuti u preticanje kolone kroz klisuru. Ginule su čitave porodice. Posebno je opasna noćna vožnja, odnosno umor koji savlada vozača dok motor jednolično radi.

LANČANI SUDAR

Prema zvaničnim podacima, jedna od velikih saobraćajnih nesreća desila se poslednjeg dana prošle godine, kada su u lančanom sudaru poginuli muškarac i žena, dok je sedam osoba, među kojima je bilo i dece, povređeno. U sudaru je učestvovalo pet automobila: "jugo", "mercedes", "reno", "opel"...

(Telegraf.rs/Večernje novosti)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • matori

    20. maj 2018 | 20:03

    Zamislite tadasnje vlasti, pogotovo srpske, da nisu nasli za shodno da taj deo puta od bednih 7 kilometara ne urede i to punih 40 godina, a svi ostali u tadasnjoj drzavi su se grabili za novac da svoje puteve sredjuju, kakvo je rukovodstvo poltronsko imala Srbija.

  • Dušan

    20. maj 2018 | 21:52

    A zamisli kakvi su tek idioti svi ti koji obilaze kolonu vozila a znaju da je deonica opasna.

  • Gavrilo

    20. maj 2018 | 20:49

    Ne odlazi u istoriju još uvek. Bancarevo - Crvena reka treba bar još godina dana radova, da bi pustili saobraćaj.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA