• 7

Ibarska magistrala je "crna rupa": Ne prođe jedna nedelja bez udesa sa tragičnim posledicama

Ne postoji saobraćajnica koja nije opasna, a Ibarska magistrala je posebno rizična

  • 7

Svakog vikenda dogodi se dvadesetak nesreća u kojima nastrada od pet do osam osoba. Ne pomažu ni pojačane kontrole saobraćaja, ni apeli, ni saveti stručnjaka. Najbolji primer je Ibarska magistrala, gde je za vikend ponovo bilo udesa sa tragičnim posledicama. 

Mnogi vozači da bi stigli do Čačka dok se ne otvori ceo Koridor 11 od Surčina koriste Ibarsku magistalu jer smatraju da je sada manje opterećena nego ranije. Stručnjaci kažu da se baš takva uverenost, koja sa sobom nosi i opušteniji pristup vožnji, često plati životom.

Ne postoji saobraćajnica koja nije opasna, a Ibarska magistrala je posebno rizična.

Saobraćajni analitičar Milan Božović kaže da je Ibarska magistrala prepoznata kao crna tačka, kao crna deonica.

- U jednom trenutku niste mogli da odvojite jednu crnu tačku od druge na Ibarskoj magistrali - kaže Božović.

OD OTVARANJA NIJE BILO NIJEDNOG UDESA

Statistika novootvorenog puta "Miloš Veliki" je potpuno drugačija. Na istom pravcu promet je povećan, ali bez nezgoda. Od kako je otvoren, nije bilo nijednog udesa sa tragičnim posledicama.

autoput, milos veliki

Auto-put "Miloš Veliki", Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Zorana Mihajlović, ministarka infrastrukture i saobraćaja, kaže da, od kada je počela da se naplaćuje putarina, od 1. septembra, "Milošem Velikim" prošlo je gotovo 300.000 vozila i to bez i jedne jedine saobraćajne nesreće.

- I zaista auto-putevi pored toga što povećavaju efikasnost, brzinu povezivanja, povećavaju konkurentnost privrede, ono zbog čega su jednako važni to je bezbednost saobraćaja - istakla je Mihajlovićeva.

Unapređivanje putne mreže jedna je od najbitnijih funkcija svake razvijenije države. Švedska je prepolovila broj poginulih u trenutku kada je uspela da najbitnije gradove u zemlji poveže auto-putem.

Kod nas je takva mreža u izgradnji, a za sada su rezultati vidljivi na putnom pravcu prema Čačku, kažu analitičari.

(Telegraf.rs / Izvor: RTS)

Komentari

  • Mlj1228

    Koliko sam puta pisao ali šta to vredi kad nema kome. Ibarska je groblje za mnoge, i još će toga biti. Ta magistrala je odavno trebala biti autoput sa najmanje po dve trake u oba pravca. Dok se to ne uradi, na žalost, bit će još izgubljenih zivota!

  • jovan

    cesto prolazim Ibarskom magistralom. Uvek kad policija najavi pojacanu kontrolu po pravilu na putu od Barajevske raskrsnice do Lazarevca, nema niti jedne patrole. Za 90% prekrsaja kriva je policija.Cesto sam bio u situaciji da se sa njima pogadjam o visini mita da ne pisu prijavu. Svaki put kad me policajac upita gde radim i sa cim se bavim znam sta hoce. I ja prihvatim igru i dam mito u zavisnosti koliko sam kriv. Pitam se sta moj posao i angazovanje imaju sa prekrsajem? Kad bi policija samo radila po zakonu i ono za sto ih placamo, broj prekrsaja bi se smanjio za minimum 50%-garant.

  • Putnik

    Sinoć je bio težak udes na autoputu Miloš Veliki....nigde ne piše ništa o tome...

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima