• 34

Internetom kruži spisak prepravki na autu zbog kojih više nećete proći tehnički pregled: Evo šta će zaista onemogućiti registraciju

Spisak od 36 stavki, iako nezvaničan, poklapa se s onim što predviđa Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima i zabrinuo je vozače

  • 34

Društvenim mrežama širi se fotografija spiska "Šta se sve smatra prepravkom na vozilu". Spisak od 36 stavki, iako nezvaničan, poklapa se s onim što predviđa Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima i zabrinuo je vozače, jer je veliki broj vozila u Srbiji prepravljan, pa se mnogi pitaju kako će proći tehnički pregled.  Najveći broj prepravki vršen je na felnama, vratima, i na svetlima za maglu i za sada ta vozila prolaze tehnički pregled, ali u servisima očekuju instrukcije Agencije za bezbednost saobraćaja da sve prepravke kontrolišu i za iste traže atest.

Bolje da kupite nov auto, nego da varate na tehničkom pregledu: Ako vas uhvate, kazne su paprene

Poražavajući rezultati akcije AMSS-a: Neispravno 28 odsto vozila, ono na čemu smo najviše "padali", moglo je ima kobne posledice

Povodom dokumenta koji se pojavio na Fejsbuku iz Agencije za bezbednost saobraćaja su rekli da nije u pitanju  zvaničan dokument i nije izdat od strane Agencije za bezbednost saobraćaja.

Prepravka vozila je propisana tačkom 65. stava 1. člana 7. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i tamo stoji da je "prepravka vozila promena konstruktivnih karakteristika vozila kojim se menja namena ili vrsta vozila ili deklarisane tehničke karakteristike vozila ili deklarisane karakteristike uređaja i sklopova vozila".

Većina navedenih operacija na vozilima prema vašoj tabeli se mogu smatrati prepravkom vozila – promene deklarisanih karakteristika uređaja i sklopova vozila. Da bi se prepravka kao takva i ispitala, mora biti izvršena u skladu sa propisanim ulovima i ugrađeni delovi i oprema moraju imati odgovarajuću dokumentaciju kako bi vozilo u celini ispunilo propisane uslove - kažu u Agenciji i dodaju:

Spisak prepravki s Fejsbuka Foto: Facebook

- Nije moguće dati jasan odgovor da li se navedene "modifikacije" mogu svrstati u prepravku ili popravku vozila za koju nije potrebno sprovesti postupak ispitivanja vozila. U zavisnosti od izvođenja same modifikacije, dokumentacije o ugrađenim uređajima, delovima i opremi definiše se da li je potrebno sprovesti postupak ispitivanja ili ne, kao i da li sama modifikacija uopšte zadovoljava propisane uslove. Ukoliko su delovi montažno demontažnog karaktera kao na primer krovni nosači, nije potrebno ispitivanje vozila. Određene modifikacije, kao što je naknadna ugradnja neodgovarajućih delova u sklopove se ne mogu čak ni ispitati, dok je za modifikacije određenih uređaja na vozilu, ukoliko su izvršene uz poštovanje svih propisanih uslova potrebno sprovesti detaljne postupke ispitivanja u skladu sa odgovarajućim procedurama.

U PRAKSI PREPRAVKE JOŠ "PROLAZE"

S ovim spiskom obratili smo se servisu za tehnički pregled "Afifa" gde su nam objasnili da većinu navedenih stavki smatraju prepravkama, ali koje još uvek prolaze tehnički pregled.

- Zakon je veoma jasan. Međutim, nalepnica na gornjem delu vetrobrana, promenjene felne, čelična felna zamenjena aluminijmskom, prepravljen upravljač s dodatim tasterima i ugrađen veliki zvučnik mogu da budu nešto što se ne smatra prepravkama jer su stavke koje vrše potrebnu funkciju. Međutim ako dovezu "juga" prepravljenog u "punta", to ne može da prođe bez atesta - kaže automehaničar Musa Abusabija iz "Afifa" servisa.

Tehnički pregled Foto: Marko Jovanović

Među izmenama koje se tolerišu je i promenjeno dnevno svetlo, ali je zato, kako navodi, za ugradnju plina neophodan atest ili ako neko stavi spojler na gepek, za to treba da ima potrebnu dozvolu.

U servisu očekuju novo upuststvo Agencije za bezbednost saobraćaja i saobraćajne policije.

- Dosta prepravljanih vozila sad prolazi tehnički pregled, ali uskoro očekujemo drugačije uputstvo prema kome ćemo sve morati da kontrolišemo i prema kome će biti potreban atest za sve prepravke - zaključuje Abusabija.

VIDEO: U patroli sa presretačima

(S.Vasić)

Komentari

  • Minhausen

    Све преписано из дојчландије где је још строжије али постоји служба за атесте и она прегледа и даје одобрење за измену а све се уписује у ауто бриф или ти нешто слично као лична карта за ауто и онда све може што се тиче фелги све може само да су димензије као оригиналне дизајн по жељи без атеста уосталом свака измена или дорада може ако прође атест и буде уписана у личну карту аутомобила где је ту проблем

  • Miki

    Ja samo znam, i pojedoh se ziv, sto sam ofarbao retrovizore u boju auta i time ugr0ozio i sebe i sve oko sebe... Ali sta da radim!? Sad nemam love da vracam na staro, a ako izbije neki rat, smatram se direktno odgovornim i unapred izvinjavam se planeti.

  • Drlazin87

    Tuning skupovi u srbiji vise nece postojati????Umesto da zadrzavaju ljude u zemlji oni ih na sve nacine udaljavaju iz nje.Blago onom ko moze da ode iz srbije!!!!ja posto ostajem ovde jer ne mogu nigde glasam na izborima za onog ko vrati stari tehnicki pregled i da mogu da spustim auto da ne moze da ga uvezu na valjke!!!😁😁😁😉

Preporuka sa Weba

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima