"Halo, može jedno vozilo" - više neće biti realno: Taksisti polako prelaze na aplikacije, ali jedna stvar će biti zabranjena
Uvođenje radio-stanica u taksi saobraćaj bilo je prava revolucija. Jednim pozivom sa telefonske govornice, iz stana, hotela, sa posla, a kasnije i sa mobilnog telefona u roku od nekoliko minuta "prizvali" biste najbižeg taksistu.
Izmena Zakona o prevozu putnika znači kraj za taksije i "kombi od vrata do vrata"
Ali ovo "Halo, halo, molim vas jedno vozilo" polako odlazi u istoriju, baš kao i čuvene radio stanice. Sve više taksi udruženja razvija i koristi aplikacije koje u sekundi pronalaze najbliže vozače i obaveštavaju ih o pozivu, a uz njih je za poziv taksija dovoljno jedno "klik".
Međutim, sprema se i novi zakon, koji će onemogućiti da se ove aplikacije koriste za pozive nelegalnim taksistima.
Aleksandar Bijelić, iz Saveza auto-taksi udruženja kazao je za Telegraf da će predlog novog zakona biti ove nedelje na dnevnom redu Vlade, a sledeće već u Skupštini. Bijelić je sa svojim timom imao pregovore sa premijerkom Anom Brnabić.
- Sastali smo se dva puta u poslednjih 10 dana i dogovorili smo nacrt zakona. Biće definisan način određivanja broja taksista u svim gradovima u Srbiji, jedinstvena cena, a aplikacije neće moći da povezuju korisnike sa vozačima koji nemaju taksi dozvolu. I Komunalna policija ponovo će moći zajedno sa inspektorima da vrši nadzor nad auto-taksi prevozom - kazao je Bijelić i dodao da su za prestupnike predviđene kazne od 150 do 500 hiljada dinara.

Što se tiče aplikacija i radio-stanica, Bijelić napominje da će u budućnosti opstati oba sistema, kako bi se u slučaju kvara na jednom, rad nesmetano nastavio.
- Udruženja imaju svoju aplikaciju ili mogu da sklope ugovor sa nekom drugom aplikacijom. Aplikacija nije sporna, ali ona mora da povezuje korisnike isključio sa taksistima koji imaju dozvolu za prevoz - kazao je Bijelić.
U "Beogradskom taksiju" kažu da je nova digitalna tehnologija olakšala posao i vozačima i mušterijama. Umesto da čekaju na vezi i po nekoliko minuta, informaciju o slobodnom vozilu dobijaju za 30-40 sekundi. Najviše vremena troši se na komunikaciju sa operaterom, dok dispečar više nije potreban. Umesto razgovora sa operaterom, poziv je moguć i na "klik".
- Mi smo odavno prešli na digitalni sistem rada. Radio-stanice se još koriste za kpmunikaciju, ali sav posao se obavlja putem interneta. Svaki taksista ima tablet i aplikaciju, mreža je zaštićena, a sistem prepoznaje gde je koje vozilo. Dispečaru treba 18 do 20 sekundi da nađe vožnju, a sada sistem u jednoj sekundi nalazi 50 i više vožnji - priča Milan Bojić iz Beogradskog taksija.
Sistem na mapi očitava slobodna vozila, a potom šalje poziv taksistima počev od najbližeg ka najdaljem.
- Ljudi i dalje više vole da naruče vožnju telefonom, ali treba izbegnuti to usko grlo. Inače, ne postoji zagušenje sistema, a u sekundi smo imali i do 110 naručenih vožnji, a stranka čeka od 30 do 40 sekundi - kazao je Bojić.
VIDEO: Ovo je najbahatiji taksista u Beogradu
(Mateja Beljan)
Video: Svake godine gori isto brdo kod Herceg Novog
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ateista
Kako će stariji ljudi, koji nemaju net i ne znaju šta je aplikacija?
Podelite komentar
Vidovit
Da se kladimo da će aplikacije uskoro biti zabranjene za taksiste sa stanovišta bezbednosti u saobraćaju jer je to gore 100 puta od korišćenja mobilnog telefona u toku vožnje a preći će se na digitalne radio stanice.
Podelite komentar
PETAR 1
Citam aplikaciju nece moci da koriste "divlji" taksisti, a cemu onda sluze hakleri, pa garantovano ima da smisle nacin da prvo oni dobiju poruku.
Podelite komentar