• 4

Fotkali su modele na MESTU STRADANJA srpskih junaka i svi su ih napali zbog reklame: Da li je ovo skandal ili samo dobra promocija? (FOTO)

Da li je Kadinjača prikladno mesto za reklamiranje haljina?

  • 4

Jesenja kolekcija modne kuće P....S....fashion preko noći je postala glavna tema na društvenim mrežama, ali odeća tome nije bila razlog. Haljine i kombinezoni pali su u drugi plan, pred činjenicom da je modni editorijal snimljen u memorijalnom kompleksu Kadinjača. Spoj mode i mesta stradanja mnoge je ubo u oči.

- Potpuno neprimereno, ako je ovo, a rekla bih da jeste, spomen obeležje na Kadinjači, onda ste napravili totalni promašaj, i ova kampanja je skandalozna. Tu su kosturnice poginulih, i one ne služe za promociju brenda i mode - napisala je jedna Katarina ispod slike.

Reklamu za naočare snimili u logoru Jasenovac: Hrvati opet našli način da se sprdaju sa žrtvama ustaša (FOTO)

Njeno mišljenje nije bilo usamljeno.

- Imali iko ideju u toj vašoj kompaniji na koliko nivoa je ova vaša kampanja pogrešna i loša?!!! Zaboga, tu su sahranjeni ljudi! - dodala je Dijana, sa kojom se složilo još nekoliko ljudi, citirajući i stihove posvećene palim junacima. Istovremeno, oko 1.000 ljudi je fotografiji dalo lajk.

Fotografije su pratioci printskrinovali i podelili dalje po društvenim mrežama.

DOZVOLU IZDAO NARODNI MUZEJ

Ideja da su se lepo obučene devojke šetkale po kosturnici, sa pravom je zgrozila mnoge. No, to se zapravo nije desilo, objasnili su za Telegraf iz Narodnog muzeja Užice, koje je nadležan za spomenik na Kadinjači.

Spomen kompleks na Kadinjači Foto: Wikimedia Commons/Ванилица

- Modna kuća je od nas tražila dozvolu za snimanje i mi smo je dali, jer nam odgovara promocija spomenika. Ispunili su sve naše zahteve. Nijednu fotografiju nisu objavili dok je prethodno mi nismo videli i uverili se da ona ne ugrožava spomeničke vrednosti. Editorijal je snimljen u delu koji je odvojen od kosturnice. Nikada ne bismo dozvolili da se snima u delu koji se odnosi na kosturnicu - naglasila je Slavica Stefanović, direktorka Muzeja.

Ona je dodala da ovo nije prvi put da se oko Kadinjače rade reklame.

- Na istom mestu je nekada modni editorijal uradio Tarateks iz Bajine Bašte, a nedavno su i studenti iz inostranstva snimali film. Svaka prikladna promocija je dobrodošla, a mi smo uvek bili prisutni, kako se ne bi snimalo sve i svašta - objasnila je ona.

MODNA KUĆA: NISMO ZARAD PUBLICITETA ZABORAVILI NA ETIKU

Navode Muzeja potvrdili su i iz P....S.... fashion-a, ističući da kustosi u njihovom materijalu "nisu našli ništa što može skrnaviti taj veliki i značajan istorijski spomenik, jer editorijal i nema tu konotaciju".

Ni Muzej, ni modna kuća smatraju da ne postoji etički problem Foto: Wikimedia Commons/Ванилица

- Lokacija je odabrana zbog njene umetničke lepote i simbolike koju stepenice koje se pružaju ka nebu imaju, a to je večnost, trajanje uspomene na sve veliko i važno. Spomenici na Kadinjači su, takođe, i turistička znamenitost i kao takvi su mnogo puta fotografisani od strane mnogih posetilaca. Između ostalog su, baš zahvaljujući tome, još dublje urezani u pamćenje - objasnila je Jelena Karanac, PR ove modne kuće.

Iz kompanije kažu da im je žao što je njihova kampanja shvaćena na način koji nisu želeli.

Slike nisu rađene na kosturnici Foto: Wikimedia Commons/Ванилица

- Žao mi je što su ljudi često skloni da vide loše tamo gde ga nema, pa često veoma pažljivo zagledaju, želeći da ga pronađu i ugledaju. Modeli naše modne kuće su prefinjeni, ženstveni i, pre svega, pristojni. Nikada ne bismo pristali da zarad bilo kakvog publiciteta zaboravimo na etiku i zahvaljujući tome i trajemo toliko dugo. Smatram da se zemlja voli tako što se bori za očuvanje prirodne sredine, na primer, tako što se ulaže u umetnost, tako što, recimo, donirate bolnice, vrtiće, škole...kao što to P....S....godinama čini, odvajajući značajan procenat svoje zarade. Da li smo manje rodoljubi od njih nekolicine koji su ovu fotografiju ocenili kao skandaloznu?! Smatram da ne! Dokazano! - poručila je ona.

KADINJAČA - SPOMENIK LJUDIMA KOJI SU SE SVESNO ŽRTVOVALI

Pre samo dva meseca slična bura podigla se kada je australijska kompanija "Valley Eye Wear", koja se bavi prodajom naočara, snimila je reklamni spot i fotografije u Jasenovcu. Nakon burne reakcije srpske javnosti, sav promotivni materijal je uklonjen, a kompanija se izvinila, sa objašnjenjem da su svojim umetničkim delom, tj. fotografijom, hteli da iskažu poštovanje prema arhitekturi.

Spomenik na Kadinjači je takođe neverovatno umetničko delo, posvećeno stradanju u Drugom svetskom ratu. Podignut u znak sećanja na bitku koja se tu odigrala 1941. godine, a kojom je okončana Užička republika. Oko 250 partizana tada se žrtvovalo, držeći odstupnicu glavnini vojske, koja se povlačila iz Užica ka Raškoj. Stajali su naspram 3.000 dobro oružanih nemačkih vojnika.

(Dunja Savanović/d.savanović@telegraf.rs; Foto: Nataša Kukić/P....S....Fashion)

Komentari

  • Vesna Rovčević

    Споменик је ионако члановима и припадницима забрањене комунистичке терористичке партије, који су остали као заштитиница брозу и осталим криминалцима који су опљачкали Народну банку у Ужицу под кодним именом "ужичка република". Обзиром да је опљачканог злата било толико, Броз и његови криминалци су се споро повлачили. Никада није направљен споменик Србима које су немци поубијали по Ужичком и Моравичком крају који су страдали као таоци, због злочина Брозове забрањене терористичке комунистичке партије.

  • E bre

    Ako na ovaj način "reklamiramo" naša spomen obeleźja onda je to stvarno tužno.Što se mog mišljenja tiče za početak otkaz direktorki. P.S.Odvratna kopija slučaja iz Jasenovca.

  • Klimt-Bec

    Degutantno i komentarisati, skandal !!!

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima