Ako voz kasni, država mora da vam plati: Neverovatno da ovo pravilo u Srbiji zna samo 6 ljudi!

Ako je zbog otkazivanja voza ili izgubljene veze prouzrokovane kašnjenjenjem, putnik sprečen na nastavi planirano putovanje, prevoznik može da pokrije troškove hotelskog smeštaja kao i razumne troškove obaveštavanja onih koji čekaju putike

  • 8

U Srbiji je prošle i ove godine samo šest putnika tražilo obeštećenje zbog kašnjenja vozova, četiri zahteva su rešena u korist putnika, a na ime obeštećenja isplaćeno je 10.160 dinara, piše danas "Politika" i navodi primer nemačke železnice, koja je prošle godine platila 53,6 miliona evra obeštećenja putnicima, a pravo žalbe iskoristilo je 2,7 miliona putnika, koji su u proseku dobili po 20 evra.

U "Srbija vozu" kažu da ako zbog kašnjenja voza putnik izgubi vezu za nastavak putovanja ili je zbog nedolaska voza i smetnje u saobraćaju sprečen da produži putovanje, može da zahteva od prevoznika da ga preveze do odredišta prvim sledećim vozom bez dodatne naplate.

Ako odustane od putovanja, prevoznik je dužan da mu vrati novac u punom iznosu.

Takođe, ako je zbog otkazivanja voza ili izgubljene veze prouzrokovane kašnjenjenjem, putnik sprečen na nastavi planirano putovanje, prevoznik može da pokrije troškove hotelskog smeštaja kao i razumne troškove obaveštavanja onih koji čekaju putike, navode u "Srbija vozu", prenosi "Politika".

Iznos plaćene vozne karte u unutrašnjem saobraćaju vraća se u celosti, ako je bila krivica železnice, kao i ako se zahtev podnese istog dana kada je vozna karta i kupljena.

Isto važi i za neiskorišćenu voznu kartu u međunarodnom saobraćaju, ali list navodi da u "Srbija vozu" nisu objasnili koliko je obeštećenje za kašnjenje kada je karta iskorišćena.

List dodaje da bi, međutim, nelogično bilo da neko ko iz Beograd stigne u Bar ili Budimpeštu sa zakašnjenjem od nekoliko sati, istog dana zatraži povraćaj novca na beogradskoj blagajni koja mu je izdala kartu.

(Telegraf.rs / Politika)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ruzi 3

    5. maj 2019 | 10:26

    Ko o čemu, putnik o naplaćenju, železnica o poštenju... Tako ukratko se može opisati železnica u Srbiji. Niko ne pominje zbog čega vozovi kasne ili se otkazuju ? Treba svi da znaju da je trenutna situacija, na železnici, alarmantna, zato što nepismeni ljudi upravljaju sistemom, ljudi koji imaju sumnjive diplome, ljudi sa neodgovarajućim obrazovanjem, ljudi koji nemaju dana iskustva na železnici su sada direktori, šefovi i sl. , ukratko, kuvarica vozi voz, pekar otpravnik vozova, učiteljica direktor saobraćaja, itd. Toliko o ovom članku...

  • ...

    5. maj 2019 | 09:12

    Ne da kasni nego ni ne idu vise

  • mima

    5. maj 2019 | 09:06

    e sta mi sve neznamo, a i da znamo vajde nema

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA