≫ 

Otišao je iz Priboja u Švedsku, poveo "malu" i napokon dobio papire za nju. Svi ga snimaju i sviraju mu, a njegov odgovor je uvek: "NE"

Auto je proizveden davne 1979. godine

  • 13

Dok Šahin iz Priboja "mota" po ulicama švedskog Geteburga, neretko primeti u retrovizoru da ga neko prati. Ne plaši se, jer zna šta sledi - najmanje jedna fotografija i pitanje za koje već unapred ima spreman odgovor: "Nije na prodaju".

Jer, Šahin ne vozi običan auto. Zapravo, vozi nešto što retko koji Šveđanin sebi može da priušti - crvenog fiću!

Nije sve tako jednostavno kao što izgleda. Dok se kod nas još može videti po koji registrovani fića, u Švedskoj je za to trebalo mnogo papira i energije. Na kraju, Šahin je ispunio želju i uspeo da pribavi sve što su strogi Šveđani od njega tražili.

Kako je sve to izgledalo, Šahin je jednostavno opisao u jednom fejsbuk statusu: "Mala dobila papire da ostane u Švedskoj i da ostatak života provede na asfaltu. Nekoliko mjeseci napornog rada i stresova... te ovako... te onako... uspio sam da Fiću uključim u ravnopravno društvo automobila ovdje u Švedskoj."

Foto: Privatna arhiva

Sada ispod natpisa "Zastava" stoji švedska tablica.

- Za gradsku vožnju po Geteburgu fića je idealan. Ograničenje brzine je do 70 kilometara na čas. To je prava atrakcija u Geteburgu, svi gledaju, pitaju, slikaju se. I staro i mlado, žene i deca. Mnogi me prate nekada i do garaže da bi dobili informacije o automobilu, snimaju ga, sviraju mi i pozdravljaju me. Policija me nijednom nije zaustavila, a imao sam mnogo puta mimoilaženje sa njima - priča ponosni vlasnik.

Kako kaže, mnogi žele da kupe fiću, ali on nije na prodaju.

Fića je imao pribojske tablice, Foto: Privatna arhiva

- Mnogo truda, živaca, strpljenja i vremena sam uložio. Najvažnije je bilo da zadovolji švedske standarde, da bi mogao da dobije tehničku dozvolu i da se može voziti kao svi ostali automobili. Mnogo papirologije su tražili, a to nema ko da izda - priča Šahin.

Uspelo mu je ono što mnogi samo žele - da oldtajmer bude regisrovan i spreman za vožnju.

- Neki su registrovali stare automobile kao "veteran auto", ali ne može da se vozi u saobraćaju, samo do neke izložbe gde se okupljaju i izlažu stara vozila.

Ja sam uspeo, i vozim ga svaki dan - priča Šahin.

Foto: Privatna arhiva

Fića je, inače, proizveden 1979. godine, imao je pribojske tablice, koje su zamenjene švedskim 19. novembra.

Ponosni Šahin ne namerava da ga proda, ali ni da ga penzioniše. Voziće fiću dok god bude radio.

VIDEO: Ovog retkog lepotana vozio je Tito, a sada je u rukama Miloša Bojanića

(M. Beljan)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DARKO 100%

    5. decembar 2018 | 13:34

    Fica nacionale,sluzio je i Bogu i narodu sto se kaze a i narodnoj miliciji tako se to tako zvalo!!!

  • Ratnik

    5. decembar 2018 | 13:48

    Svaka cast:-)

  • Jaca

    5. decembar 2018 | 13:45

    Blago vama! Moj sin je imao fiću kao prvi auto i nikada se slađe nisam navozala! Ne mogu da prežalim što ga je prodao ali pošto je dečko 94god hteo je moderniji auto. Nismo mogli da ga zadržimo. Mislim da inon žali za njim! Srećno vam bilo!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA