≫ 

Najbolji vozači otišli iz Srbije, novi prolaze ubrzane obuke i neiskusni sedaju za volan autobusa!

Prevoznici obavljaju ubrzane prekvalifikacije sa C na D kategoriju, jer im fale radnici

  • 66
Put koji zadaje probleme čak i iskusnim vozačima, a kamoli "novajlijama"; Printskrin: Google Maps

Da li biste po lošem vremenu krenuli na duži put sa vozačem koji je tek pre mesec dana dobio dozvolu?

Putnici u Srbiji više nemaju izbora. Profesionalni vozači autobusa sa iskustvom masovno odlaze iz zemlje, a za njihova mesta ekspresno se obučavaju i dovode oni koji su pre toga vozili samo auto ili u najboljem slučaju kamion.

Tako je bilo i sa vozačem autobusa Niš ekspresa koji je učestvovao u saobraćajnoj nesreći u kojoj je juče poginulo petoro ljudi. On je tek pre mesec dana počeo da vozi autobus, naveo je zamenik načelnika saobraćajne policije Boban Milinković.

Uzrok nesreće još nije utvrđen, ali se sumnja da je sudara došlo kada je vozač autobusa po klizavom putu iznenada skrenuo u suprotnu traku. Zvuči surovo, ali moramo se zapitati da li bi tako bilo i da je za volanom sedeo neko sa više znanja i iskustva u tom poslu.

Izgoreli su vozač autobusa, tri putnice i vozač kamiona, Foto: Telegraf.rs

Čak i stručnjaci za bezbednost u saobraćaju upozoravaju da je situacija dramatična. Sve više neiskusnih vozača prevozi ljude po Srbiji, jer iskusni odlaze u inostranstvo gde imaju bolje plate i bolje uslove za rad, istakao je i direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović. On upozorava da će Srbija tek osetiti problem nedostatka vozača.

UBRZANA PREKVALIFIKACIJA, PA "BACANJE U VATRU" 

- Sada su prevoznici prinuđeni da uzimaju ljude koji imaju 50-60 godina i mnogo je penzionera koji su sada za volanima autobusa - rekao je on.

Ali, problem nije samo u njihovim godinama, mada je činjenica da u određenom dobu čovek više nema ni mentalne ni fizičke snage da satima vozi u kontinuitetu. Još strašnija činjenica, koju za Telegraf otkrivaju vozači, je da njihove nove priučene kolege prolaze skraćene obuke nakon kojih ih odmah bacaju u vatru.

Jeziva eksplozija nakon sudara autobusa i kamiona kod Kuršumlije, Foto: Telegraf.rs

- S obzirom na to da su nam u inostranstvu kvalifikovani ljudi koji su već dugi niz godina u saobraćaju i da nam hronično fale vozači, gradski i međugradski prevoznici nemaju vremena da čekaju. Zato obavljaju ubrzane prekvalifikacije sa C na D kategoriju gde budući vozači prođu tek nešto minimalno od teorije i prakse, i odmah izlaze na puteve - ističe Nebojša Mitrović, predsednik Sindikata vozača GSP-a Beograd.

Kako kaže, i obuka u garaži GSP-a je kratka, pa nove kolege nisu dovoljno obučene da bi dobile vozilo koji vredi 300.000 evra, a kamoli da u njemu još prevoze i ljude.

"UMORNI SMO, NEISPAVANI... I BESNI"

- Rizikujemo živote putnika i živote vozača! Vozačima je radno vreme produženo sa sedam na osam sati, a bolje da vam ne pričam koliko je teško provesti osam sati za volanom, non stop koncentrisan i fokusiran na saobraćaj. Zbog nedostatka vozača radi se i po šest dana nedeljno, a vozači često rade i bez pauze. Umorni su, neispavani, rade za male plate. To je teško čak i za one sa iskustvom, a kamoli za ove što su tek seli za volan autobusa - upozorava Mitrović.

I u gradskom prevozu je kritično, Foto: Mateja Beljan

Koliko teških nesreća treba da se desi da bi se nešto po ovom pitanju uradilo. U poslednjih nekoliko godina Srbiju je, prema nezvaničnim procenama, već napustilo više od 6.000 profesionalnih vozača, od kojih je najveći broj posao pronašao u Sloveniji, Hrvatskoj, Nemačkoj i Holandiji.

Novi talas masovnih odlazaka očekuje se u junu.

- Tek će da odlaze od maja i juna. Razlog je što su obećane veće plate, a to obećanje nije ispunjeno - zaključuje naš sagovornik.

VIDEO: Prvi snimci s mesta udesa kod Kuršumlije: Autobus i kamion ugljenisani:

(Miljana Leskovac)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ivan

    1. maj 2019 | 17:39

    Nažalost došao je na naplatu malograđanski mentalitet koji se u Srbiji forsira zadnjih 30 g. Totalno nipodaštavanje zanatskih delatnosti a favorizovanje kojekakvih menadzera, savetnika i da ne nabrajam dalje. Imate bezbroj primera gde u nekom preduzeću kojekakvi menadzeri imaju asrtonomske plate od par stotina hiljada dinara a radnici koji koji su stub tog istog dvadesetak hiljada.

  • Alarm

    1. maj 2019 | 19:13

    Ne prebacuj državo krivicu na vozače, ne daš platu, ne održavaš puteve, žmuriš kad vozače teraju da voze bez nedeljne pauze od 45 sati, u određene firme kontrola ne ulazi nikada. Država je kriva, ja više ne vozim baš iz ovih razloga. Vozača ima, ali neće voziti za socijalnu pomoć.

  • Simke

    1. maj 2019 | 17:14

    Ja sam dosao da vozim u evropi pre 3 god bez dana iskustva, pa sta, ne mozes imati iskustvo ako me pocnes od nekud, poenta je u tome sto mi imamo neispravna vozila, lose puteve, ne oznacene i ne obelezene, niko ne odrzava te puteve kao u evropi, male plate, ne postuje se vozac i ne postuju njegovo radno vreme i pauze, nego se samo tera da rafi i da vozi a tek kada se desi ovako nesto svi se se sakriju i naravno okrive vozaca, zao mi je kolega i neka im je laka zemlja, pocivajte u miru, tezak je ovo poso, samo sto niko ne razume...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA