Specijalistički pregled mora biti zakazan u roku od 30 dana, evo šta pacijent da radi u suprotnom

"Ova greška se ne sme događati, to je nedopustivo, to su propusti u radu administracije"

  • 13
Stomatološki fakultet, prijem pacijenata Foto: Milena Đorđević

Iako je elektronsko zakazivanje pregleda, kroz tzv. IZIS, trebalo da nam olakša put do specijaliste i reši problem šetanja pacijenata između šaltera različitih zdravstvenih ustanova, pacijenti i dalje imaju problem da na jednostavan način ostvare svoja prava, navodi se u nedavno objavljenoj Naledovoj sivoj knjizi zdravstva.

U kom roku su zdravstvene ustanove dužne da nam zakažu specijalistički pregled, o tom i ostalim pitanjima, za RTS je govorio zaštitnik građana Zoran Pašalić. 

Koje pritužbe građani najčešće imaju na zdravstvo?

- U 2019. mi smo imali 149 pritužbi na rad zdravstva. Skup pritužbi se odnosio na kvalitet lečenja, na primenu dijagnostičkih metoda, odnosno na neprimenu najsavremenijih, i na neprimenu najsvremenijih medikamentoznih terapija.

Kada nas doktor opšte prakse pošalje na specijalistički pregled u neku ustanovu sa papirnim uputom i bez termina, jer u elektronskom sistemu nije mogao da nađe slobodan termin, da li sme da se desi da nas ustanova vrati na doktora opšte prakse ili je dužna da nam zakaže pregled, šta kažu propisi?

- Propisi kažu da se on zakazuje odmah ako je u mogućnosti, ako ne, u roku do 30 dana i svakako da se taj rok od 30 dana treba ispoštovati.

Sestre ih ne informišu da imaju pravo da im se zakaže pregled u roku od 30 dana nego ih vraćaju na doktore opšte prakse, ali šta onda pacijenti mogu, da li mogu da traže neku potvrdu od ustanove da nije mogla da im pruži pregled u roku od 30, pa da s njom idu da obave pregled u privatnoj praksi?

- Ta potvrda je deo dokumentacije neophodan da bi se mogla izvršiti refundacija, potvrda plus dokumentacija koja se dobija od lekara koji je izvršio pregled i na kraju račun koji je svakako platio pacijent je forma za refundaciju koja se traži od filijale RFZO-a.

Ali dešava se i da ustanove odbijaju da izdaju tu potvrdu. Šta onda da radimo?

- Građani se onda obraćaju nama, jer to je jedna od grešaka koja se ne sme događati, to je nedopustivo, to su propusti u radu administracije.

A gde su radnici Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, sede li oni u zdravstvenim ustanovama, pa da pre nego što odemo kod Vas najpre potražimo njihovu pomoć i da nam budu dostupni u ustanovi u kojoj smo i u kojoj imamo problem?

- Aprila meseca 2019. godine, Zakon o zdravstvenom osiguranju, oni više kao takvi nisu poznati Zakonom, mi smo davali nekoliko komentara, tražili da oni ostanu, u pogledu naših komentara Zakon jednostavno nije se imalo sluha, ali se nadamo da će se u pogledu toga zaista omogućiti pacijentima da ostvaruju svoja prava, brže i najjednostavnije. 

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • zeljko

    5. mart 2020 | 14:02

    pre nekih mesec dana morao sam tri sata da zovem dom zdravlja da bi zakazao pregled kod svog doktora,a znam mnoge slucajeve gde ljudi po ceo dan zovu i nece da se jave,ukinite zakazivanja kod doktora opste prakse,pre je bilo mnogo bolje.

  • Rea

    5. mart 2020 | 14:17

    Zdravstvo nam je jedna velika 0 (nula), žali bože para sto se uplaćuje u zdravstvo. Mislim da “ovi” uzimaju debele pare od privatnih zdravstvenih ustanova da uruse nas zdravstveni sistem da bi se lečili kod privatnika! Sve je to neko smislio!

  • D

    5. mart 2020 | 14:11

    Nema dovoljno lekara specijalista i to je pocetak i kraj svake price ,samim tim ni termina .Ministar prica svoju pricu zastitnik svoju a u celoj prici jadan pacijent i lekar koji mu zakazuje i onaj kod kog ce pitaj boga kad stici na red

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA